Komunikaty PR

Ubezpieczenie okularów – co powinniśmy o nim wiedzieć?

2023-04-26  |  12:50
Biuro prasowe

Okulary mogą się zniszczyć w wielu sytuacjach – podczas uprawiania sportu, codziennych czynności, a nawet w domu, kiedy niechcący potrąci nas któryś z domowników. Uszkodzone okulary nie będą nam służyć, a przecież dla wielu są niezbędne na co dzień. Co wtedy zrobić? Dla wszystkich użytkowników okularów korekcyjnych przygotowano specjalne ubezpieczenie.

Dlaczego warto ubezpieczyć okulary?

Okulary korekcyjne użytkowane przeważnie przez cały dzień są narażone na liczne ryzyka zniszczenia. Jednocześnie, aby wyglądały atrakcyjnie, często wykonane są z lekkich i delikatnych materiałów, co tym bardziej czyni je podatnymi na uszkodzenia. Zdarza się też, że mogą ulec kradzieży, szczególnie jeśli nosimy je w torebce.

Funkcjonowanie bez okularów jest zwykle utrudnione, a często wręcz niemożliwe. Okulary mogą się uszkodzić, przy czym naprawa nie zawsze jest możliwa, a zrobienie nowej pary jest kosztowne. Może się zdarzyć, że zakup nowych oprawek z soczewkami nadwyręży domowy budżet, zwłaszcza jeśli jest to wydatek nieplanowany.

Dla kogo ubezpieczenie okularów?

Ubezpieczenie okularów jest dla wszystkich – niezależnie od codziennych aktywności czy stylu życia, nieprzewidziane wypadki mogą spotkać bowiem każdego. Wybierając okulary chcemy cieszyć się nimi jak najdłużej – a w ciągu roku czy dwóch wiele się może przydarzyć zarówno dorosłym, jak i dzieciom.

W przypadku dzieci ubezpieczenie jest jak najbardziej zasadne – są aktywne, wciąż w ruchu, a ich okulary „stawiają czoła” nieprzewidzianym sytuacjom w szkole czy w trakcie zajęć pozalekcyjnych.

Osoby starsze wykorzystują z kolei okulary do czytania. To znaczy, że często zakładają i zdejmują je w ciągu dnia, nie zawsze pamiętając o odłożeniu okularów do etui.

Z kolei młodzi rodzice są blisko swoich dzieci i to na nich głównie koncentrują swoją uwagę. Uwielbiają przytulać się do maluchów, podczas gdy dla pociech okulary wydają się być… świetną zabawką. Niestety często kończy się to źle dla samych okularów.

Przedstawiciele Colonnade zaobserwowali, że ponad 60% ubezpieczających swoje okulary stanowią osoby przed 30. rokiem życia, a wśród nich duży odsetek to ubezpieczenia okularów dziecięcych. Osoby młode i aktywne wybierają kompleksowe ubezpieczenie okularów nie ograniczając swojego stylu życia.  

Na podstawie analizy zgłaszanych uszkodzeń zaobserwowano również, że ponad 90% okularów można naprawić. Takie właśnie świadczenie w pierwszej kolejności zapewnia ubezpieczenie Colonnade przygotowane wspólnie z agentem ubezpieczeniowym E-Parasol Ubezpieczenia Sp. z o.o. Polisa pomaga także w sytuacji braku możliwości odtworzenia okularów – klient otrzymuje wówczas voucher na nową parę.

Dzięki ubezpieczeniu, ryzyka związane z uszkodzeniem okularów nie muszą być problemem. To jak „wirtualne etui”, które działa niezależnie od tego, w jakiej sytuacji znalazły się nasze okulary. Budżet domowy nie musi na tym ucierpieć.

Co obejmuje ubezpieczenie?

Ubezpieczeniem objęte są okulary korekcyjne, w tym przeciwsłoneczne z korekcją oraz okulary z powłokami ochronnymi bez korekcji. Ochrona obejmuje uszkodzenie oprawek, soczewek lub całych okularów. Jest dostępna w dwóch wariantach – Standard i Premium – mówi Martyna Matuszyńska, Dyrektor ds. Produktów i Underwritingu Linii Consumer w Colonnade.

W wariancie Standard ubezpieczenie obejmuje uszkodzenie okularów powstałe wskutek nieszczęśliwego wypadku – nagłego i nieprzewidzianego zdarzenia. Przykładowo:

  • wypadek z udziałem osób trzecich (np.: podczas zabawy, uprawiania sportu czy codziennych czynności)
  • szkody wyrządzone przez dzieci (np. szarpnięcie za oprawkę)
  • szkody spowodowane przez czworonogi (np. pogryzienie okularów)

Wariant Premium uzupełnia ochronę o:

  • szkody wyrządzone nieopatrznie przez nas samych (np. przygniecenie, nadepnięcie czy inne działania nieumyślne)
  • utratę okularów w wyniku kradzieży z włamaniem lub rabunku.

Klient salonu optycznego może ubezpieczyć okulary swoje lub innej osoby (np. dziecka), a na szczegółowe pytania odpowie mu pracownik salonu optycznego oferującego ubezpieczenie. 

W pierwszej kolejności staramy się naprawić uszkodzone okulary. Jeśli naprawa nie jest możliwa lub okulary zostały utracone wskutek kradzieży z włamaniem lub rabunku, to odtwarzamy okulary, czyli wykonujemy nowe na podstawie parametrów ze zlecenia medycznego. W przypadku, gdy i to jest niemożliwe, klient otrzymuje voucher na zakup dowolnych nowych okularów w salonie optycznym – opisuje Marta Tomczak-Koziupa, Menedżer ds. Rozwoju Biznesu w Colonnade.

Zmiana wady wzroku w trakcie okresu ubezpieczenia

Zdarza się, że po zakupie okularów i ich ubezpieczeniu wada wzroku postępuje. Czy to oznacza zakończenie ochrony? Zmiana wady wzroku w okresie ubezpieczenia nie przerywa ochrony. W sytuacji, kiedy ubezpieczony otrzymał zlecenie medyczne na zmianę soczewek i je wymienił przed powstaniem szkody wykorzystując te same oprawy – najpóźniej w momencie zgłoszenia szkody powinien dostarczyć ubezpieczycielowi dokumenty potwierdzające zasadność wymiany soczewek i rachunek potwierdzający ich wymianę. Naprawione lub odtworzone okulary będą odpowiadały aktualnym parametrom.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Uroda Rituals Cosmetics przekracza próg 2 miliardów euro przychodu Biuro prasowe
2025-01-30 | 15:30

Rituals Cosmetics przekracza próg 2 miliardów euro przychodu

W 2024 roku marka Rituals osiągnęła przychody w wysokości 2,1 miliarda euro, notując organiczny wzrost o 21% we wszystkich kanałach sprzedaży i krajach. Fundamentami
Uroda 4 skuteczne sposoby, dzięki którym spowolnisz starzenie się skóry
2025-01-28 | 12:00

4 skuteczne sposoby, dzięki którym spowolnisz starzenie się skóry

Z wiekiem kondycja skóry słabnie, a jej pielęgnacja niesie ze sobą nieco więcej wyzwań. Chociaż starzenie się jest procesem naturalnym i niemożliwym do zatrzymania, istnieją
Uroda Maść Rokitnikowa
2024-12-31 | 11:10

Maść Rokitnikowa

Działanie MAŚCI ROKITNIKOWEJ związane jest z naturalnymi właściwościami ekstraktu z rokitnika, nagietka lekarskiego, alantoiny, panthenolu (prowitaminy B5) oraz leczniczej wody mineralnej:

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.