Wszystkie szampony Procter & Gamble dostępne w opakowaniach wielokrotnego użytku
Wprowadzenie takich opakowań w ramach działań Responsible Beauty jest częścią szerszej strategii dotyczącej zrównoważonego rozwoju – Ambition 2030, której cele zostały ogłoszone w 2018 roku.
- Wprowadzenie po raz pierwszy w historii P&G Beauty aluminiowych butelek szamponów do włosów,
do powtórnego wykorzystania oraz wdrożenie systemu ponownego napełniania opakowań, pozwoli
w znacznym stopniu ograniczyć, a następnie wykorzystać ponownie i przetworzyć opakowania, marek takich jak H&S, Pantene, Herbal Essences i Aussie - Dzięki temu firma przyspiesza realizację celów dotyczących zrównoważonego rozwoju ogłoszonych
w ramach strategii Responsible Beauty w czerwcu 2020.
The Window To Act Is Now: Accelerating Sustainability at Home to jeden z paneli tegorocznego Reuters Responsible Business Summit, który odbył się 22 października 2020 r.. Eksperci do spraw zrównoważonego rozwoju wspólnie dyskutowali na tematy związane z ochroną środowiska, dbaniem o dobrostan plany, a także wpływu konsumenta na decyzje globalnych firm. Uczestnicy wydarzenia online byli pierwszymi, którzy mieli możliwość usłyszenia, że od 2021 r. marki P&G należące do kategorii produktów do pielęgnacji włosów, umożliwią 200 milionom europejskich gospodarstw domowych ograniczenie zużycia opakowań, wprowadzając najnowsze rozwiązania wspierające szerszy recykling, redukcję oraz ponowne użycie plastikowych opakowań,
w myśl zasady Reduce - Reuse - Recycle.
Marki Head & Shoulders, Pantene, Herbal Essences i Aussie wprowadzą systemowe rozwiązanie składające się z butelki wielokrotnego użytku wykonanej w 100 proc. z aluminium oraz opakowań uzupełniających. Co ważne, opakowania uzupełniające w pełni nadają się do recyklingu, a do ich wytworzenia zużywa się o 60 proc. mniej plastiku[i]. P&G Beauty poinformowało również o znaczących postępach w działaniach zmierzających do zmniejszenia zużycia pierwotnego plastiku w opakowaniach szamponów i odżywek o 50% do końca roku 2021. Ich efektem będzie ograniczenie zużycia pierwotnego plastiku o ponad 300 000 ton. Aby móc osiągnąć ten cel, należałoby przy jednoczesnym obniżeniu wagi opakowań, zwiększyć w nich zawartość materiałów pochodzących z recyklingu oraz wykorzystywać bardziej skoncentrowany formy produktu.
W ramach inicjatywy Responsible Beauty ogłoszonej w czerwcu 2020 r., firma podejmuje działania i realizuje swoje zobowiązania w zakresie bycia siłą na rzecz dobra i piękna na świecie. U jej podstaw leży przekonanie, że każdy produkt musi zostać zaprojektowany, opracowany i wyprodukowany z myślą o zdrowiu i bezpieczeństwie zarówno konsumentów jak i planety. Obszar zrównoważonego rozwoju dla P&G jest niezwykle istotny. Firma wychodzi z założenia, że należy do niego podchodzić w sposób systemowy i przemyślamy, biorąc pod uwagę np. interakcje pomiędzy wymiarami społecznym, ekologicznym i ekonomicznym. Każda decyzja podejmowania na poziomie branży kosmetycznej rodzi wymierne konsekwencje, które trzeba przewidzieć. Najbardziej pożądany składnik produktu może nie być osiągalny ze zrównoważonych źródeł, a najbardziej naturalne formuły produktów, mogą być niekiedy niebezpieczne dla konsumentów. Z kolei bezrefleksyjne odwrócenie się od lokalnych społeczności żyjących z wytwarzania danego surowca może prowadzić do długotrwałej pauperyzacji gospodarki.
Nawiązanie współpracy z Królewskimi Ogrodami Botanicznymi, Kew, WWF, Rainforest Alliance, Skin Health Alliance i Roundtable on Sustainable Biomaterials, umożliwiło realizację strategii Responsible Beauty na globalną skalę, a także pozwoliło uwzględnić perspektywę niezależnych ekspertów, którzy zwrócili uwagę na różnorodne aspekty zrównoważonego rozwoju.
Wśród dotychczasowych najważniejszych osiągnieć P&G Beauty znajdują się:
- Wspieranie ruchu #BeCrueltyFree. P&G od lat tworzy i nieodpłatnie udostępnia technologie, programy oraz procesy dla branży kosmetycznej. Firma przeznaczyła już ponad 420 milion dolarów na poszukiwania alternatywnych, bez udziału zwierząt, metod testowania produktów. Szampony i odżywki Herbal Essences i Aussie oraz dezodoratny i antyperspiranty Secret otrzymały certyfikat PETA Cruelty Free
- Współpraca z Królewskimi Ogrodami Botanicznymi, Kew – światowym ekspertem w dziedzinie botaniki i twórcą światowego banku nasion roślin zaowocowała potwierdzeniem autentyczności kluczowych składników roślinnych zawartych w formułach linii produktów Herbal Essences bio: renew. Produkty te otrzymały także świadectwo optymalnej ilości tych składników. Dodatkowo, partnerstwo to uwierzytelnia pochodzenie wszystkich składników roślinnych wykorzystywanych przez P&G w tych produktach jako pochodzących ze zrównoważonych upraw. Szampony i odżywki marki szczycą się niezwykle efektywnymi formułami w min. 90% opartymi na naturalnych składnikach.
- Zaangażowanie w oczyszczanie plaż z plastiku. Na potrzeby marki Head & Shoulders powstały butelki wyprodukowane z plastiku zebranego z plaż i nadającego się do recyklingu. Marka współpracuje z firmą TerraCycle, która przy wsparciu ponad 100 organizacji pozarządowych i ponad 1000 wolontariuszy zbiera plastik podczas sprzątania plaż.
Musimy odwrócić falę kryzysu związanego z zanieczyszczeniem środowiska plastikowymi odpadami i nie mamy w tej kwestii czasu do stracenia. Stawką jest ochrona naszej planety. Dlatego ogłaszamy dzisiaj innowację dotyczącą opakowań, dzięki której już w 2021 roku nasi konsumenci będą mogli korzystać z pięknych aluminiowych butelek wielokrotnego użytku i opakowań uzupełniających. Wiemy, że to dopiero początek zmian. Jest o wiele więcej do zrobienia i jestem dumny, że P&G Beauty jest motorem pozytywnych zmian w całej Europie. Jednocześnie, we właściwym tempie zbliżamy się do osiągnięcia celów w zakresie inicjatywy Responsible Beauty, wyznaczonych na rok 2030 – komentuje Artur Litarowicz, Senior Vice President, General Manager of Hair Care P&G Europe, prelegent Reuters Responsible Business Summit.
Virginie Helias, Chief Sustainability Office P&G podsumowując udział w panel The Window To Act Is Now: Accelerating Sustainability at Home, dodała „Zobowiązaliśmy się umożliwiać i inspirować odpowiedzialną konsumpcję poprzez wprowadzanie innowacji w naszych produktach i opakowaniach. Nasze wiodące marki kosmetyczne wpływają na życie milionów ludzi w Europie. Wprowadzone działania pozwolą zmniejszyć zużycie pierwotnego plastiku zgodnie z zobowiązaniem przyjętymi przez P&G w dokumencie Ambition 2030. Nie chodzi już o to, czy i co możemy zrobić, ale jak szybko możemy to zrobić – właśnie teraz mamy okno na przyjęcie nowego zrównoważonego stylu życia”.
Aby dowiedzieć się więcej o Reuters Responsible Business Summit przejdź do: https://rlsd.co/p/oUkuhQ
Aby dowiedzieć się więcej o Responsible Beauty przejdź do: https://us.pg.com/responsible-beauty/
[i] na ml w porównaniu ze standardową butelką marek P&G Hair Care

Rituals Cosmetics przekracza próg 2 miliardów euro przychodu

4 skuteczne sposoby, dzięki którym spowolnisz starzenie się skóry

Maść Rokitnikowa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień
Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.
Ochrona środowiska
Wokół utylizacji odpadów medycznych narosło wiele mitów. Nowoczesne instalacje pozwalają wykorzystać ten proces do produkcji ciepła i energii

Według różnych szacunków w Polsce powstaje od 60 do nawet 200 tys. t odpadów medycznych. Wymagają one specjalnego trybu postępowania, innego niż dla odpadów komunalnych – jedyną dopuszczalną i obowiązującą w świetle polskiego prawa metodą jest ich spalanie. Obecnie zakłady przetwarzania odpadów to nowoczesne instalacje połączone z odzyskiem energii. Termiczne przekształcenie odpadów może też być elementem gospodarki o obiegu zamkniętym.
Moda
Piotr Zelt: Nie latam po sklepach i nie zawalam sobie szafy jakimiś niepotrzebnymi ciuchami. Mam sporo ubrań, które mają po 20 lat, i cały czas je noszę

Aktor zaznacza, że jego garderoba jest skromna, ale zawiera dobre jakościowo ubrania, które choć były kupione nawet dwie dekady temu, wciąż wyglądają jak nowe. Jego zdaniem nie warto ulegać sezonowym trendom i gromadzić w szafie wielu rzeczy, które modne są zaledwie kilka miesięcy. Zamiast tego lepiej zainwestować w ponadczasowe kurtki, marynarki czy buty z dobrych materiałów i dbać o nie tak, by posłużyły jak najdłużej.