Wygrana z potem? Innowacje w służbie świeżości

Kinga Woźniakowska
W dobrym tonie. PR
kinga|prwdobrymtonie.pl| |kinga|prwdobrymtonie.pl
+48663416733
prwdobrymtonie.pl
W 2023 r. Polacy przeznaczyli średnio ponad 409 zł na kosmetyki do higieny osobistej – w tym antyperspiranty. Rynek produktów deo prężnie się rozwija: w ciągu najbliższych 3 lat globalnie urośnie o 13,19 mld USD. Dla porównania, w 2017 r. był wart 25,92 mld USD. Sięgamy po coraz dłużej działające produkty i nowe formaty.
Jak wynika z GFK Consumer Panel Services, w 2023 r. Polacy wydali więcej na kosmetyki niż rok wcześniej (409,25 PLN), a w poszczególnych kategoriach kosmetycznych po prostu kupowali więcej. Tak było w przypadku higieny osobistej, w tym dezodorantów i antyperspirantów. Ta tendencja pokrywa się z globalnym trendem. Jak wynika z danych Unilever, w ciągu ostatnich pięciu lat liczba użytkowników antyperspirantów w USA wzrosła dwucyfrowo. Co więcej, według firmy badawczej Technavio „Globalny rynek dezodorantów 2023-2027” do 2027 r. wartość tego rynku będzie co roku wzrastała o ok. 6,78%.
Zgodnie z badaniami Unilever przeprowadzonymi w 2022 r. w 14 krajach – konsumenci coraz chętniej korzystają z dezodorantów w różnych wariantach. Przeciętny Amerykanin ma obecnie dwa różne dezodoranty, a jeszcze siedem lat temu było to średnio 1,5. Podobna tendencja jest dostrzegalna też na innych rynkach, także w Polsce.
Chcemy czuć się świeżo
Rośnie świadomość w zakresie dbania o siebie, chcemy czuć się świeżo, uniknąć przykrego zapachu potu czy mokrych plam na ubraniu. Badania Unilever wskazują, że coraz częściej decydujemy się na dezodoranty w różnych formatach, tak, by odpowiadały na konkretne potrzeby, z którymi się mierzymy.
W latach 90. XX w. jako Rexona wprowadziliśmy na rynek 24-godzinny antyperspirant. Dekadę później zaoferowaliśmy naszym konsumentom już 48-godzinną ochronę przed potem, a trzy lata temu, stworzyliśmy produkt z opatentowaną technologią o 72-godzinnej skuteczności – Rexona 72-hour Non-Stop Protection czy Rexona Advanced Protection. W naszych laboratoriach stale poszukujemy innowacyjnych rozwiązań, które pozwolą zaproponować konsumentom produkty odpowiadające na coraz większe potrzeby. Wykorzystujemy najnowszą wiedzę i coraz bardziej zaawansowane technologie, by opracowywać unikatowe rozwiązania jeszcze mocniej chroniące użytkowników przed przykrym zapachem. Przykładem takich działań jest choćby formuła zawierająca maleńkie cząsteczki, które łączą się ze sobą jeszcze ściślej niż w innych popularnych antyperspirantach, tym samym tworząc skuteczniejszą barierę przed potem. Co więcej, inne konkurencyjne antyperspiranty zawierają konwencjonalne sole antyperspiracyjne, a w produktach Unilever została zastosowana ulepszona formuła z aktywowanymi solami o podwyższonej skuteczności. Chcemy, by nasze pionierskie rozwiązania gwarantowały użytkownikom wybitny poziom komfortu i ochrony – mówi Tomasz Suffner, Personal Care Business Unit Lead Poland, Baltics & Ukraine.
Warto podkreślić, że Personal Care, część biznesu odpowiadająca za środki higieny osobistej, jest jedną z największych kategorii biznesowych Unilever. W ubiegłym roku osiągnęła prawie 5% wzrost, głównie dzięki dwucyfrowemu wzrostowi sprzedaży dezodorantów w Europie i Ameryce Łacińskiej.
Produkty na miarę zmieniających się potrzeb
Oczekiwania konsumentów wobec produktów i marek wciąż ewoluują. Codzienne wyzwania, takie jak stres, aktywność fizyczna, a nawet duże wahania temperatur, są motorem napędowym coraz bardziej zaawansowanych technologii. W Globalnym Centrum Badawczym Unilever w Wielkiej Brytanii ponad 100 naukowców pracuje nad innowacyjnymi rozwiązaniami, które pozwalają wprowadzać antyperspiranty na coraz wyższy poziom skuteczności.
W bydgoskiej fabryce Unilever produkowane są antyperspiranty w sztyftach, natomiast w Północnej Anglii, przy fabryce produkującej 700 mln sztuk dezodorantów i antyperspirantów (zarówno w kulce, jak i aerozolu) rocznie, znajduje się centrum badań i rozwoju firmy. To właśnie tam, przy wsparciu ekspertów m. in. w dziedzinie mikrobiomu i nauk o skórze, chemii nieorganicznej czy badań klinicznych oraz dzięki zaawansowanym badaniom naukowym i testom powstały m.in. technologia, na bazie której stworzono nową linię Dove Advanced czy innowacja wykorzystana do stworzenia linii antyperspirantów Rexona Advanced Protection.

Rituals Cosmetics przekracza próg 2 miliardów euro przychodu

4 skuteczne sposoby, dzięki którym spowolnisz starzenie się skóry

Maść Rokitnikowa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Qczaj: Moja siostra przeszła załamanie psychiczne. Dźwigamy na swoich barkach bardzo dużo i czasami po prostu nie mamy już siły
Trener przeżył niedawno prawdziwe chwile grozy po tym, gdy jego siostra trafiła do szpitala. Mimo że jest już dorosła, to nadal czuje się za nią odpowiedzialny, tak samo jak wtedy, kiedy opiekował się nią po wyjeździe mamy do USA. Jednocześnie Qczaj apeluje do tych, którzy zmagają się z jakimś kryzysem psychicznym, by nie wstydzili się mówić o swoich problemach i mieli odwagę prosić o pomoc. Dzięki temu można zapobiec tragedii.
Konsument
Otyłość i niedożywienie u seniorów często idą w parze. Źródłem problemu często tańsza, wysokoprzetworzona żywność

Niemal 64 proc. osób między 65. a 74. rokiem życia ma nadmierną masę ciała. Co piąty senior cierpi z powodu niedożywienia. Szczególną sytuacją jest taka, w której osoba starsza jest otyła, ale jednocześnie niedożywiona jakościowo. U źródeł problemów żywieniowych leżą z jednej strony mechanizmy związane z fizjologią starzenia się oraz różne choroby towarzyszące, a z drugiej – czynniki ekonomiczne i psychologiczne, takie jak samotność czy brak wystarczających środków. Eksperci zwracają uwagę na to, że ważne jest edukowanie i aktywizowanie seniorów, ponieważ zarówno otyłość, jak i niedożywienie prowadzą do poważnych konsekwencji zdrowotnych.
Gwiazdy
Anna Powierza: Mimo wyniku wyborów prezydenckich z czasem będzie mniej podziałów w społeczeństwie. Chciałabym pierwszej damy, która stoi po stronie kobiet

Aktorka nie dziwi się, że wynik wyborów prezydenckich budzi tak ogromne emocje, bo przecież niemal równej połowie głosujących niezwykle trudno pogodzić się z tym, że nie wygrał właśnie ich faworyt. Eksperci zastanawiają się, jak będzie teraz wyglądał polityczny krajobraz, rządzący już podejmują pewne kroki, a Anna Powierza chce wierzyć, że nowy lokator Pałacu Prezydenckiego sprosta wyzwaniu i udowodni, że głos oddany na niego nie został zmarnowany. Na wysokości zadania powinna także stanąć jego żona.