Komunikaty PR

Wygrana z potem? Innowacje w służbie świeżości

2024-06-27  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Kinga Woźniakowska
W dobrym tonie. PR



kinga|prwdobrymtonie.pl| |kinga|prwdobrymtonie.pl
+48663416733
prwdobrymtonie.pl
Do pobrania 06 ( 0.17 MB )

W 2023 r. Polacy przeznaczyli średnio ponad 409 zł na kosmetyki do higieny osobistej – w tym antyperspiranty. Rynek produktów deo prężnie się rozwija: w ciągu najbliższych 3 lat globalnie urośnie o 13,19 mld USD. Dla porównania, w 2017 r. był wart 25,92 mld USD. Sięgamy po coraz dłużej działające produkty i nowe formaty.

Jak wynika z GFK Consumer Panel Services, w 2023 r. Polacy wydali więcej na kosmetyki niż rok wcześniej (409,25 PLN), a w poszczególnych kategoriach kosmetycznych po prostu kupowali więcej. Tak było w przypadku higieny osobistej, w tym dezodorantów i antyperspirantów. Ta tendencja pokrywa się z globalnym trendem. Jak wynika z danych Unilever, w ciągu ostatnich pięciu lat liczba użytkowników antyperspirantów w USA wzrosła dwucyfrowo. Co więcej, według firmy badawczej Technavio „Globalny rynek dezodorantów 2023-2027” do 2027 r. wartość tego rynku będzie co roku wzrastała o ok. 6,78%.

Zgodnie z badaniami Unilever przeprowadzonymi w 2022 r. w 14 krajach – konsumenci coraz chętniej korzystają z dezodorantów w różnych wariantach. Przeciętny Amerykanin ma obecnie dwa różne dezodoranty, a jeszcze siedem lat temu było to średnio 1,5. Podobna tendencja jest dostrzegalna też na innych rynkach, także w Polsce.

Chcemy czuć się świeżo

Rośnie świadomość w zakresie dbania o siebie, chcemy czuć się świeżo, uniknąć przykrego zapachu potu czy mokrych plam na ubraniu. Badania Unilever wskazują, że coraz częściej decydujemy się na dezodoranty w różnych formatach, tak, by odpowiadały na konkretne potrzeby, z którymi się mierzymy.

W latach 90. XX w. jako Rexona wprowadziliśmy na rynek 24-godzinny antyperspirant. Dekadę później zaoferowaliśmy naszym konsumentom już 48-godzinną ochronę przed potem, a trzy lata temu, stworzyliśmy produkt z opatentowaną technologią o 72-godzinnej skuteczności – Rexona 72-hour Non-Stop Protection czy Rexona Advanced Protection. W naszych laboratoriach stale poszukujemy innowacyjnych rozwiązań, które pozwolą zaproponować konsumentom produkty odpowiadające na coraz większe potrzeby. Wykorzystujemy najnowszą wiedzę i coraz bardziej zaawansowane technologie, by opracowywać unikatowe rozwiązania jeszcze mocniej chroniące użytkowników przed przykrym zapachem. Przykładem takich działań jest choćby formuła zawierająca maleńkie cząsteczki, które łączą się ze sobą jeszcze ściślej niż w innych popularnych antyperspirantach, tym samym tworząc skuteczniejszą barierę przed potem. Co więcej, inne konkurencyjne antyperspiranty zawierają konwencjonalne sole antyperspiracyjne, a w produktach Unilever została zastosowana ulepszona formuła z aktywowanymi solami o podwyższonej skuteczności. Chcemy, by nasze pionierskie rozwiązania gwarantowały użytkownikom wybitny poziom komfortu i ochrony – mówi Tomasz Suffner, Personal Care Business Unit Lead Poland, Baltics & Ukraine.

Warto podkreślić, że Personal Care, część biznesu odpowiadająca za środki higieny osobistej, jest jedną z największych kategorii biznesowych Unilever. W ubiegłym roku osiągnęła prawie 5% wzrost, głównie dzięki dwucyfrowemu wzrostowi sprzedaży dezodorantów w Europie i Ameryce Łacińskiej.

Produkty na miarę zmieniających się potrzeb

Oczekiwania konsumentów wobec produktów i marek wciąż ewoluują. Codzienne wyzwania, takie jak stres, aktywność fizyczna, a nawet duże wahania temperatur, są motorem napędowym coraz bardziej zaawansowanych technologii. W Globalnym Centrum Badawczym Unilever w Wielkiej Brytanii ponad 100 naukowców pracuje nad innowacyjnymi rozwiązaniami, które pozwalają wprowadzać antyperspiranty na coraz wyższy poziom skuteczności.

W bydgoskiej fabryce Unilever produkowane są antyperspiranty w sztyftach, natomiast w Północnej Anglii, przy fabryce produkującej 700 mln sztuk dezodorantów i antyperspirantów (zarówno w kulce, jak i aerozolu) rocznie, znajduje się centrum badań i rozwoju firmy. To właśnie tam, przy wsparciu ekspertów m. in. w dziedzinie mikrobiomu i nauk o skórze, chemii nieorganicznej czy badań klinicznych oraz dzięki zaawansowanym badaniom naukowym i testom powstały m.in. technologia, na bazie której stworzono nową linię Dove Advanced czy innowacja wykorzystana do stworzenia linii antyperspirantów Rexona Advanced Protection. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: W dobrym tonie. PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Uroda Rituals Cosmetics przekracza próg 2 miliardów euro przychodu Biuro prasowe
2025-01-30 | 15:30

Rituals Cosmetics przekracza próg 2 miliardów euro przychodu

W 2024 roku marka Rituals osiągnęła przychody w wysokości 2,1 miliarda euro, notując organiczny wzrost o 21% we wszystkich kanałach sprzedaży i krajach. Fundamentami
Uroda 4 skuteczne sposoby, dzięki którym spowolnisz starzenie się skóry
2025-01-28 | 12:00

4 skuteczne sposoby, dzięki którym spowolnisz starzenie się skóry

Z wiekiem kondycja skóry słabnie, a jej pielęgnacja niesie ze sobą nieco więcej wyzwań. Chociaż starzenie się jest procesem naturalnym i niemożliwym do zatrzymania, istnieją
Uroda Maść Rokitnikowa
2024-12-31 | 11:10

Maść Rokitnikowa

Działanie MAŚCI ROKITNIKOWEJ związane jest z naturalnymi właściwościami ekstraktu z rokitnika, nagietka lekarskiego, alantoiny, panthenolu (prowitaminy B5) oraz leczniczej wody mineralnej:

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Joanna Liszowska: Kobiety powinno się doceniać na co dzień. Ale 8 marca można szczególnie wyrazić swoją sympatię

Aktorka uważa, że Dzień Kobiet to miła tradycja i należy ją pielęgnować. Nie trzeba wiele, by na twarzy płci pięknej pojawił się uśmiech. Wystarczą życzenia, symboliczny kwiatek czy okolicznościowy upominek. Joanna Liszowska podkreśla, że w teatrze czy na planie serialu koledzy z branży 8 marca zawsze stają na wysokości zadania i sprawiają radość paniom ze swojego otoczenia. Marta Wierzbicka natomiast zaznacza, że dla niej nie jest to szczególna okazja do świętowania. Po prostu dzień jak każdy inny.

Handel

Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.

Infrastruktura

Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.