Wygrana z potem? Innowacje w służbie świeżości

Kinga Woźniakowska
W dobrym tonie. PR
kinga|prwdobrymtonie.pl| |kinga|prwdobrymtonie.pl
+48663416733
prwdobrymtonie.pl
W 2023 r. Polacy przeznaczyli średnio ponad 409 zł na kosmetyki do higieny osobistej – w tym antyperspiranty. Rynek produktów deo prężnie się rozwija: w ciągu najbliższych 3 lat globalnie urośnie o 13,19 mld USD. Dla porównania, w 2017 r. był wart 25,92 mld USD. Sięgamy po coraz dłużej działające produkty i nowe formaty.
Jak wynika z GFK Consumer Panel Services, w 2023 r. Polacy wydali więcej na kosmetyki niż rok wcześniej (409,25 PLN), a w poszczególnych kategoriach kosmetycznych po prostu kupowali więcej. Tak było w przypadku higieny osobistej, w tym dezodorantów i antyperspirantów. Ta tendencja pokrywa się z globalnym trendem. Jak wynika z danych Unilever, w ciągu ostatnich pięciu lat liczba użytkowników antyperspirantów w USA wzrosła dwucyfrowo. Co więcej, według firmy badawczej Technavio „Globalny rynek dezodorantów 2023-2027” do 2027 r. wartość tego rynku będzie co roku wzrastała o ok. 6,78%.
Zgodnie z badaniami Unilever przeprowadzonymi w 2022 r. w 14 krajach – konsumenci coraz chętniej korzystają z dezodorantów w różnych wariantach. Przeciętny Amerykanin ma obecnie dwa różne dezodoranty, a jeszcze siedem lat temu było to średnio 1,5. Podobna tendencja jest dostrzegalna też na innych rynkach, także w Polsce.
Chcemy czuć się świeżo
Rośnie świadomość w zakresie dbania o siebie, chcemy czuć się świeżo, uniknąć przykrego zapachu potu czy mokrych plam na ubraniu. Badania Unilever wskazują, że coraz częściej decydujemy się na dezodoranty w różnych formatach, tak, by odpowiadały na konkretne potrzeby, z którymi się mierzymy.
W latach 90. XX w. jako Rexona wprowadziliśmy na rynek 24-godzinny antyperspirant. Dekadę później zaoferowaliśmy naszym konsumentom już 48-godzinną ochronę przed potem, a trzy lata temu, stworzyliśmy produkt z opatentowaną technologią o 72-godzinnej skuteczności – Rexona 72-hour Non-Stop Protection czy Rexona Advanced Protection. W naszych laboratoriach stale poszukujemy innowacyjnych rozwiązań, które pozwolą zaproponować konsumentom produkty odpowiadające na coraz większe potrzeby. Wykorzystujemy najnowszą wiedzę i coraz bardziej zaawansowane technologie, by opracowywać unikatowe rozwiązania jeszcze mocniej chroniące użytkowników przed przykrym zapachem. Przykładem takich działań jest choćby formuła zawierająca maleńkie cząsteczki, które łączą się ze sobą jeszcze ściślej niż w innych popularnych antyperspirantach, tym samym tworząc skuteczniejszą barierę przed potem. Co więcej, inne konkurencyjne antyperspiranty zawierają konwencjonalne sole antyperspiracyjne, a w produktach Unilever została zastosowana ulepszona formuła z aktywowanymi solami o podwyższonej skuteczności. Chcemy, by nasze pionierskie rozwiązania gwarantowały użytkownikom wybitny poziom komfortu i ochrony – mówi Tomasz Suffner, Personal Care Business Unit Lead Poland, Baltics & Ukraine.
Warto podkreślić, że Personal Care, część biznesu odpowiadająca za środki higieny osobistej, jest jedną z największych kategorii biznesowych Unilever. W ubiegłym roku osiągnęła prawie 5% wzrost, głównie dzięki dwucyfrowemu wzrostowi sprzedaży dezodorantów w Europie i Ameryce Łacińskiej.
Produkty na miarę zmieniających się potrzeb
Oczekiwania konsumentów wobec produktów i marek wciąż ewoluują. Codzienne wyzwania, takie jak stres, aktywność fizyczna, a nawet duże wahania temperatur, są motorem napędowym coraz bardziej zaawansowanych technologii. W Globalnym Centrum Badawczym Unilever w Wielkiej Brytanii ponad 100 naukowców pracuje nad innowacyjnymi rozwiązaniami, które pozwalają wprowadzać antyperspiranty na coraz wyższy poziom skuteczności.
W bydgoskiej fabryce Unilever produkowane są antyperspiranty w sztyftach, natomiast w Północnej Anglii, przy fabryce produkującej 700 mln sztuk dezodorantów i antyperspirantów (zarówno w kulce, jak i aerozolu) rocznie, znajduje się centrum badań i rozwoju firmy. To właśnie tam, przy wsparciu ekspertów m. in. w dziedzinie mikrobiomu i nauk o skórze, chemii nieorganicznej czy badań klinicznych oraz dzięki zaawansowanym badaniom naukowym i testom powstały m.in. technologia, na bazie której stworzono nową linię Dove Advanced czy innowacja wykorzystana do stworzenia linii antyperspirantów Rexona Advanced Protection.

3 mity o kosmetykach naturalnych, w które nie warto wierzyć

Rituals Cosmetics przekracza próg 2 miliardów euro przychodu

4 skuteczne sposoby, dzięki którym spowolnisz starzenie się skóry
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Podróże

Maciej Dowbor: Mamy dom w Hiszpanii i tam odpoczywamy, ale na co dzień mieszkamy w Polsce. Tu pracujemy, płacimy podatki, a nasze córki chodzą do szkoły
Prezenter zaznacza, że co prawda wraz ze swoją żoną kupili dom w Hiszpanii, to jednak większość czasu spędzają w Polsce. Tutaj bowiem mają pracę, a ich córki chodzą do miejscowych szkół. Maciej Dowbor zdradza też, że dużo lepiej funkcjonuje mu się w naszym kraju. Tu realizuje większość swoich projektów zawodowych, natomiast możliwość wyjechania z dala od Warszawy pomaga mu się wyciszyć, odpocząć od zgiełku i nabrać do wszystkiego dystansu.
Podróże
Damian Janikowski: Po ostatniej walce muszę porządnie odpocząć i wyleczyć kontuzje. Zazwyczaj na wakacje wybieram Egipt albo Turcję

Sportowiec przyznaje, że jego ulubionymi kierunkami na wakacje są Egipt i Turcja. Lubi odpoczywać w egzotycznych kurortach i cieszy się, kiedy cała rodzina ma wreszcie czas dla siebie. Damian Janikowski zaznacza, że teraz przede wszystkim chce wyleczyć kontuzje i naładować akumulatory, a kolejne walki na ringu stoczy dopiero pod koniec tego roku lub na początku przyszłego.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.