Komunikaty PR

Wygrana z potem? Innowacje w służbie świeżości

2024-06-27  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Kinga Woźniakowska
W dobrym tonie. PR



kinga|prwdobrymtonie.pl| |kinga|prwdobrymtonie.pl
+48663416733
prwdobrymtonie.pl
Do pobrania 06 ( 0.17 MB )

W 2023 r. Polacy przeznaczyli średnio ponad 409 zł na kosmetyki do higieny osobistej – w tym antyperspiranty. Rynek produktów deo prężnie się rozwija: w ciągu najbliższych 3 lat globalnie urośnie o 13,19 mld USD. Dla porównania, w 2017 r. był wart 25,92 mld USD. Sięgamy po coraz dłużej działające produkty i nowe formaty.

Jak wynika z GFK Consumer Panel Services, w 2023 r. Polacy wydali więcej na kosmetyki niż rok wcześniej (409,25 PLN), a w poszczególnych kategoriach kosmetycznych po prostu kupowali więcej. Tak było w przypadku higieny osobistej, w tym dezodorantów i antyperspirantów. Ta tendencja pokrywa się z globalnym trendem. Jak wynika z danych Unilever, w ciągu ostatnich pięciu lat liczba użytkowników antyperspirantów w USA wzrosła dwucyfrowo. Co więcej, według firmy badawczej Technavio „Globalny rynek dezodorantów 2023-2027” do 2027 r. wartość tego rynku będzie co roku wzrastała o ok. 6,78%.

Zgodnie z badaniami Unilever przeprowadzonymi w 2022 r. w 14 krajach – konsumenci coraz chętniej korzystają z dezodorantów w różnych wariantach. Przeciętny Amerykanin ma obecnie dwa różne dezodoranty, a jeszcze siedem lat temu było to średnio 1,5. Podobna tendencja jest dostrzegalna też na innych rynkach, także w Polsce.

Chcemy czuć się świeżo

Rośnie świadomość w zakresie dbania o siebie, chcemy czuć się świeżo, uniknąć przykrego zapachu potu czy mokrych plam na ubraniu. Badania Unilever wskazują, że coraz częściej decydujemy się na dezodoranty w różnych formatach, tak, by odpowiadały na konkretne potrzeby, z którymi się mierzymy.

W latach 90. XX w. jako Rexona wprowadziliśmy na rynek 24-godzinny antyperspirant. Dekadę później zaoferowaliśmy naszym konsumentom już 48-godzinną ochronę przed potem, a trzy lata temu, stworzyliśmy produkt z opatentowaną technologią o 72-godzinnej skuteczności – Rexona 72-hour Non-Stop Protection czy Rexona Advanced Protection. W naszych laboratoriach stale poszukujemy innowacyjnych rozwiązań, które pozwolą zaproponować konsumentom produkty odpowiadające na coraz większe potrzeby. Wykorzystujemy najnowszą wiedzę i coraz bardziej zaawansowane technologie, by opracowywać unikatowe rozwiązania jeszcze mocniej chroniące użytkowników przed przykrym zapachem. Przykładem takich działań jest choćby formuła zawierająca maleńkie cząsteczki, które łączą się ze sobą jeszcze ściślej niż w innych popularnych antyperspirantach, tym samym tworząc skuteczniejszą barierę przed potem. Co więcej, inne konkurencyjne antyperspiranty zawierają konwencjonalne sole antyperspiracyjne, a w produktach Unilever została zastosowana ulepszona formuła z aktywowanymi solami o podwyższonej skuteczności. Chcemy, by nasze pionierskie rozwiązania gwarantowały użytkownikom wybitny poziom komfortu i ochrony – mówi Tomasz Suffner, Personal Care Business Unit Lead Poland, Baltics & Ukraine.

Warto podkreślić, że Personal Care, część biznesu odpowiadająca za środki higieny osobistej, jest jedną z największych kategorii biznesowych Unilever. W ubiegłym roku osiągnęła prawie 5% wzrost, głównie dzięki dwucyfrowemu wzrostowi sprzedaży dezodorantów w Europie i Ameryce Łacińskiej.

Produkty na miarę zmieniających się potrzeb

Oczekiwania konsumentów wobec produktów i marek wciąż ewoluują. Codzienne wyzwania, takie jak stres, aktywność fizyczna, a nawet duże wahania temperatur, są motorem napędowym coraz bardziej zaawansowanych technologii. W Globalnym Centrum Badawczym Unilever w Wielkiej Brytanii ponad 100 naukowców pracuje nad innowacyjnymi rozwiązaniami, które pozwalają wprowadzać antyperspiranty na coraz wyższy poziom skuteczności.

W bydgoskiej fabryce Unilever produkowane są antyperspiranty w sztyftach, natomiast w Północnej Anglii, przy fabryce produkującej 700 mln sztuk dezodorantów i antyperspirantów (zarówno w kulce, jak i aerozolu) rocznie, znajduje się centrum badań i rozwoju firmy. To właśnie tam, przy wsparciu ekspertów m. in. w dziedzinie mikrobiomu i nauk o skórze, chemii nieorganicznej czy badań klinicznych oraz dzięki zaawansowanym badaniom naukowym i testom powstały m.in. technologia, na bazie której stworzono nową linię Dove Advanced czy innowacja wykorzystana do stworzenia linii antyperspirantów Rexona Advanced Protection. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: W dobrym tonie. PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Uroda Maść Rokitnikowa Biuro prasowe
2024-12-31 | 11:10

Maść Rokitnikowa

Działanie MAŚCI ROKITNIKOWEJ związane jest z naturalnymi właściwościami ekstraktu z rokitnika, nagietka lekarskiego, alantoiny, panthenolu (prowitaminy B5) oraz leczniczej wody mineralnej:
Uroda Efekt wow przed „wielkim wyjściem”
2024-12-30 | 10:10

Efekt wow przed „wielkim wyjściem”

Grudzień i styczeń to czas, kiedy szczególnie zależy nam na tym, by błyszczeć. Święta, noc sylwestrowa i upragnione, karnawałowe szaleństwa, które czekają nas już za
Uroda Moc witaminy C dla pięknej skóry zimą
2024-12-30 | 08:00

Moc witaminy C dla pięknej skóry zimą

Jednym z kluczowych zimowych problemów skóry jest utrata blasku, świeżości i witalności. To właśnie teraz najwyraźniej dostrzegamy zmęczenie i szarość cery. Kosmetolodzy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy

Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.

Konsument

Kobiety podchodzą ostrożne do pracowniczych planów kapitałowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową

Z ponad 3,6 mln uczestników pracowniczych planów kapitałowych (PPK) 48 proc. stanowią kobiety – wynika z danych PFR Portal PPK. Zdaniem ekspertów podchodzą one bardzo ostrożnie do tego typu programów i starają się uzupełniać wiedzę na temat działania mechanizmów finansowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową, ale coraz więcej osób widzi w nich instrument inwestycyjny.

Media

Maciej Rock: Nie mam ulubionego gatunku muzyki ani wykonawcy. Zetknięcie się z artystami wykonującymi muzykę rockową, mroczną czy disco polo jest niezwykle fascynujące

Prezenter tłumaczy, że rolą prowadzących „Must Be the Music” jest między innymi wspieranie i motywowanie uczestników programu, którzy stresują się przed wejściem na scenę. Wartością dodaną jest natomiast dla niego to, że może poznać artystów, którzy grają niezwykle różnorodną muzykę, i bywa tak, że jakieś wykonanie bądź utwór dosłownie „wbija go w fotel”. Maciej Rock zapewnia, że nie zamyka się na żaden gatunek. Często jakieś nietuzinkowe utwory odkrywa dzięki rekomendacjom znajomych.