Komunikaty PR

Zakupy kosmetyczne Polaków. W drogeriach kupujemy najchętniej

2021-06-30  |  08:40
Biuro prasowe

Czy pandemia wpłynęła na zakupy kosmetyczne Polaków? Po jakie kosmetyki sięgamy najczęściej i co jest dla nas ważne przy ich wyborze? Lubimy eksperymentować czy raczej wybieramy sprawdzone produkty? Jak wynika z badania PAYBACK Opinion Poll, na przestrzeni ostatniego roku preferencje polskich konsumentów nie zmieniły się. Kosmetyki kupujemy zwykle w drogeriach, kierując się nie tylko ceną, ale także jakością.

Aż 72% respondentów najnowszego badania PAYBACK zadeklarowało, że pandemia koronawirusa nie wpłynęła w ich przypadku na zakupy produktów kosmetycznych.

Tylko 24% konsumentów przyznało, że w obecnej sytuacji kupuje mniej kosmetyków, argumentując to przede wszystkim mniejszą niż przed pandemią dbałością o swój wygląd, a także potrzebą szukania oszczędności. Z kolei niewiele ponad 4% ankietowanych zadeklarowało, że ich zakupy kosmetyczne są większe, przyznając, że aktualnie mają dodatkowy czas, aby o siebie zadbać. Innym powodem rosnących potrzeb zakupowych w tym obszarze była niedostępność salonów kosmetycznych w czasie lockdownu.

Drogerie znowu górą

Podobnie jak w ubiegłorocznej edycji badania, i tym razem większość, bo 61% ankietowanych potwierdziła, że zakupy kosmetyczne najczęściej robi w drogeriach. Super- i hipermarkety oraz sklepy internetowe wskazało natomiast odpowiednio po 16% i 15% badanych.

Z czego wynika tak zdecydowana dominacja drogerii? Zdaniem 28% respondentów, ten rodzaj sklepów wygrywa przede wszystkim atrakcyjnymi cenami i licznymi promocjami, z kolei 23% ankietowanych zwróciło na uwagę na szeroki asortyment.

Natomiast prawie połowa osób (49%), które wskazały super- i hipermarkety, argumentuje swój wybór przede wszystkim możliwością zrobienia przy okazji innych zakupów. Dla ⅓ najważniejszym powodem są niskie ceny i promocje, a 10% respondentów uważa, że asortyment kosmetyczny w marketach jest wystarczający. Co ciekawe, ta kategoria sklepów cieszy się większą popularnością wśród mężczyzn – na zakupy w super- i hipermarketach decyduje się o 15% więcej panów.

Jeśli chodzi o zakupy kosmetyczne online, te są wybierane przede wszystkim ze względu na ich wygodę – tak odpowiedziało 35% respondentów, którzy kupują takie produkty w Internecie. 30% ankietowanych wybiera zakupy wirtualne ze względu na niskie ceny i promocje, a po 15% ze względu na możliwość sprawdzenia opinii innych użytkowników oraz oferowany asortyment. Dla 5% istotne jest bezpieczeństwo zakupów.

Otwarci na nowinki?

Z badania PAYBACK wynika, że Polacy są otwarci na nowości, ale jednocześnie mają swoich stałych kosmetycznych ulubieńców. 67% badanych zwykle kupuje te same kosmetyki, jednak od czasu do czasu decyduje się na przetestowanie nowych produktów. Z kolei 21% ankietowanych prawie zawsze sięga po te same kosmetyki i nie lubi ich zmieniać.

A na co zwracają uwagę klienci przy wyborze konkretnego kosmetyku? Prawie tak samo ważna jak cena, jest jakość i skuteczność produktu – obie odpowiedzi wskazała podobna grupa ankietowanych, odpowiednio 49% i 47%. Dla 23% respondentów najważniejszy jest skład, a co ciekawe tylko 16% zwraca uwagę przede wszystkim na markę/producenta.

Te rezultaty wskazują na rosnącą świadomość polskich konsumentów. Oczywiście Polacy chcą kupować produkty w atrakcyjnych cenach, ale jednocześnie zależy im na kosmetykach dobrej jakości, na przykład z prostą, opartą na naturalnych składnikach recepturą, która nie będzie negatywnie wpływać na ich zdrowie oraz środowisko – tłumaczy Katarzyna Grzywaczewska, dyrektor marketingu w PAYBACK Polska.

Kosmetyczne inspiracje

Wiedzę i inspiracje kosmetyczne czerpiemy najczęściej od rodziny lub znajomych – tak odpowiedziało 42% respondentów. Prawie ⅓ ankietowanych wskazała natomiast fora internetowe, a ¼ – reklamy telewizyjne. Co piąty respondent (21%) sięga w tym celu do drukowanych gazetek promocyjnych, a 19% osób znajduje potrzebne informacje w mediach społecznościowych. Na opiniach ekspertów takich jak kosmetyczka, dermatolog lub kosmetolog polega natomiast ok. 17% z nas.

Jakiego rodzaju kosmetyki kupujemy najczęściej? Zazwyczaj są to produkty do mycia i pielęgnacji ciała ( 57% ankietowanych), następnie do włosów (41%) i twarzy (36%). Co dziesiąta osoba wskazała produkty do makijażu.

Programy lojalnościowe w cenie

Tak jak w przypadku innych kategorii zakupowych, również w przypadku kosmetyków dla polskich konsumentów kluczowy jest budżet oraz możliwość skorzystania atrakcyjnych benefitów.

Zatem, ile miesięcznie wydajemy na kosmetyki? 41% respondentów przeznacza na ten cel między 50 a 100 zł w miesiącu. 26% wydaje mniej niż 50 zł miesięcznie, a prawie tyle samo osób (25%) szacuje wydatki na kosmetyki na kwotę 100-200 zł. Tylko 8% badanych przeznacza na zakupy kosmetyczne więcej niż 200 zł w miesiącu.

Dużym zainteresowaniem podczas tego typu zakupów niezmiennie cieszą się programy lojalnościowe.

Ośmiu na dziesięciu respondentów badania zadeklarowało, że regularnie korzysta z takich benefitów. Wśród najpopularniejszych korzyści z uczestnictwa w programach lojalnościowych 38% ankietowanych wymieniło niższe ceny na wybrane produkty, a także promocje typu „1+ 1 produkt gratis”, które wskazał co piąty badany. Atrakcyjne oferty kosmetyczne doceniają również uczestnicy Programu PAYBACK. Blisko połowa z nich korzysta z propozycji przygotowanych przez naszych Partnerów – podsumowuje Katarzyna Grzywaczewska, dyrektor marketingu w PAYBACK Polska.

 

PAYBACK Opinion Poll

To badanie zostało przeprowadzone na uczestnikach Programu PAYBACK w dniach 14-17 maja 2021 r. metodą ankiety online na grupie 778 osób. Grupa badawcza w wieku 18-65 lat dobrana została tak, aby odpowiadać strukturze demograficznej kraju.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Uroda KUP NEBOA, RATUJ ŻÓŁWIE I WYGRYWAJ! Biuro prasowe
2024-07-10 | 12:00

KUP NEBOA, RATUJ ŻÓŁWIE I WYGRYWAJ!

NEBOA - polska marka wegańskich kosmetyków do pielęgnacji włosów i skóry głowy, startuje z nową kampanią marketingową, w której konsumenci kupując produkty,
Uroda Jak pielęgnować skórę muśniętą słońcem?
2024-07-05 | 10:00

Jak pielęgnować skórę muśniętą słońcem?

Słońce jest synonimem lata, wakacji i relaksu. Gorące promienie relaksują, wprawiają nas w dobry nastrój... i nadają naszej skórze delikatnego blasku,
Uroda Co warto wiedzieć o bakuchiolu?
2024-07-05 | 09:00

Co warto wiedzieć o bakuchiolu?

Bakuchiol to roślinny król kosmetycznej multifunkjonalności. Działa przeciwzmarszczkowo, ujędrniająco, nawilżająco oraz antyoksydacyjnie. Wykorzystanie bakuchiolu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Podatki od żywności wysokoprzetworzonej mogą pomóc walczyć z otyłością. Wpływy z nich można przeznaczyć na dopłaty do zdrowego jedzenia

Nie tylko napoje słodzone, jak ma to miejsce w Polsce, ale i cała niezdrowa żywność powinna być objęta dodatkowym opodatkowaniem – przekonują badacze z Centrum Ekonomiki Zdrowia i Polityki Innowacji w Imperial College Business School, którzy przyjrzeli się wynikom badań w tym zakresie z całego świata. Pieniądze z podatku od żywności wysokoprzetworzonej, z dużą zawartością soli czy cukru, powinny ich zdaniem zostać spożytkowane na dopłaty do zdrowego jedzenia. Okazuje się, że zwłaszcza w krajach o niskich i średnich dochodach to czynnik ekonomiczny decyduje o wyborze niezdrowego jedzenia, które jest mocno reklamowane i często tańsze.

Gwiazdy

Aleksandra Popławska: Pomysł na trenowanie boksu zrodził się u mnie z fascynacji Sashą Sidorenko. Dyscyplina ta wymaga skupienia, a właśnie tego mi na co dzień brakuje

Aktorka zaznacza, że trenuje boks, bo pozwala jej nauczyć się trzeźwo myśleć, analizować i szybko podejmować decyzje. Z uprawiania tej dyscypliny czerpie sporą przyjemność, zwłaszcza że robi to pod okiem mistrzyni – Sashy Sidorenko. Aleksandra Popławska podkreśla, że dla niej nie tyle liczy się zwycięstwo na ringu, ile taktyka gry, jaką przyjmuje się wobec przeciwnika.