Komunikaty PR

Zakupy kosmetyczne Polaków. W drogeriach kupujemy najchętniej

2021-06-30  |  08:40
Biuro prasowe

Czy pandemia wpłynęła na zakupy kosmetyczne Polaków? Po jakie kosmetyki sięgamy najczęściej i co jest dla nas ważne przy ich wyborze? Lubimy eksperymentować czy raczej wybieramy sprawdzone produkty? Jak wynika z badania PAYBACK Opinion Poll, na przestrzeni ostatniego roku preferencje polskich konsumentów nie zmieniły się. Kosmetyki kupujemy zwykle w drogeriach, kierując się nie tylko ceną, ale także jakością.

Aż 72% respondentów najnowszego badania PAYBACK zadeklarowało, że pandemia koronawirusa nie wpłynęła w ich przypadku na zakupy produktów kosmetycznych.

Tylko 24% konsumentów przyznało, że w obecnej sytuacji kupuje mniej kosmetyków, argumentując to przede wszystkim mniejszą niż przed pandemią dbałością o swój wygląd, a także potrzebą szukania oszczędności. Z kolei niewiele ponad 4% ankietowanych zadeklarowało, że ich zakupy kosmetyczne są większe, przyznając, że aktualnie mają dodatkowy czas, aby o siebie zadbać. Innym powodem rosnących potrzeb zakupowych w tym obszarze była niedostępność salonów kosmetycznych w czasie lockdownu.

Drogerie znowu górą

Podobnie jak w ubiegłorocznej edycji badania, i tym razem większość, bo 61% ankietowanych potwierdziła, że zakupy kosmetyczne najczęściej robi w drogeriach. Super- i hipermarkety oraz sklepy internetowe wskazało natomiast odpowiednio po 16% i 15% badanych.

Z czego wynika tak zdecydowana dominacja drogerii? Zdaniem 28% respondentów, ten rodzaj sklepów wygrywa przede wszystkim atrakcyjnymi cenami i licznymi promocjami, z kolei 23% ankietowanych zwróciło na uwagę na szeroki asortyment.

Natomiast prawie połowa osób (49%), które wskazały super- i hipermarkety, argumentuje swój wybór przede wszystkim możliwością zrobienia przy okazji innych zakupów. Dla ⅓ najważniejszym powodem są niskie ceny i promocje, a 10% respondentów uważa, że asortyment kosmetyczny w marketach jest wystarczający. Co ciekawe, ta kategoria sklepów cieszy się większą popularnością wśród mężczyzn – na zakupy w super- i hipermarketach decyduje się o 15% więcej panów.

Jeśli chodzi o zakupy kosmetyczne online, te są wybierane przede wszystkim ze względu na ich wygodę – tak odpowiedziało 35% respondentów, którzy kupują takie produkty w Internecie. 30% ankietowanych wybiera zakupy wirtualne ze względu na niskie ceny i promocje, a po 15% ze względu na możliwość sprawdzenia opinii innych użytkowników oraz oferowany asortyment. Dla 5% istotne jest bezpieczeństwo zakupów.

Otwarci na nowinki?

Z badania PAYBACK wynika, że Polacy są otwarci na nowości, ale jednocześnie mają swoich stałych kosmetycznych ulubieńców. 67% badanych zwykle kupuje te same kosmetyki, jednak od czasu do czasu decyduje się na przetestowanie nowych produktów. Z kolei 21% ankietowanych prawie zawsze sięga po te same kosmetyki i nie lubi ich zmieniać.

A na co zwracają uwagę klienci przy wyborze konkretnego kosmetyku? Prawie tak samo ważna jak cena, jest jakość i skuteczność produktu – obie odpowiedzi wskazała podobna grupa ankietowanych, odpowiednio 49% i 47%. Dla 23% respondentów najważniejszy jest skład, a co ciekawe tylko 16% zwraca uwagę przede wszystkim na markę/producenta.

Te rezultaty wskazują na rosnącą świadomość polskich konsumentów. Oczywiście Polacy chcą kupować produkty w atrakcyjnych cenach, ale jednocześnie zależy im na kosmetykach dobrej jakości, na przykład z prostą, opartą na naturalnych składnikach recepturą, która nie będzie negatywnie wpływać na ich zdrowie oraz środowisko – tłumaczy Katarzyna Grzywaczewska, dyrektor marketingu w PAYBACK Polska.

Kosmetyczne inspiracje

Wiedzę i inspiracje kosmetyczne czerpiemy najczęściej od rodziny lub znajomych – tak odpowiedziało 42% respondentów. Prawie ⅓ ankietowanych wskazała natomiast fora internetowe, a ¼ – reklamy telewizyjne. Co piąty respondent (21%) sięga w tym celu do drukowanych gazetek promocyjnych, a 19% osób znajduje potrzebne informacje w mediach społecznościowych. Na opiniach ekspertów takich jak kosmetyczka, dermatolog lub kosmetolog polega natomiast ok. 17% z nas.

Jakiego rodzaju kosmetyki kupujemy najczęściej? Zazwyczaj są to produkty do mycia i pielęgnacji ciała ( 57% ankietowanych), następnie do włosów (41%) i twarzy (36%). Co dziesiąta osoba wskazała produkty do makijażu.

Programy lojalnościowe w cenie

Tak jak w przypadku innych kategorii zakupowych, również w przypadku kosmetyków dla polskich konsumentów kluczowy jest budżet oraz możliwość skorzystania atrakcyjnych benefitów.

Zatem, ile miesięcznie wydajemy na kosmetyki? 41% respondentów przeznacza na ten cel między 50 a 100 zł w miesiącu. 26% wydaje mniej niż 50 zł miesięcznie, a prawie tyle samo osób (25%) szacuje wydatki na kosmetyki na kwotę 100-200 zł. Tylko 8% badanych przeznacza na zakupy kosmetyczne więcej niż 200 zł w miesiącu.

Dużym zainteresowaniem podczas tego typu zakupów niezmiennie cieszą się programy lojalnościowe.

Ośmiu na dziesięciu respondentów badania zadeklarowało, że regularnie korzysta z takich benefitów. Wśród najpopularniejszych korzyści z uczestnictwa w programach lojalnościowych 38% ankietowanych wymieniło niższe ceny na wybrane produkty, a także promocje typu „1+ 1 produkt gratis”, które wskazał co piąty badany. Atrakcyjne oferty kosmetyczne doceniają również uczestnicy Programu PAYBACK. Blisko połowa z nich korzysta z propozycji przygotowanych przez naszych Partnerów – podsumowuje Katarzyna Grzywaczewska, dyrektor marketingu w PAYBACK Polska.

 

PAYBACK Opinion Poll

To badanie zostało przeprowadzone na uczestnikach Programu PAYBACK w dniach 14-17 maja 2021 r. metodą ankiety online na grupie 778 osób. Grupa badawcza w wieku 18-65 lat dobrana została tak, aby odpowiadać strukturze demograficznej kraju.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Uroda Rituals Cosmetics przekracza próg 2 miliardów euro przychodu Biuro prasowe
2025-01-30 | 15:30

Rituals Cosmetics przekracza próg 2 miliardów euro przychodu

W 2024 roku marka Rituals osiągnęła przychody w wysokości 2,1 miliarda euro, notując organiczny wzrost o 21% we wszystkich kanałach sprzedaży i krajach. Fundamentami
Uroda 4 skuteczne sposoby, dzięki którym spowolnisz starzenie się skóry
2025-01-28 | 12:00

4 skuteczne sposoby, dzięki którym spowolnisz starzenie się skóry

Z wiekiem kondycja skóry słabnie, a jej pielęgnacja niesie ze sobą nieco więcej wyzwań. Chociaż starzenie się jest procesem naturalnym i niemożliwym do zatrzymania, istnieją
Uroda Maść Rokitnikowa
2024-12-31 | 11:10

Maść Rokitnikowa

Działanie MAŚCI ROKITNIKOWEJ związane jest z naturalnymi właściwościami ekstraktu z rokitnika, nagietka lekarskiego, alantoiny, panthenolu (prowitaminy B5) oraz leczniczej wody mineralnej:

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Problemy społeczne

Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.

Transport

Wypadki pod wpływem alkoholu częściej powodują młodzi kierowcy. Sytuację poprawiają kontrole prędkości oraz stanu trzeźwości kierujących

Najczęściej do picia i wsiadania za kierownicę przyznają się osoby, które nie ukończyły jeszcze 20. roku życia – informuje Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, opierając się na dostępnych statystykach i badaniach opinii społecznej. Między innymi z tego powodu ważna jest prewencja oraz systematyczne kontrole stanu trzeźwości kierowców. W ub.r. w Polsce doszło do 1201 wypadków drogowych, których sprawcami były osoby pod wpływem alkoholu. Zginęły w nich 154 osoby.