Komunikaty PR

W tym roku do zakupu prezentów Polacy podchodzą „z głową"

2024-12-19  |  11:00
Biuro prasowe

Pomimo rosnącej presji finansowej, tradycja obdarowywania bliskich prezentami podczas świąt pozostaje dla Polaków niezwykle istotna. Jednocześnie konsumenci coraz skuteczniej łączą sentyment z racjonalnością. Eksperci wskazują na istotne zmiany zachowań przed świętami.

Od planu do prezentu

Podczas tegorocznego okresu przedświątecznego z zakupowym szaleństwem wygrywa rozsądek – wynika z rynkowych analiz. Choć w tym szczególnym sezonie Polacy planują wydać na zakupy o 4-5 proc. więcej niż w ubiegłym roku, to przygotowują się do nich z rozwagą, a przy wyborze prezentów kierują się planem, a nie impulsem. Jak pokazują dane Klarny, ruch w aplikacji zakupowej marki zaczyna wzrastać już w październiku.

Stopniowy wzrost liczby użytkowników od końca września do listopada wskazuje, że konsumenci planują i realizują zakupy z wyprzedzeniem, unikając tym samym impulsywnych decyzji finansowych na ostatnią chwilę podczas grudniowego szału zakupów. W ostatnim miesiącu roku sytuacja się stabilizuje, ponieważ nasi użytkownicy mają już zakupione prezenty świąteczne, co świadczy o ich przemyślanym podejściu – zauważa Karolina Falkowska, Business Development Manager w Klarnie.

Kup teraz, zapłać po świętach? Opcja nie dla każdego

Przemyślane podejście do świątecznych zakupów to więcej niż wczesne planowanie. Elastyczne formy finansowania pozwalają rozłożyć w czasie wydatki na prezenty, co znacząco ułatwia zarządzanie budżetem w wymagającym okresie, gdy jednocześnie trzeba pokryć koszty związane z organizacją rodzinnych spotkań. Eksperci Klarny podkreślają jednak, że opcje takie, jak płatność w ratach lub „kup teraz, zapłać później” sprawdzają się tylko przy odpowiedzialnym i świadomym korzystaniu.

Elastyczne zarządzanie świątecznymi wydatkami może być prawdziwym sprzymierzeńcem domowego budżetu. Warunek jest jeden – odpowiedzialność. Dzięki temu można wejść w nowy rok ze spokojem i przeświadczeniem o własnej finansowej dojrzałości – mówi Karolina Falkowska.

Przykład klientów Klarny pokazuje, że odpowiedzialne korzystanie z takich narzędzi jest możliwe dzięki działaniom wzmacniającym postawy konsumentów, takim jak regularne przypomnienia o spłatach oraz inicjatywy edukacyjne, które pomagają budować zdrowe nawyki zarządzania budżetem. Dodatkowo, Klarna aktywnie wspiera odpowiedzialne podejście do zakupów, analizując historię zakupową i zachowania użytkowników. Dzięki temu jej usługi finansowania trafiają do osób świadomie zarządzających swoimi wydatkami, co sprzyja tworzeniu zdyscyplinowanej bazy klientów.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Walentynki w Polsce – święto miłości, prezentów i… self-love Biuro prasowe
2025-01-24 | 06:00

Walentynki w Polsce – święto miłości, prezentów i… self-love

Walentynki pojawiły się w Polsce stosunkowo niedawno, bo dopiero w latach 90. XX wieku i początkowo budziły mieszane emocje. Dla jednych były symbolem komercjalizacji uczuć
Zakupy Konumpcja alkoholu
2025-01-23 | 07:00

Studniówki z małpkami w parze? Młodzi Polacy mówią o alkoholu na studniówkach

Spożywanie alkoholu podczas studniówek to problem, z którym mierzymy się od lat i nie możemy się skutecznie uporać. W balach maturalnych biorą udział osoby,
Zakupy Sianko, jemioła i inne świąteczne produkty dostępne na jush
2024-12-24 | 10:00

Sianko, jemioła i inne świąteczne produkty dostępne "na jush"

Nie tylko błyszcząca choinka czy zapach pierników tworzą magię świąt. Warto pamiętać również o drobnych detalach, takich jak jemioła, wigilijne sianko czy starannie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Edukacja

Idea STEM zmienia podejście do edukacji dzieci na całym świecie. Doświadczanie i współpraca zamiast wykładów

Odejście od wykładowej metody prowadzenia zajęć na rzecz doświadczeń, współpracy i partnerskich relacji z nauczycielem to podstawowe założenia idei edukacyjnej STEM. Ma ona wspierać rozwój dzieci i młodzieży w kierunkach, jakie wytycza zmieniająca się rzeczywistość i na jakie nastawiony będzie rynek pracy za kilka lat. Globalnie rynek edukacji STEM do końca dekady podwoi swoje przychody. Ten światowy trend jest obserwowany i rozwijany również w Polsce, m.in. poprzez projekt STEM Kindloteka.

Handel

Finansowanie, technologia i wola polityczna sprzyjają walce o klimat. Dołączają do niej także konsumenci

Eksperci apelują o intensyfikację wysiłków na rzecz ochrony klimatu. Tym bardziej że teraz są ku temu sprzyjające warunki: finansowanie, wola polityczna i zaawansowane technologie. Coraz częściej idzie za tym także gotowość społeczeństwa do zmian. Choć w kontekście zielonej rewolucji mówi się przede wszystkim o transformacji energetycznej i ograniczaniu emisji CO2, dbanie o zmiany zaczyna się również na poziomie decyzji konsumenckich. Polacy mają tego świadomość i wdrażają proekologiczne nawyki w codzienną rutynę i zakupy.