Komunikaty PR

W tym roku do zakupu prezentów Polacy podchodzą „z głową"

2024-12-19  |  11:00
Biuro prasowe

Pomimo rosnącej presji finansowej, tradycja obdarowywania bliskich prezentami podczas świąt pozostaje dla Polaków niezwykle istotna. Jednocześnie konsumenci coraz skuteczniej łączą sentyment z racjonalnością. Eksperci wskazują na istotne zmiany zachowań przed świętami.

Od planu do prezentu

Podczas tegorocznego okresu przedświątecznego z zakupowym szaleństwem wygrywa rozsądek – wynika z rynkowych analiz. Choć w tym szczególnym sezonie Polacy planują wydać na zakupy o 4-5 proc. więcej niż w ubiegłym roku, to przygotowują się do nich z rozwagą, a przy wyborze prezentów kierują się planem, a nie impulsem. Jak pokazują dane Klarny, ruch w aplikacji zakupowej marki zaczyna wzrastać już w październiku.

Stopniowy wzrost liczby użytkowników od końca września do listopada wskazuje, że konsumenci planują i realizują zakupy z wyprzedzeniem, unikając tym samym impulsywnych decyzji finansowych na ostatnią chwilę podczas grudniowego szału zakupów. W ostatnim miesiącu roku sytuacja się stabilizuje, ponieważ nasi użytkownicy mają już zakupione prezenty świąteczne, co świadczy o ich przemyślanym podejściu – zauważa Karolina Falkowska, Business Development Manager w Klarnie.

Kup teraz, zapłać po świętach? Opcja nie dla każdego

Przemyślane podejście do świątecznych zakupów to więcej niż wczesne planowanie. Elastyczne formy finansowania pozwalają rozłożyć w czasie wydatki na prezenty, co znacząco ułatwia zarządzanie budżetem w wymagającym okresie, gdy jednocześnie trzeba pokryć koszty związane z organizacją rodzinnych spotkań. Eksperci Klarny podkreślają jednak, że opcje takie, jak płatność w ratach lub „kup teraz, zapłać później” sprawdzają się tylko przy odpowiedzialnym i świadomym korzystaniu.

Elastyczne zarządzanie świątecznymi wydatkami może być prawdziwym sprzymierzeńcem domowego budżetu. Warunek jest jeden – odpowiedzialność. Dzięki temu można wejść w nowy rok ze spokojem i przeświadczeniem o własnej finansowej dojrzałości – mówi Karolina Falkowska.

Przykład klientów Klarny pokazuje, że odpowiedzialne korzystanie z takich narzędzi jest możliwe dzięki działaniom wzmacniającym postawy konsumentów, takim jak regularne przypomnienia o spłatach oraz inicjatywy edukacyjne, które pomagają budować zdrowe nawyki zarządzania budżetem. Dodatkowo, Klarna aktywnie wspiera odpowiedzialne podejście do zakupów, analizując historię zakupową i zachowania użytkowników. Dzięki temu jej usługi finansowania trafiają do osób świadomie zarządzających swoimi wydatkami, co sprzyja tworzeniu zdyscyplinowanej bazy klientów.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport! Biuro prasowe
2025-04-21 | 23:50

Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport!

Jakie akcje promocyjne skutecznie angażują konsumentów i zwiększają sprzedaż? Które nagrody są najbardziej pożądane i wpływają na efekt? Aż 80% Polaków
Zakupy Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl
2025-03-25 | 06:00

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl

Wystartowały Dni Wiosennych Okazji w sklepie Amazon.pl, które potrwają do 31 marca 2025 r., oferując siedem dni wyjątkowych promocji na dziesiątki tysięcy produktów we
Zakupy iPhone 16 – wszystko, co warto wiedzieć o nowej serii
2025-03-03 | 11:30

iPhone 16 – wszystko, co warto wiedzieć o nowej serii

Apple zaprezentowało kolejną odsłonę swojego flagowego smartfona – iPhone’a 16. Tegoroczna wersja wprowadza istotne udoskonalenia w zakresie wydajności, aparatu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.