Komunikaty PR

WALCZ, ZWYCIĘŻAJ, ŻYJ!

2021-05-07  |  01:00
Biuro prasowe

Dariusz Gałęzewski – Prezes Fundacji OSHEE i Marcin Jędrychowski  - Dyrektor Szpitala Uniwersyteckiego
w Krakowie
podpisali list intencyjny będący deklaracją współpracy na rzecz wspierania zdrowia psychicznego. W ramach projektu prowadzonego pod hasłem „WALCZ, ZWYCIĘŻAJ, ŻYJ!” partnerzy skupią się na prowadzeniu kampanii edukacyjnych promujących tematykę pracy nad kondycją psychiczną, skierowanych głównie do młodego pokolenia. W projekt włącza się także Ekstraklasa, która zadedykowała akcji dwie kolejki ligowe.

OSHEE, za sprawą hasła „ŻYJ, WALCZ, ZWYCIĘŻAJ”, od lat propaguje postawę konsekwentnego podejmowania wysiłków i społecznego zaangażowania w najtrudniejsze tematy. Nawiązując współpracę ze Szpitalem Uniwersyteckim w Krakowie, marka chciała zwrócić uwagę na dużą potrzebę podjęcia zespołowej walki, aby zwyciężyć w starciu z trudnym wyzwaniem, jakim są problemy o podłożu psychologicznym. Założenia współpracy doskonale oddaje hasło kampanii – „WALCZ, ZWYCIĘŻAJ, ŻYJ!”.

„Projekt skierowany jest przede wszystkim do młodego pokolenia, ponieważ w dobie pandemii to właśnie dzieci
i młodzież, poza przeżywaniem standardowych problemów wieku dojrzewania, są narażone na dodatkowe sytuacje stresujące, które odciskają negatywny ślad na ich psychice. Wśród czynników budujących niepokój o ich kondycję psychiczną można wymieniać przymusową izolację, brak bezpośredniego kontaktu z rówieśnikami, co z kolei przekłada się na zaburzenia w budowaniu relacji, a także brak edukacji emocjonalnej oraz rosnący wpływ mediów społecznościowych na budowanie samooceny. Pandemia przyczyniła się do wzrostu ilości młodych ludzi zmagających się z depresją, stanami lękowymi, zaburzeniami odżywiania, jak również zachowania autodestrukcyjnymi, a nawet próbami samobójczymi” mówi dr hab. n. med. Maciej Pilecki - Kierownik Oddziału Klinicznego Psychiatrii Dorosłych, Dzieci i Młodzieży Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie. Optymistyczny i edukacyjny przekaz projektu ma pokazać młodym ludziom, że nie są odosobnieni ze swoimi problemami, że życie to sport zespołowy.

Celem kampanii będzie zmiana nastawienia społeczeństwa do korzystania z konsultacji, czy porad psychologa lub terapeuty. W ramach projektu powstanie ogólnopolska platforma edukacyjna o tematyce zdrowia psychicznego, która umożliwi bezpłatny dostęp do treści edukacyjnych oraz ułatwi kontakt ze specjalistami z dziedziny zdrowia psychicznego. Działania promocyjne będą prowadzone w środkach masowego przekazu oraz mediach społecznościowych. Niezwykle cennym wsparciem, wzmacniającym pozytywny przekaz będą z pewnością budzący społeczne zaufanie ambasadorzy. Do pierwszej akcji prowadzonej w kampanii dołączyła również Ekstraklasa, dając tym samym możliwość zaangażowania sportowych autorytetów i motywatorów, jakimi są profesjonalni piłkarze.

„Pierwsza akcja promocyjna odbędzie się z  hasłem „Ej, wszystko okej?”, ponieważ na to proste pytanie większość
z nas odpowiada bez zastanowienia. A refleksja jest bardzo potrzebna. Z pomocą tej kampanii, wraz ze Szpitalem Uniwersyteckim w Krakowie, chcemy zachęcić by otworzyć się na drugiego człowieka i dostrzec jego problemy. Porozmawiać i postarać się go wesprzeć. Jest to również zachęcenie do autorefleksji. Obserwowania siebie
i diagnozowanie własnych stanów emocjonalnych i potrzeb.” komentuje Anna Jaworska – Project Manager OSHEE.

Pierwsze działania promocyjne projektu miały miejsce 30 kwietnia w ramach 28. kolejki PKO Bank Polski Ekstraklasy pod hasłem „Ej, wszystko okej?”. Dobór hasła nie jest przypadkowy. Jest to sposób by zwrócić uwagę na potrzebę otwarcia się na drugiego człowieka i na siebie, bo ma nic złego, a tym bardziej wstydliwego w tym, że chcemy porozmawiać i skonsultować swoje problemy z przyjacielem lub specjalistą. Motto znajdzie się na koszulkach piłkarzy oraz licznych grafikach w mediach społecznościowych. „Podczas 28. i 29. kolejki PKO Bank Polski Ekstraklasy czeka nas akcja inaugurująca projekt „WALCZ, ZWYCIĘŻAJ, ŻYJ!”. Piłkarze wszystkich klubów wybiegną na murawę w koszulkach promujących inicjatywę. Nie będzie to jednak pusty gest. Pójdą za nim motywujące i zagrzewające do walki słowa. W szczegóły projektu wprowadzą komentatorzy meczów, ale również sami piłkarze, którzy w specjalnie przygotowanych produkcjach wideo opowiedzą o swoich doświadczeniach związanych z dbaniem o zdrowie psychiczne. Sportowcy często muszą radzić sobie z niepowodzeniami, ale mogą znaleźć oparcie w zespole. Regularnie korzystają także z pomocy psychologa i nie jest to dla nich nic wstydliwego.” – komentuje Marcin Mikucki, Dyrektor Komunikacji Marketingu i Sprzedaży Ekstraklasy S.A.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Światowy Dzień Głosu Biuro prasowe
2024-04-16 | 15:00

Światowy Dzień Głosu

Głos jest podstawowym narzędziem umożliwiającym i wspierającym funkcjonowanie współczesnego społeczeństwa opartego na komunikacji. Jego zaburzenia mają negatywny wpływ na wiele
Zdrowie „Jestem szczęśliwcem” HIVcast z osobą HIV+ już w sieci
2024-04-15 | 10:00

„Jestem szczęśliwcem” HIVcast z osobą HIV+ już w sieci

HIVcasty to seria rozmów na temat zdrowego życia z HIV. Pierwszy jest już dostępny na platformach Spotify oraz YouTube. Z Tomaszem Markowskim, aktywistą wyróżnionym
Zdrowie Dziecko?Chcemy...,ale potrzebna jest też męska część sukcesu
2024-04-15 | 09:30

Dziecko?Chcemy...,ale potrzebna jest też męska część sukcesu

Warszawa, 12 kwietnia 2024 r. Dziecko? Chcemy…, ale potrzebna jest też męska część sukcesu Pani Danusiu, mamy to! Okrzyku radości lekarza wybiegającego z sali po zabiegu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Media

Joanna Jędrzejczyk: Gosia Rozenek-Majdan jest tytanem pracy. Konsekwentnie realizuje swoje cele, pokonując wszelkie słabości

Zdaniem trenerki Małgorzata Rozenek-Majdan to osoba niezwykle charyzmatyczna i wyrazista, która nie boi się ryzyka i śmiało stawia czoła swoim ograniczeniom. W nowym reality show „Pokonaj mnie, jeśli potrafisz” podejmuje więc wyzwania w sześciu różnych dyscyplinach i rywalizuje z mężczyznami. Joanna Jędrzejczyk, która przygotowywała prezenterkę do określonych zadań, zauważa, że ten program kosztował ją dużo poświęcenia, energii i zaangażowania. Ma jednak nadzieję, że taką postawą zainspiruje do działania innych.

Edukacja

Polskie uczelnie są coraz bliższe wprowadzenia mikropoświadczeń. Dla studentów takie certyfikaty to szansa na wzmocnienie pozycji na rynku pracy

Coraz więcej absolwentów i studentów inwestuje w kursy i szkolenia, aby zdobyć praktyczne umiejętności i stać się bardziej atrakcyjnym dla potencjalnych pracodawców. Jedną z odpowiedzi edukacji na te wymagania są mikropoświadczenia, czyli dowód na określone umiejętności. W Polsce są stosunkowo mało popularne, jednak wdrożenie ich przez uczelnie mogłoby przynieść szereg korzyści – zarówno szkołom, jak i studentom i absolwentom.