Komunikaty PR

Walentynki – co najczęściej kupujemy dla naszej drugiej połówki?

2020-02-20  |  15:20
Biuro prasowe

Co roku zastanawiamy się nad odpowiednim podarunkiem dla naszej drugiej połówki z okazji Walentynek. Jedni stawiają na drobny upominek, który z łatwością dostaną tego samego dnia, inni natomiast myślą o perfekcyjnie dopasowanym prezencie już na kilka tygodni wcześniej. Na co najczęściej się decydujemy i jak zmieniają się podarunki walentynkowe na przestrzeni lat?

Kiedyś wystarczyła jedynie walentynka. Dziś moda na kartki z miłosnym wyznaniem powraca, jednak nie stanowi jedynego upominku z okazji 14 lutego. Zazwyczaj dodatkowo decydujemy się na prezent, który pozytywnie zaskoczy obdarowaną osobę. Może to być romantyczna kolacja albo wspólny weekend w spa. Coraz więcej osób stawia również na personalizowane prezenty – jak pokazują badania przeprowadzone przez Empik Foto, 59% respondentów szukając prezentu dla najbliższych, decyduje się na ten personalizowany.

Walentynkowy budżet

Najczęściej prezentów walentynkowych zaczynamy szukać na początku lutego. Zazwyczaj nie przeznaczamy na ten cel zbyt wielu funduszy. Skupiamy się na tym, aby podarunek był oryginalny i dopasowany do naszych najbliższych. Ile więc średnio wydajemy na prezenty walentynkowe?

Na prezenty walentynkowe wydajemy średnio od 50 do 100 zł. Wśród skromnych podarunków, do 30 zł, przeważają kartki walentynkowe, breloki, poduszki, czy kubki. Niektórzy jednak decydują się na droższe prezenty. Wtedy wybierają personalizowaną biżuterię albo fotopanele na drewnie lub aluminium – mówi Piotr Szymański, Senior Category Manager w Empik Foto.

Co najczęściej kupujemy?

Kiedyś wybór prezentów nie był tak bogaty, jak obecnie. Królowały kwiaty, słodkie upominki i małe maskotki z motywem serca. Dzisiaj coraz częściej stawiamy na personalizowane podarunki, które podkreślą zaangażowanie w przygotowanie prezentu, a kwiaty czy słodycze stanowią dodatek. Co najczęściej kupujemy najbliższym?

Od wielu lat niezmiennie królują kubki – kiedyś w wersji klasycznej, obecnie asortyment tego produktu  jest znacznie urozmaicony. Do wyboru mamy te XXL mieszczące niemal litr płynu, barowe, emaliowane, z łyżeczką itp. Niezwykle popularne są również poduszki i fotoksiążki – jak się okazuje samodzielnie zaprojektowane albumy sprawdzają się także przy święcie zakochanych. W ostatnim czasie natomiast obserwujemy powrót do obdarowywania się tradycyjnymi walentynkami, czyli ozdobnymi kartkami z romantyczną dedykacją albo wierszykiem. Rok do roku notujemy wzrost sprzedaży tego produktu o ok. 40% – komentuje Piotr Szymański, Senior Category Manager w Empik Foto.

Co więc sprawić najbliższym?

Pamiętajmy, że Walentynki to nie tylko święto dla zakochanych. Ten wyjątkowy dzień możemy spędzić z naszymi najbliższymi, niekoniecznie z ukochanym. Warto więc przygotować walentynkę dla przyjaciółki, siostry, czy starszego brata, którzy zawsze byli dla nas inspiracją. Możecie również postawić na drobiazg, który wyrazi wasze uczucia do bliskich, np. magnes z fotografią ze wspólnej podróży czy etui na telefon ze zdjęciem z ostatniej imprezy. Dobrym pomysłem będą też pasujące breloki (dla siebie i bliskiej osoby), personalizowana koszulka czy fotoksiążka. Tutaj ogranicza nas jedynie wyobraźnia.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

MediaMarkt Polska we współpracy z bp Polska uruchamia wyjątkową akcję promocyjną „Tanie Tankowanie tylko z myMediaMarkt". Od czwartku 19 czerwca do 25 czerwca,
Zakupy Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo
2025-05-28 | 09:00

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Z okazji Międzynarodowego Dnia Burgera, przypadającego na 28 maja, Glovo podsumowuje kulinarne wybory Polaków. W 2024 roku zamówili oni ponad 30% więcej burgerów niż rok
Zakupy Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
2025-05-22 | 22:00

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Już 23 maja na ekrany powraca kultowa opowieść o przyjaźni z hawajskim klimatem – Lilo i Stich. Wraz z premierą filmu, Glovo zachęca użytkowników do

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.