Walentynki – co najczęściej kupujemy dla naszej drugiej połówki?
Co roku zastanawiamy się nad odpowiednim podarunkiem dla naszej drugiej połówki z okazji Walentynek. Jedni stawiają na drobny upominek, który z łatwością dostaną tego samego dnia, inni natomiast myślą o perfekcyjnie dopasowanym prezencie już na kilka tygodni wcześniej. Na co najczęściej się decydujemy i jak zmieniają się podarunki walentynkowe na przestrzeni lat?
Kiedyś wystarczyła jedynie walentynka. Dziś moda na kartki z miłosnym wyznaniem powraca, jednak nie stanowi jedynego upominku z okazji 14 lutego. Zazwyczaj dodatkowo decydujemy się na prezent, który pozytywnie zaskoczy obdarowaną osobę. Może to być romantyczna kolacja albo wspólny weekend w spa. Coraz więcej osób stawia również na personalizowane prezenty – jak pokazują badania przeprowadzone przez Empik Foto, 59% respondentów szukając prezentu dla najbliższych, decyduje się na ten personalizowany.
Walentynkowy budżet
Najczęściej prezentów walentynkowych zaczynamy szukać na początku lutego. Zazwyczaj nie przeznaczamy na ten cel zbyt wielu funduszy. Skupiamy się na tym, aby podarunek był oryginalny i dopasowany do naszych najbliższych. Ile więc średnio wydajemy na prezenty walentynkowe?
Na prezenty walentynkowe wydajemy średnio od 50 do 100 zł. Wśród skromnych podarunków, do 30 zł, przeważają kartki walentynkowe, breloki, poduszki, czy kubki. Niektórzy jednak decydują się na droższe prezenty. Wtedy wybierają personalizowaną biżuterię albo fotopanele na drewnie lub aluminium – mówi Piotr Szymański, Senior Category Manager w Empik Foto.
Co najczęściej kupujemy?
Kiedyś wybór prezentów nie był tak bogaty, jak obecnie. Królowały kwiaty, słodkie upominki i małe maskotki z motywem serca. Dzisiaj coraz częściej stawiamy na personalizowane podarunki, które podkreślą zaangażowanie w przygotowanie prezentu, a kwiaty czy słodycze stanowią dodatek. Co najczęściej kupujemy najbliższym?
Od wielu lat niezmiennie królują kubki – kiedyś w wersji klasycznej, obecnie asortyment tego produktu jest znacznie urozmaicony. Do wyboru mamy te XXL mieszczące niemal litr płynu, barowe, emaliowane, z łyżeczką itp. Niezwykle popularne są również poduszki i fotoksiążki – jak się okazuje samodzielnie zaprojektowane albumy sprawdzają się także przy święcie zakochanych. W ostatnim czasie natomiast obserwujemy powrót do obdarowywania się tradycyjnymi walentynkami, czyli ozdobnymi kartkami z romantyczną dedykacją albo wierszykiem. Rok do roku notujemy wzrost sprzedaży tego produktu o ok. 40% – komentuje Piotr Szymański, Senior Category Manager w Empik Foto.
Co więc sprawić najbliższym?
Pamiętajmy, że Walentynki to nie tylko święto dla zakochanych. Ten wyjątkowy dzień możemy spędzić z naszymi najbliższymi, niekoniecznie z ukochanym. Warto więc przygotować walentynkę dla przyjaciółki, siostry, czy starszego brata, którzy zawsze byli dla nas inspiracją. Możecie również postawić na drobiazg, który wyrazi wasze uczucia do bliskich, np. magnes z fotografią ze wspólnej podróży czy etui na telefon ze zdjęciem z ostatniej imprezy. Dobrym pomysłem będą też pasujące breloki (dla siebie i bliskiej osoby), personalizowana koszulka czy fotoksiążka. Tutaj ogranicza nas jedynie wyobraźnia.

Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport!

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl

iPhone 16 – wszystko, co warto wiedzieć o nowej serii
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.