Warszawiacy nie poddali się pandemii. Barometr Szczęśliwości wskazał zadowolenie
W dniach 13-16 maja 2021 roku w samym centrum warszawskiej Pragi-Północ, w Centrum Praskim Koneser, powstawał Barometr Szczęśliwości. To interaktywna kompozycja Marka Sułka, która jest artystycznym odzwierciedleniem nastrojów obecnie panujących w społeczeństwie. I, co najważniejsze, wnioski są optymistyczne – osoby biorące udział w akcji znacznie częściej wskazywały na zadowolenie niż na smutek i średnie samopoczucie.
Barometr Szczęśliwości to projekt artystyczny, dzięki któremu poznaliśmy stan szczęśliwości społeczeństwa w 2021 roku. W ramach akcji na placu Konesera stanęło sześć kolumn w trzech tonacjach. Swoiste totemy stanowiły tło dla powstających „na żywo” kolorowych kompozycji:
- Kolumny Białe – „szczęście”, dla osób zadowolonych;
- Kolumny Szare – „spoko”, dla osób średnio zadowolonych;
- Kolumny Czarne – „black”, dla osób niezadowolonych.
Łącznie w akcji wzięło udział ponad 1000 osób, które w dniach 13-16 maja naklejały kolorowe kulki na kolumny znajdujące się na terenie Centrum Praskiego Koneser. Zdecydowanie najwięcej z nich trafiło na totemy w kolorze białym, symbolizujące właśnie zadowolenie.
– Pomimo długich miesięcy lockdownu, kiedy nie zawsze mogliśmy spędzać czas wolny w taki sposób, jaki byśmy tego chcieli, nie straciliśmy optymizmu. Jak pokazuje Barometr Szczęśliwości, w znaczącej większości jesteśmy zadowoleni. Z całą pewnością duży wpływ mają na to pozytywne sytuacje, takie jak otwieranie ogródków restauracyjnych czy kawiarnianych. Wreszcie możemy bowiem spotykać się z przyjaciółmi, spędzać z nimi czas przy wspólnym posiłku, a także widzieć na ulicach swoje twarze, uśmiechy – mówi Marek Sułek, autor Barometru Szczęśliwości.
Barometr Szczęśliwości to tylko jeden z projektów artystycznych, które mają miejsce na warszawskiej Pradze-Północ. Na placu Konesera cały czas można oglądać plenerową wystawę „Świat Wilkonia w Koneserze”, prace Tomasza Sętowskiego w galerii sztuki ToTuart, wystawę „Wspólnota” w Galerii Salon Akademii ASP czy wziąć udział w wydarzeniu „The Art of Banksy. Without Limits. 2nd Chapter”. Oprócz tego, od 15 maja otwarte dla gości są ogródki restauracji, kawiarni i barów.
Więcej informacji można znaleźć na: koneser.eu
***
Centrum Praskie Koneser to najczęściej nagradzana inwestycja mixed-use w Polsce i serce odradzającej się warszawskiej Pragi. Usytuowane na terenie XIX-wiecznej fabryki wódki, przywróciło do życia zabytkowe budynki i stworzyło nowy punkt na stołecznej mapie rozrywkowej, gastronomicznej, muzealnej, kulturalnej i zakupowej. Tu można znaleźć wiele restauracji i barów z kuchnią z całego świata: Bombaj Masala, Ferment Praski, frankie’s, ORZO, Koneser Grill, Syreni Śpiew, a także unikatowe sklepy i polskie marki, niedostępne w galeriach handlowych, tworzone przez rodzimych producentów, jak Mydlarnia Cztery Szpaki, Świece Zapachowe Domkove.pl, Minimal Line czy Mamaiti.

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.