Wernisaż prac uczestników i zwycięzców Warszawskiego Maratonu Fotograficznego
W poniedziałek 11 marca odbył się wernisaż organizowany przez Green Caffè Nero w ramach 4. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego. W przestrzeni kawiarni zlokalizowanej w budynku Generation Park przy ul. Towarowej 28 w Warszawie zaprezentowano wybrane prace fotografów – profesjonalistów oraz amatorów, którzy wzięli udział w konkursie. Nie zabrakło oczywiście zdjęć samych laureatów nagród głównych. Motywem przewodnim, z którym musieli zmierzyć się uczestnicy, były ,,Zmysły i uczucia”.
Wernisaż rozpoczął się uroczystym przywitaniem gości przez kuratorów – Marka Grygiela i Adama Erdheima oraz Ewelinę Karpińską, szefową marketingu w Green Caffè Nero. Po części oficjalnej na zaproszonych gości czekał poczęstunek oraz wystawa najlepszych zdjęć konkursowych.
W trakcie minionej, 4. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego, zadaniem uczestników była fotograficzna interpretacja tematów: miłość, smutek, smak, wzrok, dotyk, duma oraz radość. Uczestnicy konkurowali także w kategorii autorska interpretacja numeru startowego. Dodatkowym wyzwaniem dla fotografów był fakt, że tematykę edycji poznali dopiero w dniu startu konkursu. W ramach rywalizacji musieli wykonać 8 zdjęć, które miały stanowić spójną kompozycję.
Nadchodząca, 5. edycja wydarzenia, odbędzie się 14.09.2024 r. Rejestracja uczestników została otwarta i można jej dokonać przez stronę konkursu: www.warszawskimaratonfotograficzny.pl.
W 4. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego wzięła udział rekordowa liczba osób – ponad 500 fotografów. Jury pod przewodnictwem fotografa Marka Grygiela wybrało 3 zwycięskie serie zdjęć. Pierwsze miejsce zajęła Aneta Derkacz, drugie Justyna Jezierska, a trzecie Maria Seta. Najlepszy portret wykonał natomiast Łukasz Komosiński. Z kolei zwycięzcami poszczególnych kategorii dotyczących różnych emocji zostali:
-
Miłość: Łukasz Paciorek
-
Smutek: Dariusz Walicki
-
Smak: Krzysztof Jagodziński
-
Wzrok: Dariusz Walicki
-
Duma: Kamil Guz
-
Dotyk: Tomasz Sznerch
-
Radość: Diana Kisiała
Wybrane prace uczestników, zaprezentowane podczas wernisażu, będzie można zobaczyć w 4 kawiarniach Green Caffè Nero w Warszawie od 13 marca 2024 r.:
-
Green Caffè Nero MDM, Plac Konstytucji 1,
-
Green Caffè Nero, Marszałkowska 84/92,
-
Green Caffè Nero, Nowy Świat 53,
-
Green Caffè Nero Generation Park, ul Towarowa 28.
W każdej z kawiarni zaprezentowana zostanie inna seria zdjęć uczestników. Kuratorzy podzielili je tematycznie na kategorie: portrety, zdjęcia czarno-białe, kolorowe oraz prace zwycięskie.
Wystawa prac uczestników Warszawskiego Maratonu Fotograficznego to kolejny krok marki Green Caffè Nero w stronę integracji z lokalną kulturą. Wystrój każdej z 79 kawiarni, które zlokalizowane są w Warszawie, Wrocławiu oraz Krakowie, zaprojektowany jest w unikalny sposób, nawiązujący do konkretnej lokalizacji, m.in. za sprawą oryginalnych fotografii. Zatem wystawa zdjęć wykonanych podczas fotomaratonu będzie idealnym uzupełnieniem warszawskich wnętrz kawiarni.
– Niezwykle cieszy nas, że ubiegłoroczna edycja przyciągnęła rekordową liczbę ponad 500 uczestników. Poziom wykonanych prac był bardzo wysoki, zarówno jeśli chodzi o zdjęcia wykonane profesjonalnymi sprzętami, jak i za pomocą smartfonów. Wystawa prezentowana w naszych kawiarniach to forma wyróżnienia nie tylko zwycięzców, ale również wyjątkowych prac pozostałych uczestników maratonu. Gorąco zapraszam do odwiedzania czterech kawiarni w Warszawie i zapoznania się z galerią niezwykłych kadrów. Nasi goście doceniają wizualne nawiązania do konkretnych lokalizacji w kawiarniach, dlatego pomyśleliśmy, że wystawa zdjęć wykonanych w Warszawie podczas naszego maratonu doskonale uzupełni ich wystrój. Każdego, kto pasjonuje się fotografią, zachęcam również do udziału w tegorocznej edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego. To niezwykła przygoda i możliwość zaprezentowania swoich umiejętności szerokiej publiczności – mówi Ewelina Karpińska, szefowa marketingu w Green Caffè Nero.
Warszawski Maraton Fotograficzny
Pierwszy maraton fotograficzny w Polsce został zainicjowany przez kawiarnie Green Caffè Nero w 2018 roku. Wydarzenie co roku przyciąga wielu zapalonych fotografów nie tylko zajmujących się fotografią zawodowo, ale również i pasjonatów. Aby wziąć udział w konkursie, nie trzeba posiadać profesjonalnego sprzętu – od 3. edycji wydarzenia uczestnicy mogą wykonywać zdjęcia również za pomocą telefonu.
Warszawski Maraton Fotograficzny to tylko jedna z inicjatyw kulturalnych, w którą zaangażowana jest marka Green Caffè Nero. Jest ona także organizatorem cyklu spacerów #zKawąPoWarszawie, podczas których goście kawiarni mają okazję zwiedzić miasto z licencjonowanym przewodnikiem, by wspólnie odkrywać tajemnice i zakamarki miasta.
***
Green Caffè Nero to marka powstała z połączenia doświadczeń warszawskich kawiarni Green Coffee i międzynarodowej sieci kawiarni Caffè Nero. Marka Green Caffè Nero została stworzona przez Gerry’ego Forda – właściciela Caffè Nero i Adama Ringera – szefa Green Coffee. Od momentu otwarcia pierwszej wspólnej kawiarni w 2012 roku, Green Caffè Nero pozostaje wierne misji, która przyświecała jej fundatorom: prawdziwa kawiarnia powinna stanowić centrum lokalnego życia. Być miejscem, w którym filiżanka świeżo parzonej kawy, mili i profesjonalni bariści oraz wystrój wnętrza sprawi, że każdy poczuje się jak w domu. Green Caffè Nero posiada 67 kawiarni w Warszawie, 7 w Krakowie oraz 5 we Wrocławiu.

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Zdrowie

Katarzyna Dowbor: Jak najszybciej muszę się zaszczepić przeciw kleszczowemu zapaleniu mózgu. Do tej pory zabezpieczałam przed tymi pasożytami tylko moje zwierzęta
Prezenterka przyznaje, że do tej pory nie zdawała sobie sprawy, że kleszczowe zapalenie mózgu to taka podstępna i groźna choroba. Jest ona wywoływana przez wirusa, który dostaje się do naszego organizmu w wyniku ukłucia przez kleszcza. Dlatego tak ważne jest, by przed tymi pajęczakami zabezpieczać nie tylko naszych pupili, ale także siebie. Katarzyna Dowbor już umówiła się na przyjęcie odpowiedniej szczepionki. Z danych opracowanych przez Ośrodek Badań Socjomedycznych Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW wynika, że na taki krok decyduje się zaledwie co dziesiąty Polak.
Moda
Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie

Aktorka chętnie podjęła wyzwanie „no-buy 2025” i jak zapewnia, w tym roku nie zamierza kupować żadnych nowych ubrań. Poza tym systematycznie „wietrzy” swoją szafę i te rzeczy, które już nie są jej potrzebne, sprzedaje przez internet albo oddaje znajomym. Julia Kamińska zaznacza też, że kompletując stylizację na czerwony dywan, stara się nie wydawać pieniędzy na nowe ubrania. Najpierw zagląda do garderoby, by znaleźć w niej coś, co można ponownie wykorzystać.
Infrastruktura
Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.