Weź udział w wirtualnej wystawie i konkursie Fujifilm printlife@home
Pandemia koronawirusa nadal wpływa na życie codzienne ludzi w całej Europie. Większość korzysta z różnych sposobów, by pozostawać ze sobą w kontakcie i uwiecznić swoje doświadczenia w tych nietypowych i pełnych wyzwań czasach. Wystawa FUJIFILM printlife@home ma na celu prezentację różnych doświadczeń z roku 2020 w postaci zdjęć. Co tydzień będzie okazja aby wyróżnić autorów tych najlepszych i najbardziej kreatywnych a zwycięzcy otrzymają atrakcyjne nagrody.
Od dziś do końca grudnia br. mieszkańcy całej Europy mogą zgłaszać swoje fotografie, umieszczając je na stronie www.fujifilm-printlife.eu. Fujifilm pragnie udostępnić przestrzeń do tworzenia wystawy, dzielenia się, swoim zdjęciami ale również zdjęciami galerii ściennych lub dekoracji, tworzonych w domu ze zdjęć, aby być bliżej naszych bliskich, aby powrócić wspomnieniami do atmosfery tamtych dni. Zdjęcia można przypisać do określonego tematu/ kategorii – co ułatwi ich tematyczne przeglądanie. Od kategorii: abstrakcji, podróży do galerii zdjęć w pokoju nastolatka, kuchni czy w biurze. Ma to na celu stworzenie wrażenia osobistych historii, które poznajemy w domach autorów zdjęć, ich otoczeniu, miejscu pracy. Na platformie cyfrowej printlife@home (https://www.fujifilm-printlife.eu/?lang=7) – polska wersja językowa) wystawione zostanie każde nadesłane zdjęcie – niezależnie od tego, czy zostało zrobione smartfonem czy aparatem fotograficznym.
Zdaniem Pana Hiromoto Matsushima, Senior Vice President of Photo Imaging Fujifilm Europe: „Niezależnie, czy mieszkasz w Manchesterze, Madrycie czy w Moguncji - to, przez co wszyscy dzisiaj przechodzimy, jest jednym z najważniejszych, wspólnych ludzkich doświadczeń. Dzięki potędze fotografii możemy nie tylko zobaczyć, ale także zrozumieć, jak miliony z nas sobie z tym radzą. Biorąc pod uwagę, jak wygląda świat, w którym dzisiaj żyjemy, głęboko wierzymy, że radość fotografowania i pokazywania, czy dokumentowania codziennego życia, jest ważniejsza niż kiedykolwiek. Fotografia to sposób na celebrowanie życia z rodziną, przyjaciółmi i bliskimi. Jest także sposobem, by pokazać, kim jesteś, za czym się opowiadasz i w jaki sposób żyjesz niezależnie od tego gdzie mieszkasz i jakie masz umiejętności fotograficzne. Mamy nadzieję, że printlife@home pozwoli Ci poczuć się częścią większej całości i będzie dla Ciebie źródłem inspiracji”.
Platforma printlife@home jest dostępna dla wszystkich. Fujifilm pragnie docenić autorów, wybierając spośród najbardziej kreatywnych prac, pięć zdjęć tygodnia. Zwycięzcy nie tylko zobaczą swoje zdjęcia na stronie Fujifilm, ale także otrzymają również kupon o wartości 200, 150 lub 100 euro (lub równowartość w lokalnej walucie) na zakup zdjęć i produktów fotograficznych ze swoich zdjęć lub aparaty instax SQUARE SQ1 lub instax Mini 11. Są to analogowe aparaty do fotografii natychmiastowej, z łatwymi w użyciu trybami kreatywnymi, idealnymi do bawienia się fotografią, upamiętnienia chwil i tworzenia wydruków zdjęć od ręki.
Jak powiedział David Honey General Manager Sales & Marketing, European Photo Imaging Division, Fujifilm Europe „ Dzięki miliardom zdjęć robionych i udostępnianych codziennie, wszyscy mamy więcej obrazów z naszego życia niż jakiekolwiek poprzednie pokolenia. Niemniej, większość z nich pozostaje w smartfonie lub jest udostępniana w obrębie sieci własnych znajomych. Mamy nadzieję, że stworzona przez nas otwarta platforma cyfrowa pomoże przybliżyć doświadczenia z różnych zakątków Europy w tych niezwykłych i trudnych czasach.
Projekt ważny jest również ze względu na kreatywność i inspirowanie innych, zarówno w robieniu, jak i prezentacji wydrukowanych zdjęć. Cieszę się już dziś na regularne przeglądanie tysięcy zgłaszanych fotografii, które mamy nadzieję otrzymywać, które będą mieszanką scen i doświadczeń z życia codziennego, realizowanych zadań i ról, wielu kultur i tożsamości. Te najbardziej intersujące i kreatywne nagrodzimy, co tydzień wybierzemy zdjęcia tygodnia, których autorzy otrzymają prezenty od Fujifilm.”
W roku 2006 w Japonii Fujifilm zapoczątkowało swoje wystawy fotograficzne z czynnym udziałem szerokiej publiczności. Od samego początku ideą przewodnią było zwiększenie świadomości wartości zdjęcia i zachęcenie ludzi, by brali drukowane fotografie w swoje ręce. Dziś wystawy fotograficzne Fujifilm należą do największych w Japonii. Są one również z powodzeniem organizowane na całym świecie: w 2018 r. zaprezentowano na nich ponad 100 000 zdjęć. Natomiast w 2019 r. na wystawach Fujifilm w Europie obejrzano ponad 30 000 fotografii: w Londynie, Paryżu i Stambule.
O Fujifilm Europe
FUJIFILM Europe GmbH w Düsseldorfie jest siedzibą główną firmy Fujifilm w Europie, wspierającą europejskie spółki grupy poprzez formułowanie strategii biznesowych i marketingowych. Spółki Fujifilm skupione są w ponad 55 firmach i oddziałach w Europie, zatrudniają ok. 4500 osób zajmujących się badaniami i rozwojem, produkcją, marketingiem i sprzedażą oraz wsparciem serwisowym. Personel Fujifilm w całej Europie świadczy usługi dla firm z różnych dziedzin gospodarki, takich jak medycyna i ochrona zdrowia, poligrafia, elektronika, chemia, optyka, nośniki do zapisu danych i archiwizacja oraz technologie fotograficzne.

Seria HONOR 400 - zaawansowana technologia AI w zasięgu każdego użytkownika

Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach

Międzynarodowe mistrzostwa łączą świat szachów i finansjery
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Dziecko

Marcelina Zawadzka: Uwielbiam zakupy online. Kiedy mały wieczorem zasypia, to ja mam wtedy czas na przeglądanie ofert w sieci
Odkąd modelka została mamą, zmieniła nawyki zakupowe, ponieważ nie ma czasu ani siły, żeby chodzić po galeriach w poszukiwaniu wszystkiego, co jest jej aktualnie potrzebne. A najwięcej rzeczy kupuje teraz właśnie dla swojego syna, który rośnie w oczach i często trzeba mu chociażby wymieniać garderobę. Marcelina Zawadzka zaznacza, że w sieci zazwyczaj robi zakupy wieczorem, kiedy jej syn już zasypia.
Edukacja
W ubiegłym roku spadła liczba samobójstw. Dalsza reforma psychiatrii powinna pomóc utrzymać tę tendencję

W 2024 roku po raz pierwszy od kilku lat liczba samobójstw w Polsce spadła, jednak skala problemu wciąż jest poważna. Polska jest w trakcie reformy psychiatrii, w ramach której największy nacisk w kształtowaniu opieki ma być położony na wsparcie środowiskowe. Eksperci zwracają jednak uwagę również na potrzebę utrzymania działań oddolnych i podniesienia społecznej wiedzy na temat prewencji suicydalnej. Bardzo istotne w tym kontekście jest odpowiednie kształtowanie dyskursu medialnego, a także edukowanie na temat tego, jakie zasady są kluczowe w pierwszej pomocy emocjonalnej.
Psychologia
Otyłość nie wynika z braku samodyscypliny czy lenistwa. Ta poważna choroba niesie ze sobą 200 różnych powikłań

– Walka z otyłością wymaga nie tylko wprowadzenia zmian w stylu życia i sposobie odżywiania, ale przede wszystkim zrozumienia, że jest to choroba zarówno o podłożu fizycznym, jak i psychicznym – podkreśla psycholog Adrianna Sobol. Niestety często to schorzenie jest postrzegane jako wynik braku dyscypliny, nieprawidłowej diety lub lenistwa, co jest błędnym i krzywdzącym stereotypem. W rzeczywistości otyłość jest bowiem poważną chorobą, która niesie ze sobą wiele powikłań zdrowotnych i wymaga kompleksowego podejścia. Kluczowymi elementami, które mogą się przyczynić do skuteczniejszego leczenia i poprawy jakości funkcjonowania pacjentów, jest wsparcie emocjonalne oraz zwiększenie dostępności do specjalistów.