Komunikaty PR

Wisienka na torcie. Szkło do deserów

2021-11-24  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Arkadiusz Kaczanowski
Home Sweet Home PR

Łowicka 51
02-535 Warszawa
arek|designbiznes.pl| |arek|designbiznes.pl
+48503355998
www.hshpr.pl

Dlaczego tak lubimy bywać w kawiarniach? Czy tylko dlatego, że mleko w cappuccino jest idealnie spienione, a szarlotka nie ma przypalonego spodu? Chyba nie do końca! Kochamy przesiadywać w kawiarniach także ze względu na doznania estetyczne: śliczny bukiecik na stoliku, kawa podana w cienkiej porcelanie i... bajecznie wyglądający deser. Z zachwytem kosztujemy go także oczami – podziwiamy kolejne warstwy – kruszonkę, bezę, owoce, bitą śmietanę i spływający z wdziękiem po tym wszystkim karmel. To właśnie w najelegantszych kawiarniach świata, w Cafe de la Paix w Paryżu, czy Cafe Florian w Wenecji, słodkości podaje się nie na talerzykach, jak do tego przywykliśmy, lecz w szkle – w kieliszkach, szklankach i w szklanych czarkach, które nadają słodyczy deseru konkretny, finezyjny kształt.

Po włosku i po polsku

Cudownie przezroczyste naczynia polskiej marki Krosno Glass znakomicie nadają się nie tylko do serwowania napojów, lecz również do komponowania w nich deserów na miarę kultowych kawiarni. Najpopularniejszym ciastem serwowanym w kieliszku jest klasyczny włoski deser tiramisu (tira mi sù, czyli „popraw mi humor”). Kolejne warstwy biszkoptów nasączonych kawą, przełożonych kremem mascarpone naprawdę kusząco prezentują się w kieliszku do szampana lub koktajli.

Szeroka, okrągła czarka oraz smukła nóżka kieliszka do Margarity z kolekcji „Avant-Garde” wydaje się być naprawdę idealna do włoskiego „klasyka". Także kieliszki do martini z kolekcji „Krista” i „Harmony” będą prezentowały się bosko w duecie z tym deserem. Kolejnym ciastem, już z polskiego ogródka, które zyskuje, gdy serwujemy je w przezroczystym naczyniu, jest dobrze nam znana szarlotka. Styliści jedzenia najczęściej polecają do tego ciasta wszelkiego rodzaju pucharki, chociażby te z kolekcji „Krista", na bogato zdobionej nóżce. Pucharek „Tasting” o pojemnej czarce z wyprofilowanym rantem i stabilną, niską nóżką, urzeknie natomiast miłośników minimalizmu i eleganckiej prostoty. To najlepsze naczynia dla wszelkiego rodzaju deserów: lodów, galaretek, puddingów chia z musem owocowym.

W upalne dni

Co zrobić, by zwykłe lody lub sorbety stały się boską ambrozją? Wystarczy podać je w szkle, a przestrzenie pomiędzy kulkami lodów wypełnić owocami sezonowymi: porzeczkami, jagodami, truskawkami. Obłoczek bitej śmietany na szczycie - i pokarm bogów gotowy! Lody najczęściej podajemy w kieliszkach do czerwonego wina lub w niskich szklankach, np. z kolekcji „Avant-Garde”, „Pure” czy „Harmony".

A co z babeczkami?

Do podawania tortów, tart owocowych czy ciastek, np. babeczek, sprawdzą się patery marki Krosno Glass. Wybór mamy duży. Począwszy od świetnie wyważonych pater na nodze, poprzez patery z kloszem, aż po szklane talerze do serwowania. Najbardziej okazale na stole wyglądają oczywiście patery na nodze przykryte kloszem. Patera „Elite” ujmuje kunsztem tradycyjnego, ręcznego wykonania, a wyjątkowy „Sakred by Karim Rashid” – designem i delikatnym kolorem. Nie bez znaczenia pozostają także względy praktyczne. Klosz skutecznie chroni wypieki przed wyschnięciem. Wśród pater bez klosza wyróżnia się „Legend” na solidnej nóżce, z intrygującym pęcherzykiem powietrza.

Ciasteczka owsiane, makaroniki i beziki

Do przechowywania i podawania drobnych słodkości najlepsze będą szklane pojemniki z przykrywką. Najbardziej zdobny, chociaż niewielki jest ręcznie wykonany „Illusion". Zachwyca także ten z kolekcji „Glamour". Jest wyjątkowy, bo składa się z trzech oddzielnych pojemników, z pozoru tworzących całość, które mogą być także podawane jako oddzielne salaterki. W tej samej kolekcji znajdziemy także klasyczny pojemnik w kształcie walca dobry do przechowywania biszkoptów albo kruchych lub owsianych ciasteczek.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Home Sweet Home PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących Biuro prasowe
2025-06-17 | 10:30

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

Własna szklarnia to marzenie wielu ogrodników, gdyż dzięki niej można cieszyć się świeżymi, naturalnymi warzywami i ziołami. Chcąc stać się jej posiadaczem, powinniśmy
Dom BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
2025-06-02 | 16:00

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Wyobraź sobie, że urządzasz salon marzeń albo wreszcie wymieniasz kuchnię na nową, a wszystko to bez czekania na wypłatę czy wizyty w banku. Teraz to możliwe dzięki nowej metodzie
Dom Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Bankowość

Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować

Tylko 26 proc. Polaków uważa, że mamy obecnie dobry moment na zakup nieruchomości. Dla ośmiu na 10 ankietowanych ceny nieruchomości są obecnie wysokie lub bardzo wysokie. 65 proc. ocenia też, że niewiele osób z ich otoczenia może sobie teraz pozwolić na zakup mieszkania lub domu – wynika z badania „To my. Polacy o nieruchomościach” portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.

Konsument

Prawie 2/3 Polaków uważa się za osoby przedsiębiorcze. Kojarzy im się to z pracowitością i zaradnością

64 proc. Polaków uważa się za osoby przedsiębiorcze, a 78 proc. sądzi, że ludzie w naszym kraju są przedsiębiorczy – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie ING Banku Śląskiego. Na przestrzeni 30 lat postrzeganie przedsiębiorcy znacząco się zmieniło – od prywaciarza w latach 80. do startupowca i innowatora obecnie. Przedsiębiorczość dla dużej grupy badanych oznacza pracowitość i zaradność, jednak – co ciekawe – każde pokolenie ma inne skojarzenia z pojęciem „przedsiębiorca”.