Wi-Tamy Światowy Dzień Makaronu
Od kuchni
Chodakowska 12
03-826 Warszawa
ewa.quiam|odkuchni.co| |ewa.quiam|odkuchni.co
+48 796 994 736
https://www.odkuchni.co/
Udon, ryżowy czy sojowy? Z owocami morza, wołowiną a może tofu? Rzecz oczywiście o makaronie, którego światowy dzień obchodzimy w najbliższy poniedziałek, 25 października. Przekonaj się, jakimi smakowymi kompozycjami na bazie tego uniwersalnego produktu występującego w niemal każdej kuchni świata zajadają się nasi sąsiedzi z Dalekiego Wschodu.
Nie samym ryżem żyją… Azjaci
Nie bez przyczyny kuchnia azjatycka wielu z nas kojarzy się z ryżem. Jak podają eksperci, niemal 90% światowej produkcji ryżu pochodzi właśnie z tego kontynentu. Zgłębiając jednak zagadnienie kuchni poszczególnych krajów leżących w tym obszarze, okazuje się, że niezwykle popularnym składnikiem, na bazie którego przyrządza się szereg wyśmienitych potraw, jest makaron. Króluje on na talerzach tajskich oraz wietnamskich, których smaki coraz bardziej przypadają do gustu również naszym rodakom.
W naszym domu oraz tradycyjnie w wietnamskich domostwach na obiad lub kolację spożywa się z reguły dania z ryżem. Makaron natomiast bardzo często je się rano w formie różnych rozgrzewających zup, takich jak np. Phở bò, Bún riêu czy Bún thang. W dni świąteczne gotuje się zwykle zupę z makaronem sojowym na bazie wywaru drobiowego, drobiowych podrobów z dodatkiem grzybów shitake i uszaka bzowego - miến lòng gà – opisuje Linh Ziółkowska, Managerka restauracji Wi-Taj.
Makaron o smaku Tajlandii
Jednym z najpopularniejszych dań tworzonych na bazie makaronu serwowanym w Tajlandii od wielu dekad jest Pad Thai. Tej potrawy z pewnością nie trzeba przedstawiać mieszkańcom Warszawy, ponieważ, jak podkreśla Managerka restauracji Wi-Taj, jest to dla wielu gości stały punkt, po który ochoczo oraz regularnie wracają, przyprowadzając ze sobą kolejnych fanów tej potrawy. Klasyk kuchni tajskiej, o którym mowa, jest przygotowywany na bazie makaronu ryżowego smażonego z jajkiem, z dodatkiem kiełków i kolendry. Jest on ponadto serwowany z sosem tamaryndowym i orzechami.
Pad Thai jest u nas serwowany z płaskim ryżowym makaronem Pho. Najczęściej wybierany jest Pad Thai z kurczakiem i krewetkami, a nieco mniej znany jest Pad Thai z wołowiną. Osoby na diecie wegetariańskiej wybierają za to Pad Thai z tofu – komentuje Linh Ziółkowska.
Sztuka Pad Thaia tkwi w zaskakującej krzyżówce smaków słodkich, kwaśnych oraz pikantnych, których doskonałe połączenie, z zachowaniem odpowiednich proporcji, zaspokaja nawet najbardziej wymagające podniebienia. Jest to danie, na które z pewnością należy sobie pozwolić, szczególnie z okazji zbliżającego się Światowego Dnia Makaronu.
Kraj nie tylko zupą Phở płynący
W kuchni wietnamskiej, uznawanej za jedną z najsmaczniejszych na świecie, w której łączy się aż pięć smaków: pikantny, kwaśny, gorzki, słony i słodki, występuje wiele dań serwowanych z głównym bohaterem poniedziałkowego święta. Poza zupą Phở, będącą niejako symbolem tego kraju, jedną z mniej typowych potraw rodem z Wietnamu, która w ostatnich latach podbiła serca mieszkańców naszego kontynentu, jest makaron Phở Xào. Jego oryginalną recepturę wykorzystują m.in. kucharze w warszawskiej restauracji Wi-Taj. Zamawiając Phở Xào, otrzymamy duży talerz smażonego makaronu ryżowego z grzybami shitake, cebulą, marchewką, pomidorem i sosem sojowym oraz z wybranym dodatkiem spośród: krewetek, wołowiny, kurczaka czy tofu. Istnieje również możliwość zamówienia dania w wersji wegańskiej.
Zależy nam na tym, by oferować Polakom prawdziwie wietnamskie dania. W ten sposób mogą poczuć się tak, jakby jedli obiad w centrum samego Hanoi. Widząc, jak Polacy coraz chętniej otwierają się na nowe smaki, myślę, że kuchnia azjatycka będzie się tu coraz prężniej rozwijać i popularyzować – dodaje Linh Ziółkowska.
Poniedziałkowe święto to najlepszy moment na skosztowanie już znanych i uwielbianych dań makaronowych lub przekonanie się do smaków, których wciąż nie mieliśmy okazji spróbować. Aromatyczne mieszanki przypraw pomogą zaś przenieść się naszym zmysłom nawet w najdalsze zakątki świata.
Kontakt dla mediów: odkuchni.co
Nr tel. 796 994 736
Ocena potrzeb w zakresie wsparcia dla Seniorów w Polsce
Polki mają mniej czasu na życie zawodowe
Upiornie dobra zabawa! Halloweenowe pomysły na firmową integrację
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.