Wnętrza w kolorach roku Pantone!
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Pantone to firma z branży poligraficznej, która zasłynęła dzięki opracowaniu swojej własnej, unikatowej skali kolorów. Posługuje się nią dziś wielu projektantów: architektów, grafików, czy kreatorów mody. Jeśli kiedykolwiek widzieliście gdzieś ogromny wachlarz próbek kolorów, bardzo możliwe, że mieliście właśnie do czynienia ze znanym wzornikiem. W tym roku Instytut Pantone ogłosił nie jeden, ale dwa „najmodniejsze” odcienie. Poznajcie szary Pantone Ultimate Grey oraz żółty Pantone Illuminating i zobaczcie jak można wykorzystać je we własnym salonie.
Nowe kolory roku tworzą we wnętrzu wyjątkowo zgrany duet kolorystyczny, który zachwyca swoją kontrastowością. Szarość Ultimate Grey odzwierciedla praktyczny sposób myślenia narzucony przez pandemię, a jego lśniący w słońcu odpowiednik wyraża pogodę ducha i optymizm w patrzeniu na przyszłość. Przyznacie, że ten gorący wnętrzarski tandem dopasowany jest do siebie w stu procentach. Podczas, gdy jedna część ożywia i dodaje wnętrzu optymizmu, druga, bardziej stonowana, sprawia, że wyczuwamy w pomieszczeniu spokój i porządek. „Część architektów już dawno dostrzegła potencjał obu kolorów, czego przykładem mogą być fantastyczne realizacje z meblami polskich marek Gala Collezione i Sweet Sit, autorstwa Sandry Białkowskiej z pracowni Dobry Układ, czy Łukasza Święcickiego z Łukasz Święcicki Architektura” – mówi Izabela Stępień, Specjalista ds. Komunikacji Marketingowej w Gala Collezione, producenta mebli wypoczynkowych, które można zamówić w dowolnym, wybranym z wzornika kolorze.
„Zdecydowany żółty akcent w postaci modnej sofy, czy fotela Gala Collezione to świetny pomysł na ożywienie salonu. Przyjemny dla oka, kojarzący się z beztroską i wakacjami żółty, zapewnia pomieszczeniu świeżość oraz współczesny, designerski look. Nawet w bardziej stonowanych odcieniach, trudno go przeoczyć przechodząc obok. Połączony z szarością stanowi idealne zestawienie lubianego stylu modern, czy loft” – mówi projektantka Sandra Białkowska z pracowni Dobry Układ.
„Szary, drugi kolor wybrany przez Pantone, jest wyjątkowo plastyczny i stanowi idealne tło do aranżacji wnętrz. Doskonale odnajduje się w minimalistycznych i industrialnych przestrzeniach. W połączeniu z żółciami nabiera zupełnie nowego charakteru. Tworzy nowoczesną kompozycję, która nie jest szablonowa i opatrzona. Żółty z kolei dodaje energii, bo ma w sobie mnóstwo pozytywnych skojarzeń, które dobrze wpływają na domowników. Aby nie przytłoczyć pomieszczenia, warto zdecydować się na jeden mocny akcent w tym kolorze, na przykład sofę, narożnik lub fotel. W połączeniu z szarością, doda salonowi przytulności” - mówi architekt wnętrz Łukasz Święcicki z pracowni Łukasz Święcicki Architektura.
O nowych kolorach roku i trwającym kilka miesięcy procesie ich wyboru Laurie Pressman, wiceprezes Pantone Color Institute mówi: „Mamy oczy i uszy na całym świecie. Nasz globalny zespół zbiera informacje o wszystkich dziedzinach projektowania, sztuce, rozrywce, filmach, ale także np. o marzeniach związanych z podróżami. Na nasz wybór miał wpływ nowy styl życia, warunki socjoekonomiczne, technologie i materiały”. Mając na uwadze bieżące wydarzenia, Pressman dodaje: „Widząc, jak ludzie resetują swoje umysły i zmieniają priorytety, wygląda na to, że potrzebujemy się nawzajem, jeśli mamy się przedostać do innego miejsca. Wybrana przez nas para kolorów podkreśla tę współzależność”
Więcej na: www.GalaMeble.com

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.