Komunikaty PR

Wrocław w zielonej odsłonie? Odkryj go z Galerią Dominikańską

2021-08-12  |  16:42

Galeria Dominikańska rusza z inicjatywą „Wrocław Na Nowo Zielony”. Tym razem obiekt zachęca mieszkańców Wrocławia i turystów do odkrywania uroków miasta z nieco innej – bo ekologicznej – perspektywy. W  ramach kampanii, przez najbliższe dwa miesiące wrocławianie będą mogli uczestniczyć w wielu eko aktywnościach w  centrum handlowym i w przestrzeni miejskiej, począwszy od ekospacerów po udział w inspirujących wydarzeniach i konkursach. Akcja potrwa do 26 września br.

 

W ramach tegorocznej odsłony projektu Galeria Dominikańska zachęca do zgłębiania wiedzy o Wrocławiu poprzez udział w cyklu 8 letnich ekospacerów z przewodnikiem. Co tydzień w ramach bezpłatnych pieszych wycieczek po mieście uczestnicy poznają nie tylko największe ekoperełki stolicy Dolnego Śląska, ale także przekonają się, jak w prosty sposób zmienić swoje nawyki, by żyć w zgodzie z naturą. Każde z cotygodniowych spotkań opatrzone jest innym hasłem przewodnim: nie wyrzucamy, oszczędzamy, praktykujemy zero waste, tworzymy, segregujemy, chronimy, zielenimy. Na uczestników czekają designerskie upominki – autorska ekomapa Wrocławia i magnesy albo plakaty z ilustracjami Malwiny Hajduk.

 

Pierwsze w tym cyklu zwiedzanie Stadionu Wrocław miało miejsce w minioną niedzielę. Najbliższy spacer odbędzie się już w sobotę (14 sierpnia) po Wrocławskim Bazarze Smakoszy –popularnym miejscu na kulinarnej mapie Wrocławia. Liczba miejsc jest ograniczona, dlatego warto zapisać się poprzez stronę https://galeria-dominikanska.pl/akcje/spacery/, na której znajduje się również aktualny terminarz całego cyklu.

 

Akcji towarzyszy unikatowa instalacja roślinna, która powstała w Galerii Dominikańskiej. Mieszkańcy i turyści mogą podziwiać ten niepowtarzalny ogród stworzony z kwiatów wykonanych z nietypowych przedmiotów z recyklingu. Ekoaranżacje znajdują się w instaroomie na poziomie -1 oraz na poziomie +1 galerii. Niezwykła sceneria może posłużyć jako ścianka do zrobienia wyjątkowych fotografii oraz być inspiracją do stworzenia podobnych ekoinstalacji we własnym domu. Inicjatywę wspiera kampania miejska. W charakterystycznych miejscach miasta pojawiło się pięć kolorowych rowerów symbolizujących ekoakcję - na Hali Świebodzki, przy Barbarce na Wyspie Słodowej, na Wyspie Tamka, w beach barze Prosto z Mostu oraz we wrocławskim ZOO.

 

- Od kilku lat staramy się przybliżać nasze miasto jego mieszkańcom i osobom je odwiedzającym. Poprzez „Wrocław Na Nowo Zielony” chcemy wraz z uczestnikami projektu odkryć kolejne tajemnice Wrocławia, pokazać go w nowych, zaskakujących odsłonach. Tym razem postawiliśmy na to wszystko, co wiąże się z  EKOWROCŁAWIEM oraz lokalne inicjatywy wspierające ekodziałania. Cieszę się, że projektowi patronuje Prezydent i Urząd Miasta Wrocław. Do współpracy zaprosiliśmy także szereg lokalnych organizacji - oraz wrocławską artystkę Malwinę Hajduk, która odpowiada za stronę graficzną kampanii i designerskich upominków. Wierzę, że po raz kolejny uda nam się pozytywnie zaskoczyć spacerowiczów, zwłaszcza, że trasy naszych wycieczek wiodą przez miejsca często niedostępne dla wrocławian - mówi Ewa Hiller, dyrektor Galerii Dominikańskiej.

 

Myśląc o zielonym Wrocławiu, nie można pominąć potrzeb jego mieszkańców, dlatego też Galeria Dominikańska aktywnie wspiera program Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego 2021. Tegoroczni uczestnicy projektów do WBO mogą również nadsyłać swoje propozycje na adres mailowy wroclawnanowo@valkea.com. Termin zgłoszeń upływa 27 sierpnia br. Spośród nadesłanych projektów komisja wskaże 10, które zostaną zamieszczone na stronie www Galerii. Najlepszy z nich wybiorą mieszkańcy Wrocławia w głosowaniu internetowym. Zwycięski projekt otrzyma darmową promocję na kanałach online i  offline Galerii Dominikańskiej. Regulamin udziału w  konkursie znajduje się pod linkiem: https://galeria-dominikanska.pl/assets/uploads/2021/08/Regulamin-konkursu-WBO.pdf.

 

Kampanii „Wrocław Na Nowo Zielony” będzie towarzyszyć akcja promocyjna, za udział w której można zdobyć upominki. Klienci, którzy w dniach 28-29 sierpnia oraz 3-4 września zrealizują zakupy na kwotę minimum 300 zł, będą mogli otrzymać kartę prezentową o wartości 50 zł, natomiast przy zakupach za minimum 100 zł -designerską ekotorbę z ilustracją wykonaną przez Malwinę Hajduk. Do rozdania będzie ponad 300 kart podarunkowych oraz 400 ekotoreb. Natomiast w pierwszą i  trzecią sobotę września odbędzie się akcja dla rowerzystów. Na ulicach Wrocławia pojawią się hostessy wręczające rowerzystom vouchery na zdrowe i pełne energii koktajle oferowane przez jedną z restauracji znajdujących się w Galerii Dominikańskiej.

 

Patronat honorowy nad projektem objął Prezydent Wrocławia, Jacek Sutryk. Pomysłodawcą i organizatorem akcji jest Galeria Dominikańska, natomiast partnerami są m.in: Uniwersytet Wrocławski, Ogród Botaniczny, Ośrodek Edukacyjno-Kulturalny Odra Centrum, Fundacja OnWater.pl, Stadion Wrocław, Wrocławski Bazar Smakoszy, ZOO Wrocław.

 

Wrocław Na Nowo Zielony to element programu Atrium Razem, którego celem jest wsparcie i integracja lokalnej społeczności oraz wspólne budowanie przyjaznego środowiska rozwoju.  

 

Więcej informacji na temat wydarzeń i akcji odbywających się w ramach kampanii znajduje się na stronie https://galeria-dominikanska.pl/wroclaw-na-nowo-zielony.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne

Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Prawo

Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała

Brakuje usystematyzowanych danych na temat skali problemu, jakim jest kobietobójstwo – wskazuje organizacja Femicide in Poland. U źródeł problemu leży brak uspójnienia baz danych prowadzonych przez poszczególne organy państwowe. Organizacja pracuje nad narzędziami, które pozwolą je zgromadzić w jednym miejscu i udostępnić w formie interaktywnej mapy. Jej przedstawicielka wskazuje również na inne fundamentalne obszary do poprawy. To w szczególności egzekwowanie istniejącego prawa i intensyfikacja działań na rzecz edukacji.