Komunikaty PR

Współczesna cyberwojna w ARTE.TV

2022-03-21  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Maria Kowalska
Face it

Bagatela 10
02-003 Warszawa
j.owsianko|agencjafaceit.pl| |j.owsianko|agencjafaceit.pl
+48 503 543 876
www.agencjafaceit.pl

Cybermoc – co to jest? Ataki hakerskie, fake newsy, programy śledzące każdy ruch ludzi w sieci i wykorzystujące te informacje do celów politycznych, sprzedawanie baz danych międzynarodowym korporacjom, podwójne oblicze mediów społecznościowych. Czy jesteśmy bezbronni w sieci? Jak samemu chronić swą prywatność? Opowiadają o tym twórcy filmów dokumentalnych, dostępnych do obejrzenia za darmo na platformie VOD ARTE.tv: https://www.arte.tv/pl/.

„Choć odpowiadasz za informacje umieszczane na Instagramie, możemy zachować, wykorzystać oraz udostępniać informacje o tobie powiązanym firmom. Nie odpowiadamy za to, co z informacjami o tobie zrobią tamte firmy. Oficjalnie jesteś właścicielem publikowanych zdjęć i filmów, ale mamy prawo z nich korzystać. Możemy też pozwolić innym na wykorzystanie ich na całym świecie. Inni mogą nam zapłacić za ich wykorzystanie, ale my nie będziemy musieli płacić tobie” - na to się godzimy, chcąc korzystać z Instagrama. Co więcej - każde nasze zalogowanie, reakcja, komentarz i post są rejestrowane i analizowane. Dzięki temu firmy i organizacje mają możliwość manipulowania nami, naszymi poglądami i myślami, publikując odpowiednio spreparowane pod nas treści. Czy jest inny sposób na niezostawianie po sobie śladów w Internecie jak niekorzystanie z mediów społecznościowych? Czy współcześnie w ogóle można zachować prywatność? Czy państwo, które zdobędzie przewagę w sieci, wygra na polu handlowym i militarnym? Taki cel postawiły przez sobą Chiny, które do 2049 chcą zostać największą światową potęgą. Kolejnym zagrożeniem są fake newsy, które zalewają media i przyczyniają się do wzrostu nienawiści, agresji i polaryzacji emocji. Gdzie teraz szukać prawdy i czy taka w ogóle istnieje? ARTE.tv zaprasza na filmy dokumentalne poruszające aktualne problemy prawie wszystkich społeczeństw świata.

CHIŃSKA CYBERWOJNA, Francja, 2021

Czy w sieci toczy się nowa zimna wojna? Internet jest obecnie areną konfliktu – handlowego i militarnego – w której wszystkie chwyty są dozwolone. Na tym nowym gruncie konfrontacji geopolitycznej Chiny są niewątpliwie nową potęgą. Ich cel - zostanie największą światową potęgą do 2049 roku, 100. rocznicy powstania Chińskiej Republiki Ludowej. Dokument pokazuje, w jaki sposób Chiny zbudowały cybermoc, która jest postrzegana jako ogromne zagrożenie cyfrowe – od początku chińsko-amerykańskiej wojny hakerskiej w 2000 roku, przez ofensywę chińskiego producenta sprzętu sieciowego Huawei 5G, po niedawne cyberataki na europejską dyplomację.

Film: https://www.arte.tv/pl/videos/092189-000-A/chinska-cyberwojna/

ZNIKNĄĆ – PRYWATNOŚĆ W SIECI, Francja, 2021

Każdego dnia pozostawiamy po sobie w sieci cyfrowe ślady. W czasie wyszukiwania, rozmów online albo przemieszczania się. Nawet najbardziej niewinne dane wiążą się z konkretnym ryzykiem. Model biznesowy wielu firm polega na gromadzeniu tak wielu danych, jak to tylko możliwe, żeby mogli je sprzedać wszystkim, którzy chcą znaleźć osoby takie jak ty. Młodym uczniom, zwykłym obywatelom, dziennikarzom, dysydentom - każdemu z nas grożą w sieci konkretne zagrożenia. Jednak istnieją też rozwiązania - jak nauczyć się chronić swoją prywatność w Internecie na miarę swoich potrzeb?

Film: https://www.arte.tv/pl/videos/100750-000-F/zniknac-prywatnosc-w-sieci/

JAK WALCZYĆ Z FAKE NEWSAMI, Francja, 2021

Czym są fake newsy z filozoficznego punktu widzenia? Dlaczego potrzebujemy, by objaśniano nam rzeczywistość i nie cierpimy niepewności? Czy w obliczu „faktów alternatywnych” powinniśmy szukać obiektywnej prawdy?

Film: https://www.arte.tv/pl/videos/098794-016-A/jak-walczyc-z-fake-newsami/

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Face it
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Film „Górski lekarz” wraca na antenę Romance TV! Biuro prasowe
2024-09-28 | 10:00

„Górski lekarz” wraca na antenę Romance TV!

Ukochany serial widzów Romance TV, „Górski lekarz”, wraca na antenę z najnowszym, 17 sezonem! Od wtorku 15 października, fani Martina Grubera będą mogli śledzić
Film W SERCU MAFII – MROŻĄCY KREW W ŻYŁACH DOKUMENT NA ARTE.TV
2024-09-23 | 01:00

W SERCU MAFII – MROŻĄCY KREW W ŻYŁACH DOKUMENT NA ARTE.TV

La Cosa Nostra to tajna organizacja przestępcza, która powstała na Sycylii, a następnie rozszerzyła swoją działalność na całe Włochy i teren Stanów Zjednoczonych.
Film PHOENIX ZNÓW JAKO „JOKER” W KINACH OD PAŹDZIERNIKA. ARTE.TV ZAPRASZA NA DOKUMENT
2024-09-17 | 01:00

PHOENIX ZNÓW JAKO „JOKER” W KINACH OD PAŹDZIERNIKA. ARTE.TV ZAPRASZA NA DOKUMENT

Na początku października do kin wchodzi druga część „Jokera”, kolejnego filmu stworzonego na bazie uniwersum DC Comics. Jednak produkcja ta odbiega od znanego nam kanonu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Moda

Monika Miller: Moja szafa jest dosyć mała. Lepiej jest mieć mniej rzeczy świetnej jakości, niż kupować kilogramy ubrań i za pół roku je wyrzucać

Aktorka jest zwolenniczką recyklingu, dawania garderobie drugiego życia i korzystania z opakowań biodegradowalnych. Jak zauważa, kupując sobie często nowe ubrania i dodatki, czy to dla przyjemności, czy też podążając za trendami, zapominamy, że proces produkcji odzieży pochłania duże ilości wody i prądu, a transport jej do sklepów generuje ślad węglowy. Monika Miller przekonuje, że nie chce się przyczyniać do obciążania środowiska, dlatego kupuje z głową. Ma więc w szafie niewiele rzeczy, ale są one dobrej jakości i służą przez długi czas.

Edukacja

Nowotwór wykryty na wczesnym etapie może być całkowicie wyleczalny. Tylko co trzeci Polak wykonuje jednak regularne badania profilaktyczne

Polacy najbardziej boją się chorób nowotworowych, ale nie doceniają roli profilaktyki, która ma największe znaczenie dla skutecznego leczenia raka – wynika z badania „Polki i Polacy a choroby i zdrowie”. Dane Ministerstwa Zdrowia i Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego,, wskazują, że problem niskiego uczestnictwa w badaniach przesiewowych związany jest raczej z przekonaniami oraz poziomem wiedzy na ich temat, a nie wydolnością systemu czy brakiem dostępu do badań. Zmianie tej sytuacji ma służyć kampania „Nie gadaj, tylko się zbadaj” uruchomiona przez PZU. Eksperci chcą zachęcać nie tylko do regularnych badań, ale też zmiany stylu życia na zdrowszy.