Komunikaty PR

Wystawa „Dalí – Cybernetics” zostaje na dłużej!

2024-12-10  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt

Aleksandra Kaczorowska
Beyond Public Relations

ul. Franciszka Klimczaka 1
02-797 Warszawa
a.kaczorowska|bepr.pl| |a.kaczorowska|bepr.pl
504 907 388
www.bepr.pl
Do pobrania docx ( 2.53 MB )

„Dalí – Cybernetics”, pierwsza w Polsce wystawa multisensoryczna poświęcona Salvadorowi Dalí, zdobyła serca zwiedzających. Od otwarcia we wrześniu w Art Box Experience w warszawskiej Fabryce Norblina odwiedziło ją już ponad 24 tysiące  osób! Ci, którzy jeszcze nie mieli okazji zanurzyć się w surrealistycznym świecie Dalego, mają teraz dodatkowy czas – wystawa została przedłużona do połowy marca 2025 roku.

Od surrealizmu do sztucznej inteligencji – pod tym hasłem odwiedzający mają okazję odkrywać życie i twórczość Salvadora Dalí w nowatorskiej, wielozmysłowej formule. Jest to pierwsza w Polsce wystawa, która łączy sztukę katalońskiego mistrza z najnowszymi technologiami, takimi jak sztuczna inteligencja czy wielkoformatowe projekcje. Zwiedzający mogą odkrywać Dalego i dowiedzieć się wiele na temat jego życia, fascynacji i etapów twórczości na 800 mkw. przestrzeni immersyjnej dzięki pokazom audiowizualnym 360°, mappingom, wirtualnej rzeczywistości (VR) oraz cyfrowym instalacjom artystycznym.

Jak podkreśla Joanna Kowalkowska, prezeska zarządu Art Box Experience:
"Dalí był pionierem w wykorzystaniu technologii w sztuce. Dzięki wystawie Dalí – Cybernetics kontynuujemy jego dziedzictwo, oferując widzom niespotykaną podróż w świat cyfrowej sztuki, która na nowo interpretuje ikoniczne dzieła artysty.”

Wystawa przedstawia m.in. takie dzieła jak Trwałość pamięci (słynne płynące zegary), Płonąca żyrafa, czy Kuszenie świętego Antoniego. Wszystko to w otoczeniu cyfrowych instalacji przygotowanych przez renomowane zespoły Layers of Reality i Exhibition Hub. Za ścieżkę dźwiękową odpowiada Rafel Plana, który wzbogacił wrażenia zwiedzających o hipnotyzujące brzmienia.

„Dalí – Cybernetics” to również przestrzeń edukacyjna, w której znajdą coś dla siebie osoby w każdym wieku. Lekcje dla szkół zgodne z podstawą programową nauczania, warsztaty dla dzieci, studentów i dorosłych, zajęcia dla Uniwersytetów Trzeciego Wieku – to tylko niektóre z aktywności, które towarzyszą wystawie. Dodatkowo można skorzystać z oprowadzania z przewodnikiem, oprowadzania rodzinnego (w niedziele), wydarzeń towarzyszących dla dorosłych (w piątki i soboty) oraz kreatywnych warsztatów dla dzieci: Nauka o kolorach, „Zero waste”, Salvador Dali i nauka, Eksperymenty z perspektywą, czy Matematyka w sztuce Salvadora Dalí.

Poza przedstawieniem życia i twórczości katalońskiego artysty postawiliśmy sobie za cel edukację w atrakcyjnej i nowoczesnej formule. Naszą misją jest przekazanie wiedzy w przystępny sposób i ukazanie sylwetki Salvadora Dali prowadząc uczestników ścieżką od surrealizmu do sztucznej inteligencji. Jest to możliwość żywej i interaktywnej nauki o sztuce. Edukacyjną wartość naszej wystawy potwierdza liczba odwiedzających. Do tej pory z naszej oferty edukacyjnej skorzystało ponad 100 szkół” - podkreśla Maria Stolarska, kierowniczka działu edukacji Art Box Experience.

Wystawa jest dostępna dla zwiedzających w Fabryce Norblina w Warszawie, na poziomie +2, w budynku Plater. Dzięki wydłużeniu czasu jej trwania, jeszcze więcej osób będzie mogło zanurzyć się w świecie Dalego – artysty-pioniera, który przecierał szlaki dla współczesnej sztuki cyfrowej.

Szczegóły wydarzenia:

  • Nowy czas trwania wystawy: 16 marca 2025 r.
  • Miejsce: Fabryka Norblina, ul. Żelazna 51/53, poziom +2, budynek Plater.
  • Godziny otwarcia:
    • Pon.–Czw.: 9:00–20:00 (ostatnie wejście o 19:00)
    • Pt.: 9:00–21:00 (ostatnie wejście o 20:00)
    • Weekend: 10:00–21:00

Więcej informacji i bilety:

  • Strona internetowa: www.artboxexperience.com
  • Bilety: Ticketmaster

Więcej informacji:

Biuro prasowe

Agnieszka Bulus-Trando

e-mail: a.bulus@bepr.pl

kom. +48 792 272 181

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Beyond Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania Biuro prasowe
2024-12-23 | 15:54

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Anna Libera, AWA WSCHO z cyklu Strasznie nam się tu podoba! Muzeum Warszawy. fot. M. Matyjaszewski, A. Sulej   Muzeum Warszawy, Rynek Starego Miasta 42,
Sztuka Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni
2024-12-17 | 10:45

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

W najbliższą sobotę 21 grudnia w zabytkowej Elektrowni Karola Scheiblera w otoczeniu choinek oraz klimatycznych lampek odbędzie się koncert kolęd i pastorałek w wykonaniu Chóru
Sztuka NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
2024-12-10 | 12:00

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA    Grobowce w formie kaplicy w stylu neomauretańskim z wielobarwnej cegły, małej neoklasycystycznej

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.