Komunikaty PR

Zachęta symbolicznie otwiera Biennale | "Trouble in Paradise - online meetings"

2020-05-19  |  12:00

Gdyby nie pandemia COVID-19 pod koniec maja otwierało by się Biennale Architektury w Wenecji. Zanim ogłoszono, że wydarzenie zostaje przełożone na 2021 rok, organizator Pawilonu Polskiego – Zachęta – Narodowa galeria Sztuki – postanowił przygotować w przestrzeni wirtualnej cykl spotkań poświęconych architekturze. I zaprosił do niego międzynarodowe grono gości. Już 21 maja, wraz kuratorami z kolektywu PROLOG +1, symbolicznie zainauguruje wystawę „Trouble in Paradise” cyklem debat „Trouble in Paradise – online meetings”Kolejne dyskusje odbędą się 27, 28 i 29 maja.

Zaproszenie od Zachęty oraz współorganizujących wydarzenie magazynów architektonicznych: „Architektura-murator”, „Autoportret” i „RZUT”, przyjęli architekci, kuratorzy i historycy. W sumie ponad dwudziestu ekspertów z Polski i zagranicy, którzy wezmą udział w dyskusjach. Uczestnicy debat poszukają odpowiedzi na pytanie: „Jak będziemy żyli razem?”, które jest hasłem przewodnim weneckiej imprezy. Goście anglojęzycznej debaty magazynu „Architektura-murator”, 27 maja zastanowią się nad nowymi wyzwaniami, jakie przed architektami postawiła pandemia COVID-19 oraz nad rolą wystaw architektonicznych w kształtowaniu ich postaw. Pośród uczestników dyskusji są światowej sławy krytycy i historycy architektury, m.in. Aaron Betsky i Ole Bouman. O najważniejszych zjawiskach globalnych i lokalnych, wpływających na współczesną wieś, a także o skutkach uprzemysłowienia obszarów wiejskich w kontekście kryzysu klimatycznego podyskutują dzień później uczestnicy spotkania kwartalnika „Autoportet”. A nad coraz powszechniejszym trendem ucieczek mieszczuchów z miast oraz kolonizowania i gentyrfikowania przez nich wsi, a także nad tym jak to zjawisko wpływa na tożsamość wsi, zastanowią się 29 maja goście zaproszeni przez redakcję magazynu „RZUT”. 

Cykl „Trouble in Paradise – online meetings” zainicjuje spotkanie z kolektywem PROLOG +1, który odpowiada za tegoroczny projekt ekspozycji w Pawilonie Polskim na Biennale Architektury w Wenecji. O związki wsi i architektury w kontekście ich projektu zapytają dyrektorka Zachęty i komisarz wystawy Hanna Wróblewska oraz Michał Duda z Muzeum Architektury we Wrocławiu. Kuratorzy „Trouble in Paradise” traktują wieś jako samodzielny obszar badań. Wystawa w Pawilonie Polskim, która powstaje we współpracy z międzynarodowym gronem architektów i artystów, zgodnie z ostatnimi ogłoszeniami organizatorów wewneckiego Biennale, zostanie otwarta w maju 2021. Autorzy pokażą, że w czasach narastających lokalnych i światowych kryzysów obszary wiejskie są istotnym elementem budowania zrównoważonych środowisk ludzkich. Kluczowa jest dla nich refleksja na temat skutków eksploatacji terytorium wiejskiego, klęsk klimatycznych czy globalnych kryzysów – także tych, których wpływ na los planety i obszarów wiejskich dopiero poznamy. 

Trouble in Paradise – online meetings

21, 27-29 maja 2020, Facebook Zachęty

Seria spotkań i paneli online towarzyszących wystawie „Trouble in Paradise” w Pawilonie Polskim na 17 Międzynarodowej Wystawie Architektury w Wenecji.

Organizator spotkań online:
Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki, we współpracy z „Architektura-murator”, „Autoportret”, „RZUT”

Wydarzenie na Facebooku: 
www.facebook.com/events/2738563389574630

Więcej o wystawie w Pawilonie Polskim: 
www.labiennale.art.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania Biuro prasowe
2024-12-23 | 15:54

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Anna Libera, AWA WSCHO z cyklu Strasznie nam się tu podoba! Muzeum Warszawy. fot. M. Matyjaszewski, A. Sulej   Muzeum Warszawy, Rynek Starego Miasta 42,
Sztuka Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni
2024-12-17 | 10:45

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

W najbliższą sobotę 21 grudnia w zabytkowej Elektrowni Karola Scheiblera w otoczeniu choinek oraz klimatycznych lampek odbędzie się koncert kolęd i pastorałek w wykonaniu Chóru
Sztuka NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
2024-12-10 | 12:00

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA    Grobowce w formie kaplicy w stylu neomauretańskim z wielobarwnej cegły, małej neoklasycystycznej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.