Zamień elektrograty na kwitnące kwiaty od Castoramy
Made in PR
Wejnerta
02-619 Warszawa
n.piekacz|madeinpr.pl| |n.piekacz|madeinpr.pl
783 505 900
madeinpr.pl
Już w nadchodzący piątek 22 marca, Castorama powita wiosnę coroczną akcją „Kwiaty za elektrograty”. Do niedzieli we wszystkich sklepach Castorama, w tym Smart, Express i Brico Depot będzie można zamienić zużyty elektroniczny i elektryczny sprzęt domowy na rozkwitające sadzonki bratków.
Na wysypiskach nieustannie wyrzucane są elektrośmieci, których obecność jest wyzwaniem dla planety. Elektrośmieci zawierają szkodliwe dla ludzi substancje takie jak kadm czy rtęć, dlatego nie mogą trafiać do zwykłych śmietników. Prawidłowa segregacja to krok ku zmniejszeniu ich negatywnego wpływu na środowisko. Wiele zapomnianego sprzętu (świetlówki, telefony komórkowe, sprzęt RTV i AGD) odkrywamy w trakcie wiosennych porządków. Każdy taki przedmiot wymaga właściwej segregacji. „Kwiaty za elektrograty” to proekologiczna odpowiedź Castoramy na ten problem. Oddawane w zbiórce elektroodpad są utylizowane w sposób przyjazny dla środowiska, a odzyskane materiały trafiają do ponownego obiegu.
W trakcie trwania wiosennej edycji wszystkie sklepy Castorama zbierają domowe elektroodpady, a w zamian rozdają sadzonki bratków. Kwiaty pochodzą od polskiego producenta i są w doniczkach z recyklingu. Każda pełnoletnia osoba prywatna oddająca sprzęt może otrzymać nawet 10 bratków, w zależności od rodzaju, liczby i wielkości przyniesionego sprzętu. Wydarzenie trwa od piątku 22 marca do niedzieli handlowej 24 marca 2024 r. włącznie lub do wyczerpania zapasów sadzonek. Partnerem akcji jest Organizacja Odzysku Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego AuraEko, współpracująca z firmą przetwarzającą zużyty sprzęt elektroniczny i elektryczny - MB Recycling.
- „Kwiaty za elektrograty" to nasza kultowa akcja angażująca tysiące klientów, z której jesteśmy ogromnie dumni. O jej niezwykłości świadczy zaangażowanie nas wszystkich: zespołów sklepowych, klientów Castoramy oraz partnerów, którzy zajmują się odbiorem odpadów. Cieszymy się, że przez te 14 lat trwania akcji udało nam się we właściwy sposób zutylizować tysiące ton elektrośmieci i konsekwentnie dbać w ten sposób o środowisko. Liczymy, że i w tym roku pobijemy nasz własny rekord w zbiórce. – powiedziała Kinga Sowik, Dyrektorka ds. Odpowiedzialnego Biznesu Castorama Polska.
O otrzymane za elektroodpady bratki warto odpowiednio zadbać w duchu bioróżnorodności. W Castoramie dostępne jest podłoże beztorfowe czy bezpieczny dla roślin nawóz Biohumus, wyprodukowany na bazie wermikompostu - produktu dżdżownic kalifornijskich. Idealnym uzupełnieniem będzie domek, zapewniający schronienie pożytecznym owadom, które w zamian za dach nad głową będą zapylały rośliny. Zarówno ich pracę, jak i piękną przestrzeń balkonową i ogrodową warto podziwiać z wygodnej pozycji, np. z komfortowego fotela GoodHome Petalida z podnóżkiem.
Wydarzenie wpisuje się w strategię zrównoważonego rozwoju, realizowaną przez Castorama Polska. Jego celem jest poszerzanie wiedzy na temat zagrożeń dla środowiska, wynikających z nieprawidłowej utylizacji elektroodpadów i promowanie proekologicznych postaw. Podobnie jak w ubiegłych latach, inicjatywa będzie realizowana również jesienią.
Więcej o akcji: https://www.castorama.pl/kwiaty-za-elektrograty-wiosna-2024.

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.