Komunikaty PR

Zdrowe śniadanie Polaków: wyniki badania opinii

2021-08-18  |  15:20
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.06 MB )

Marka owsianek funkcjonalnych NESVITA firmy Nestlé przedstawia wyniki ankiety „NESVITA dobry dzień” zrealizowanej wspólnie z agencją badawczą SW Research[1].

 

Zdecydowana większość Polaków – blisko 76% – spożywa śniadanie codziennie. Pozostałej części badanych zdarza się jednak pominąć ten najważniejszy posiłek dnia: 14% robi to sporadycznie, a co dziesiąty ankietowany je śniadania nieregularnie, rzadko bądź wcale. Jeśli je pomijamy to dlatego, że akurat nie jesteśmy głodni, nie mamy czasu lub ochoty go przygotować. Czas staje także na przeszkodzie, by posiłek ten był codziennie prawidłowo zbilansowany. Choć aż trzech na czterech respondentów uważa swoje śniadania za zdrowe, na to, by było takie codziennie najczęściej nie pozwala właśnie brak czasu (36%), ale i przyzwyczajenie (33%).

 

Jak podkreśla Katarzyna Żywczyk, Specjalistka ds. Żywienia w Nestlé Polska – Warto pamiętać, że rozpoczynanie każdego dnia od zbilansowanego śniadania daje nam energię na czekające w ciągu dnia zadania, poprawia koncentrację i pobudza nasz metabolizm do działania po nocnej przerwie. Odpowiednio skomponowane śniadanie może wpływać na dłuższe odczuwanie sytości, a także zapobiega przed podjadaniem w ciągu dnia i pomaga utrzymać prawidłową masę ciała. Warto podkreślić, że regularne spożywanie śniadań przyczynia się do utrzymania prawidłowego poziomu glukozy, insuliny, cholesterolu ogółem oraz frakcji „złego” cholesterolu LDL, a także triglicerydów. Czynniki te mają istotne znaczenie w profilaktyce chorób dietozależnych, takich jak choroby sercowo-naczyniowe, cukrzyca, zespół metaboliczny czy otyłość.

 

Priorytet: zdrowie!

Czym zatem dla badanych jest zdrowe śniadanie? Jego najczęściej wskazywanym składnikiem są warzywa – co podkreśla połowa respondentów (szczególnie kobiety i osoby w wieku 18-29 lat). Owoce i pieczywo wskazuje 22% z nas, niewiele mniej – mięso i wędliny. Nabiał i jajka to blisko 20% wskazań. W zdrowotnym śniadaniowym menu Polaków znajdują się również sery, pełnoziarniste i ciemne pieczywo, a także musli, owsianki i płatki.

 

Co ciekawe, aż 70% respondentów zwraca uwagę na zawartość błonnika w swoich posiłkach, jako jego źródło wskazując najczęściej pieczywo pełnoziarniste, płatki owsiane, świeże warzywa i owoce, kasze, nasiona roślin strączkowych. - Błonnik pokarmowy jest bardzo istotny i z pewnością warto o nim pamiętać, szczególnie, że – wbrew deklaracjom – wciąż niestety jest go w naszej codziennej diecie za mało. Dlaczego warto uwzględnić go w menu? Korzystnie wpływa między innymi na pracę przewodu pokarmowego, zapewnia uczucie sytości oraz obniża tempo wchłaniania glukozy do krwi – mówi Katarzyna Żywczyk i dodaje – By wesprzeć konsumentów w zdobywaniu rzetelnej wiedzy na ten temat, marka NESVITA wspólnie z Polskim Towarzystwem Dietetyki realizuje kampanię „Siła błonnika”. W materiałach przygotowywanych przez ekspertów znaleźć można informacje o wielu funkcjach, które błonnik pełni w zbilansowanej diecie, a także poznać jego najlepsze źródła.

 

Gotowe rozwiązania: pysznie, szybko, pożywnie

Z badania wynika, że poza smakiem (51%), dla respondentów bardzo ważne są także łatwość i szybkość przygotowania śniadania (po 39% wskazań). Z pewnością dlatego tak chętnie sięgamy po gotowe produkty ułatwiające przygotowanie tego posiłku (takie, jak np. owsianki czy musli). Z różną częstotliwością sięga po nie aż 89% respondentów. To najczęściej osoby w wieku 18-39 lat.

 

- Doskonałą odpowiedzią na te potrzeby są nowe owsianki funkcjonalne NESVITA. Charakteryzują się one świetnym smakiem, co potwierdzają testy zrealizowane wśród konsumentów[2], a także dobrym składem. To kompozycje naturalnych pełnoziarnistych płatków owsianych, suszonych owoców i nasion, z odrobiną naturalnego miodu – bez dodatku białego cukru. Nowe warianty obejmują trzy funkcjonalne rozwiązania wspierające trawienie (wariant śliwkowo-jabłkowy z nasionami siemienia lnianego i wapniem), zdrową skórę (wariant marchewkowo-jabłkowy, z siemieniem lnianym i witaminami B2 i B3) oraz odporność (łączący maliny, czarne porzeczki z witaminami C oraz B6) – komentuje Marzena Maciąg-Urbańska, Kierownik Grupy Produktów w Nestlé Polska i dodaje Owsiankę wystarczy zalać mlekiem, napojem roślinnym czy też jogurtem, by w kilka minut uzyskać gotowy posiłek. Jest ona nie tylko dobrym źródłem błonnika, ale i pyszną propozycją śniadaniową dla każdego – także tych z nas, którym często brakuje czasu o poranku.   

 

Więcej informacji o roli błonnika w diecie można znaleźć na stronie: www.silablonnika.pl

 

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od 1993 roku. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.

 

Kontakt:

 

 

 

Edyta Iroko

Tel.: +48 600 204 870

edyta.iroko@pl.nestle.com

Joanna Szpatowicz

Tel.: +48 600 204 159

joanna.szpatowicz@pl.nestle.com 

           

 

 


[1] Badanie zrealizowane przez SW Research w okresie 27.07-02.08.2021, na reprezentatywnej grupie Polaków N=535, metodą CAWI (wywiady on-line)

[2] Nowe warianty owsianek NESVITA smakowały 99% konsumentów spośród osób jedzących owsianki – dane z badania « Owsianki Funkcjonalne. Contept product test » zrealizowanego przez IPSOS w grudniu 2020 na próbie n=497

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów Biuro prasowe
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy
Żywienie Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Żywienie Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.