Bieg po Oddech po raz kolejny ze wsparciem Santander Consumer Banku
Wrocław, 1 września 2022 r. Bieg po Oddech to wydarzenie mające na celu wsparcie podopiecznych Polskiego Towarzystwa Walki z Mukowiscydozą (PTWM). To także okazja do zwiększania wiedzy na temat tej choroby genetycznej, która rocznie diagnozowana jest u jednego na 5 tys. dzieci urodzonych w Polsce.
- Niewielu Polaków wie, czym tak naprawdę jest ta choroba. Traktujemy ją jako wyrok, nie zdając sobie sprawy, że dzisiejsza medycyna - dzięki badaniom przesiewowym - pozwala zdiagnozować mukowiscydozę już w pierwszych miesiącach życia dziecka, a leczenie, które jest na coraz wyższym poziomie, daje naszym chorym szanse na dłuższe i lepsze życie. Dla części chorych pojawiły się nowoczesne leki i ogromna nadzieja, ale to nie rozwiązuje wszystkich problemów. Wciąż zabiegamy o lepszą organizację leczenia, szczególnie nad chorymi dorosłymi – mówi Magdalena Czerwińska-Wyraz, wiceprezes PTWM. - Jest wiele do zrobienia w kwestii edukacji naszego społeczeństwa, dlatego takie inicjatywy jak Bieg po Oddech są bardzo cenne. Wraz z naszymi Partnerami zapraszamy każdego do dołożenia swojej cegiełki i wzięcia udziału w biegu - dodaje
Jak co roku uczestnicy biegu będą mieli do pokonania trasę o długości 5 km. Odcinek będzie można przebiec lub przejść – np. z pomocą kijów do nordic walking – ulicami Zakopanego. Na każdego uczestnika biegu w Zakopanem zgłoszonego do 10 sierpnia br. na mecie będzie czekać pamiątkowa koszulka i medal. Po biegu, w stolicy polskich Tatr, zostanie zorganizowany również piknik charytatywny.
Warto podkreślić, że tak jak w latach ubiegłych, tak i w tym roku, z myślą o tych, którzy nie mogą pojawić się 4 września w Zakopanem, organizatorzy przygotowali wirtualną formułę biegu. Jeszcze do 2 września można pobiec w dowolnym miejscu na świecie, dedykując swój udział chorym na mukowiscydozę. Aby udokumentować swój bieg, uczestnik wirtualnej edycji powinien dokonać pomiaru dowolnym urządzeniem wyposażonym w GPS np. za pomocą aplikacji mobilnej lub smartwatcha, a następnie przesłać zdjęcie czy zrzut ekranu pokazujący pokonaną trasę wraz z uzyskanym czasem i przebytym dystansem.
- Bieg po Oddech to dla nas ważna i wyjątkowa inicjatywa charytatywna. Nasi pracownicy kolejny raz mocno zaangażowali się w uczestnictwo w wirtualnym 7. Biegu po Oddech, by dodać otuchy osobom chorym na mukowiscydozę, wspierać i być blisko nich. Do biegu wirtualnego zgłosiło się w tym roku 150 pracowników Santander Consumer Banku i Santander Consumer Multirent, a nasi Ambasadorzy pojawią się również w Zakopanem podczas biegu stacjonarnego. Uczestnictwo w tym wydarzeniu to dla nas powód do dumy, a także realizacja sportowych celów i marzeń – mówi Mariusz Klepacz, Członek Zarządu Santander Consumer Banku – Sponsora Głównego wydarzenia.
Co zrobić, by wziąć udział w biegu?
Udział w biegu wirtualnym zgłosić można przez internet. Wystarczy zarejestrować się na: https://bieg.ptwm.org.pl/zapisy/ i wnieść opłatę startową, która zostanie przekazana na rzecz Polskiego Towarzystwa Walki z Mukowiscydozą. Zapisy trwają do 2 września br. Na bieg w Zakopanem można się jeszcze zapisać w godzinach otwarcia Biura Zawodów, o ile będą jeszcze wolne miejsca.

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.