Dobroczynny wpływ błonnika na dietę i sylwetkę
Żeby zrozumieć fenomen działania tej substancji, musimy się najpierw dowiedzieć czym błonnik jest i jaka jest jego rola w naszym organizmie. Otóż błonnik pokarmowy (włókno pokarmowe) pełni bardzo ważną funkcję żywieniową, mimo iż nie jest trawiony w przewodzie pokarmowym i nie ulega wchłanianiu do krwiobiegu. Wywiera on jednakże bardzo pozytywny wpływ na wiele procesów metabolicznych i fizjologicznych w organizmie człowieka i jest zaliczany do tak zwanych prebiotyków.
Osoby dbające o zdrowy styl życia zwykle wiedzą, ile białka czy węglowodanów powinny spożywać każdego dnia. Jednak ilość błonnika zwykle nie jest w żaden sposób kontrolowana.
Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) zalecane dzienne spożycie błonnika pokarmowego u osób dorosłych powinno wynosić 20–40 g. Instytut Żywności i Żywienia podaje normy dla Polski na poziomie 30–35 g dziennie dla osób dorosłych. Tymczasem średnie dzienne spożycie błonnika w Polsce w 2016 roku wynosiło tylko 15,4 g na 1 osobę. Obserwacje naukowe pokazują, że społeczeństwa spożywające większą ilość włókna pokarmowego (do 30–40 g/d) mają mniejszy odsetek kłopotów pokarmowych, krążeniowych i odpornościowych oraz związanych z tym problemów zdrowotnych.
Dieta bogata w błonnik jest doskonałym rozwiązaniem dla osób, które na co dzień chcą wspierać prawidłowe funkcje przewodu pokarmowego, chcących wspierać prawidłowe przyswajanie składników odżywczych, osób z problemami ze strony przewodu pokarmowego, związanymi z zaburzeniami naturalnej mikroflory jelitowej lub z problemami na tle zapalnym. Jest on cenny także dla osób borykających się z zaparciami i kłopotami ze spowolnionym pasażem jelitowym i dbających o prawidłową wagę ciała. Błonnik wspiera proces odchudzania, pomaga obniżyć apetyt i dające przedłużone uczucie sytości. Powinni na niego zwrócić uwagę również ci, którzy chcą wspierać oczyszczanie organizmu z nagromadzonych toksyn oraz przyspieszyć procesy antyoksydacyjne.
Wyróżnia się dwie frakcje błonnika pokarmowego: rozpuszczalną oraz nierozpuszczalną. Obie można znaleźć w suplementach diety DuoLife Fiber i DuoLife Fiber Powder. Seria DuoLife Fiber to preparaty skomponowane z najwyższej jakości naturalnych surowców, które stanowią bogate źródło błonnika pokarmowego. Działanie prozdrowotne zawartych w tych suplementach diety składników zostało udokumentowane badaniami klinicznymi. Aż cztery źródła błonnika pokarmowego dają gwarancję, że Twój organizm każdego dnia będzie doposażany w porządną dawkę najlepszej jakości błonnika.
DuoLife Fiber i DuoLife Fiber Powder to jedyny na rynku naturalny błonnik pokarmowy, który możemy przyjmować w dowolnej, najwygodniejszej dla nas formie. Zarówno płynny suplement diety, jak i błonnik w proszku mają podobne działanie. Błonnik w saszetkach jest innowacyjnym rozwiązaniem, które pozwoli niemal każdy posiłek wzbogacić o wartościowy dla naszego zdrowia i figury składnik, jakim jest błonnik. Ta forma podania sprawia, że posiłek nie zmienia smaku i konsystencji, a zyskuje wiele na wartości. DuoLife Fiber Powder można dosypać do soku, zupy czy owsianki.

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.