Komunikaty PR

Drugi sezon serialu o HIV z animowanym kotkiem w roli głównej

2023-05-10  |  10:30
Biuro prasowe
Kontakt
Mariola Sarnowska
Alfa Communications

ul. Bonifraterska 17 lok.675
00-203 Warszawa
mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl| |mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl
502213047
www.alfacommnunications.pl
Do pobrania docx ( 1.73 MB )

Rysunkowego kotka, który edukował o HIV poznaliśmy w ubiegłym roku. Bał się wtedy testu w kierunku zakażenia wirusem. Badanie dało wynik pozytywny i kotek żyje z HIV. W tym roku łódzka Fundacja Edukacji Zdrowotnej Lepsze Jutro pokaże jego dalsze losy – leczenie HIV, ale też profilaktykę zakażeń przenoszonych drogą płciową. Pierwszy z serii tegorocznych filmów można zobaczyć już od dzisiaj na stronie www.zbadajsiekotku.pl. Projekt finansowany jest ze środków konkursu Pozytywnie Otwarci.

Ubiegłoroczny serial pokazał kotka, który przeżył szalony marzec i bardzo bał się testu na HIV, ale w Punkcie Konsultacyjno-Diagnostycznym konsultant pomógł mu przejść cały proces badania i odbioru wyników. Pierwszy tegoroczny film pokazuje seropozytywnego bohatera, który rozpoczął terapię. Zdaje on relację z wizyty u specjalisty chorób zakaźnych swojej papudze Poli. Podkreśla, jak ważne jest dobranie odpowiednich leków i trzymanie się wytycznych lekarza. Dzięki takiemu postępowaniu osoba żyjąca z HIV osiąga niewykrywalny poziom wiremii (zbyt mała ilość wirusa we krwi do wykrycia w teście). Nie oznacza to wyleczenia, ale fakt, że osoba taka nie zakaża partnerów.

„Osoby żyjące z HIV, które szybko rozpoczynają terapię i nie przerywają jej, osiągają niewykrywalną wiremię. Jest to skuteczna profilaktyka ich partnerek/parterów seksualnych. Popularyzowanie historii „niewykrywalnych” to sposób zachęcenia do szybkiego leczenia, a więc profilaktyki dalszych zakażeń” – mówi Kinga Stępniak z Fundacji Edukacji Zdrowotnej Lepsze Jutro, pomysłodawczyni oraz koordynatorka projektu. – „Chcemy dotrzeć z informacjami przekazywanymi w naszych filmach jak najszerzej. Dlatego chociaż nasi bohaterowie mówią po polsku, to filmy będą dostępne również w wersji z angielskimi oraz ukraińskimi napisami”.

Kolejne filmy z kotkiem będą przybliżały tematykę HIV oraz innych zakażeń przenoszonych drogą płciową, a także PrEP, czyli profilaktyki przedekspozycyjnej. Jak wyjaśnia Kinga Stępniak „PrEP to tabletka, którą należy przyjmować zgodnie z zaleceniami lekarza, aby chroniła przed zakażeniem HIV. Jest to rozwiązanie dla kogoś, kto z różnych powodów nie akceptuje innych możliwości ochrony przed tym wirusem.”

„Liczba nowych diagnoz zakażeń HIV w Polsce rośnie. W ubiegłym roku było ich aż 2384. Za tak duże liczby odpowiada czas pandemii, kiedy mniej się testowaliśmy oraz wojna i wywołana nią migracja. Najważniejsze jest jednak, że nadal nie nauczyliśmy się, że zakażenie HIV może dotyczyć każdego z nas. Nie boimy się i nie chronimy. A przecież nie ma grup ryzyka, są tylko ryzykowne zachowania. Dlatego tak ważne są akcje edukacyjne takie jak ta z filmami o kotku. Polecam” – powiedział Paweł Mierzejewski z Gilead Sciences, koordynator programu Pozytywnie Otwarci.

***

Konkurs Pozytywnie Otwarci

Konkurs Pozytywnie Otwarci to najstarszy nieprzerwanie działający projekt grantowy skupiający się na edukacji i profilaktyce zakażeń HIV, a także promocji wiedzy o możliwościach normalnego życia z wirusem. Konkurs otwarty jest dla instytucji, które chciałyby prowadzić lub już prowadzą programy w obszarach edukacji i aktywizacji, a także profilaktyki i diagnostyki HIV/AIDS. Partnerami Programu są Prezydent m.st. Warszawy, Krajowe Centrum ds. AIDS, Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – PZH, „Służba Zdrowia”, wydawnictwo Termedia oraz firma Gilead Sciences, która od 2011 roku przeznaczyła niemal 2,5 miliona złotych na granty pozwalające realizować projekty konkursowe.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Alfa Communications
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Rusza ogólnopolskie badanie potrzeb farmaceutów, dotyczące ich roli w terapii ran w ramach kampanii „Rany pod kontrolą” Biuro prasowe
2025-07-01 | 11:00

Rusza ogólnopolskie badanie potrzeb farmaceutów, dotyczące ich roli w terapii ran w ramach kampanii „Rany pod kontrolą”

Kampania „Rany pod kontrolą” ogłasza start ogólnopolskiego badania ankietowego, mającego na celu poznanie codziennych wyzwań i potrzeb farmaceutów związanych
Zdrowie Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)
Zdrowie Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?
2025-06-25 | 10:20

Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?

To, jak dużo siedzimy, bezpośrednio przekłada się na nasze zdrowie. Siedzący tryb życia sprzyja nie tylko nadmiarowym kilogramom, ale także deformacjom sylwetki, problemom

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.