Komunikaty PR

Drugi sezon serialu o HIV z animowanym kotkiem w roli głównej

2023-05-10  |  10:30
Biuro prasowe
Kontakt
Mariola Sarnowska
Alfa Communications

ul. Bonifraterska 17 lok.675
00-203 Warszawa
mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl| |mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl
502213047
www.alfacommnunications.pl
Do pobrania docx ( 1.73 MB )

Rysunkowego kotka, który edukował o HIV poznaliśmy w ubiegłym roku. Bał się wtedy testu w kierunku zakażenia wirusem. Badanie dało wynik pozytywny i kotek żyje z HIV. W tym roku łódzka Fundacja Edukacji Zdrowotnej Lepsze Jutro pokaże jego dalsze losy – leczenie HIV, ale też profilaktykę zakażeń przenoszonych drogą płciową. Pierwszy z serii tegorocznych filmów można zobaczyć już od dzisiaj na stronie www.zbadajsiekotku.pl. Projekt finansowany jest ze środków konkursu Pozytywnie Otwarci.

Ubiegłoroczny serial pokazał kotka, który przeżył szalony marzec i bardzo bał się testu na HIV, ale w Punkcie Konsultacyjno-Diagnostycznym konsultant pomógł mu przejść cały proces badania i odbioru wyników. Pierwszy tegoroczny film pokazuje seropozytywnego bohatera, który rozpoczął terapię. Zdaje on relację z wizyty u specjalisty chorób zakaźnych swojej papudze Poli. Podkreśla, jak ważne jest dobranie odpowiednich leków i trzymanie się wytycznych lekarza. Dzięki takiemu postępowaniu osoba żyjąca z HIV osiąga niewykrywalny poziom wiremii (zbyt mała ilość wirusa we krwi do wykrycia w teście). Nie oznacza to wyleczenia, ale fakt, że osoba taka nie zakaża partnerów.

„Osoby żyjące z HIV, które szybko rozpoczynają terapię i nie przerywają jej, osiągają niewykrywalną wiremię. Jest to skuteczna profilaktyka ich partnerek/parterów seksualnych. Popularyzowanie historii „niewykrywalnych” to sposób zachęcenia do szybkiego leczenia, a więc profilaktyki dalszych zakażeń” – mówi Kinga Stępniak z Fundacji Edukacji Zdrowotnej Lepsze Jutro, pomysłodawczyni oraz koordynatorka projektu. – „Chcemy dotrzeć z informacjami przekazywanymi w naszych filmach jak najszerzej. Dlatego chociaż nasi bohaterowie mówią po polsku, to filmy będą dostępne również w wersji z angielskimi oraz ukraińskimi napisami”.

Kolejne filmy z kotkiem będą przybliżały tematykę HIV oraz innych zakażeń przenoszonych drogą płciową, a także PrEP, czyli profilaktyki przedekspozycyjnej. Jak wyjaśnia Kinga Stępniak „PrEP to tabletka, którą należy przyjmować zgodnie z zaleceniami lekarza, aby chroniła przed zakażeniem HIV. Jest to rozwiązanie dla kogoś, kto z różnych powodów nie akceptuje innych możliwości ochrony przed tym wirusem.”

„Liczba nowych diagnoz zakażeń HIV w Polsce rośnie. W ubiegłym roku było ich aż 2384. Za tak duże liczby odpowiada czas pandemii, kiedy mniej się testowaliśmy oraz wojna i wywołana nią migracja. Najważniejsze jest jednak, że nadal nie nauczyliśmy się, że zakażenie HIV może dotyczyć każdego z nas. Nie boimy się i nie chronimy. A przecież nie ma grup ryzyka, są tylko ryzykowne zachowania. Dlatego tak ważne są akcje edukacyjne takie jak ta z filmami o kotku. Polecam” – powiedział Paweł Mierzejewski z Gilead Sciences, koordynator programu Pozytywnie Otwarci.

***

Konkurs Pozytywnie Otwarci

Konkurs Pozytywnie Otwarci to najstarszy nieprzerwanie działający projekt grantowy skupiający się na edukacji i profilaktyce zakażeń HIV, a także promocji wiedzy o możliwościach normalnego życia z wirusem. Konkurs otwarty jest dla instytucji, które chciałyby prowadzić lub już prowadzą programy w obszarach edukacji i aktywizacji, a także profilaktyki i diagnostyki HIV/AIDS. Partnerami Programu są Prezydent m.st. Warszawy, Krajowe Centrum ds. AIDS, Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – PZH, „Służba Zdrowia”, wydawnictwo Termedia oraz firma Gilead Sciences, która od 2011 roku przeznaczyła niemal 2,5 miliona złotych na granty pozwalające realizować projekty konkursowe.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Alfa Communications
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Unsplash
2025-07-30 | 12:00

Wpływ stosowania pestycydów na zdrowie ludzi i środowisko

W raporcie ‘Równi i równiejsi? Czas na środki lustrzane w handlu produktami rolnymi’  napisano o szkodliwym wpływie pestycydów na gatunki
Zdrowie Organizacje kobiece apelują do Ministerstwa Zdrowia o działania na rzecz dostępu do antykoncepcji awaryjnej
2025-07-23 | 12:25

Organizacje kobiece apelują do Ministerstwa Zdrowia o działania na rzecz dostępu do antykoncepcji awaryjnej

Sześć organizacji kobiecych wystąpiło ze wspólnym apelem do Ministerstwa Zdrowia, wzywając do pilnych działań na rzecz zapewnienia kobietom w Polsce swobodnego
Zdrowie Zrób sercu przysługę tego lata
2025-07-17 | 14:00

Zrób sercu przysługę tego lata

Wolny czas, plaża, grill, rower – lato to czas odpoczynku i przyjemności. To również świetny czas, by nadrobić zaległości zdrowotne, szczególnie te związane

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.