O HIV na Pol’And’Rock Festival
Alfa Communications
ul. Bonifraterska 17 lok.675
00-203 Warszawa
mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl| |mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl
502213047
www.alfacommnunications.pl
Podczas festiwalu Pol’And’Rock, który w tym roku odbędzie się na lotnisku Czaplinek – Broczyno w województwie zachodniopomorskim, edukatorzy Towarzystwa Rozwoju Rodziny – oddział w Zielonej Górze będą edukować o HIV/AIDS oraz chorobach przenoszonych drogą płciową. „Uczestnicy festiwalu będą mogli porozmawiać z doradcami o dojrzewaniu, bezpieczniejszych zachowaniach seksualnych, orientacji i tożsamości psychoseksualnej, prawach seksualnych i reprodukcyjnych, a także antykoncepcji, ale przede wszystkim – o profilaktyce zakażeń HIV, HCV, HBV i innych chorób przenoszonych drogą płciową. Będzie też nauka zakładania męskiej i damskiej prezerwatywy” – zachęca dr Joanna Dec-Pietrowska, koordynatorka projektu.
Na stoisku TRR dostępne będą ulotki i broszury, jak również bezpłatne, szybkie testy w kierunku zakażenia HIV i HCV. Odbędą się quizy i konkursy z nagrodami. Zaplanowane zostały warsztaty – codziennie od 3 do 6 sierpnia. Wcześniejszy, o godzinie 12:00 pt. „Co chcielibyście wiedzieć o seksie, a wam się (nie) kojarzy”. Późniejszy, o 16:00 pt. „Twoje życie – Twój wybór – obalamy mity na temat HIV/AIDS”.
O tym, jak potrzebna jest taka edukacja świadczy rosnąca liczba zakażeń HIV w Polsce. Tylko w pierwszym półroczu 2022 roku zanotowano 880 przypadków. To więcej niż w analogicznym okresie nie tylko roku ubiegłego (401), ale również roku 2019, który był rekordowy pod tym względem.
„Osoby młode dominują w statystykach nowo wykrywanych zakażeń HIV. Ten niepokojący trend pozostaje niezmienny od lat. Dlatego konsekwentnie wspieramy inicjatywy mające na celu profilaktykę HIV na takich imprezach, jak Pol’And’Rock, gdzie można bezpośrednio dotrzeć do najbardziej zagrożonej grupy” – powiedział Paweł Mierzejewski z Gilead Sciences, koordynator programu Pozytywnie Otwarci.
Działania prowadzone przez TRR oddział Zielona Góra na tegorocznym festiwalu Pol’And’Rock realizowane są w ramach akcji „Dbam o siebie, dbam o innych” nagrodzonej w konkursie Pozytywnie Otwarci oraz projektu „Miłość, młodość, odpowiedzialność”, na który grant przyznała firma Gilead Sciences.
Konkurs Pozytywnie Otwarci
Konkurs Pozytywnie Otwarci to najstarszy nieprzerwanie działający projekt grantowy skupiający się na edukacji i profilaktyce zakażeń HIV, a także promocji wiedzy o możliwościach normalnego życia z wirusem. Konkurs otwarty jest dla instytucji, które chciałyby prowadzić lub już prowadzą programy w obszarach edukacji i aktywizacji, a także profilaktyki i diagnostyki HIV/AIDS. Partnerami Programu są Prezydent m.st. Warszawy, Krajowe Centrum ds. AIDS, Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – Państwowy Instytut Badawczy, „Służba Zdrowia”, wydawnictwo Termedia oraz firma Gilead Sciences, która przeznaczyła już 2 miliony złotych na granty pozwalające realizować projekty konkursowe.

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.