Park Handlowy Matarnia wspiera gdańskie szkoły
Personal PR
Grunwaldzka 44
80-241 Gdańsk
karolina.matysek|personal-pr.pl| |karolina.matysek|personal-pr.pl
+ 48 880 887 363
personal-pr.pl/
Pandemia COVID-19 wpłynęła na życie wielu z nas. Zdajemy sobie sprawę jak cenne jest zdrowie i bezpieczeństwo, a teraz zostało one wystawione na próbę. Codziennie wzrasta liczba chorych, dlatego tak ważne jest wzajemne wsparcie i pomoc. Park Handlowy Matarnia postanowił dołożyć swoją cegiełkę i tym samym przyczynić się do zwiększenia bezpieczeństwa w gdańskich szkołach. We współpracy z Miastem Gdańsk, centrum przekazało maseczki i środki dezynfekujące do 9 placówek. Oficjalne przekazanie miało miejsce 6 października w Szkole Podstawowej nr 60 w Gdańsku.
Akcja przekazania pakietów ochronnych dla gdańskich szkół jest kontynuacją inicjatywy Parku Handlowego Matarnia, wspierającej lokalną społeczność w czasie pandemii. Łącznie do 9 placówek trafiło 2500 pakietów ochronnych, w których znalazły się maseczki oraz płyny do dezynfekcji dłoni. Beneficjentami paczek zostali:
- Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1,
- Szkoła Podstawowa nr 77,
- Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1,
- Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 3,
- Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4,
- Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5,
- Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 6,
- Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 7 oraz
- Szkoła Podstawowa nr 60.
– Aby być jeszcze bliżej lokalnej społeczności, której czujemy się częścią, już w maju zainicjowaliśmy projekty mające na celu przeciwdziałanie skutkom pandemii. Kolejny krok postanowiliśmy wykonać w stronę nauczycieli. Pakiety ochronne to nasze podziękowanie dla pracowników oświaty, którzy mierzą się z przeciwnościami i nową, trudną rzeczywistością. – powiedział Andrzej Hnatiuk, Shopping Centres Manager w INGKA Centres Polska Sp. z o.o. odpowiedzialny za zarządzanie Parkiem Handlowym Matarnia. Co więcej, już teraz planujemy pomoc kolejnym placówkom. – dodaje.
To nie pierwszy raz, kiedy Park Handlowy Matarnia inicjuje i angażuje się w akcje charytatywne. Wcześniej w ramach akcji Wzywamy Posiłki przekazał artykuły higieniczne, napoje i żywność 5 placówkom medycznym w Trójmieście. Dodatkowo zaangażował się w wspólną inicjatywę grupy Ingka Centres podczas majowego charytatywnego koncertu online i zbiórki środków pieniężnych na rzecz Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, która prowadzi Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111. Wydarzenie śledziło 160 000 widzów.

Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści
Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.
Problemy społeczne
Dla większości Polaków praca to obowiązek. Tylko niewielka część czuje satysfakcję z wykonywanych zadań

Z danych SW Research i Runaways wynika, że 80 proc. Polaków nie czuje pasji do swojej pracy, a 77 proc. nie widzi sensu w wykonywanych obowiązkach. Prowadzi to do wzrostu poziomu stresu i wypalenia zawodowego, co powoduje, że na życie prywatne nie mamy już energii. Work–life balance, ważny zwłaszcza dla młodszych pokoleń, jest trudny do osiągnięcia. Dodatkowo rozwój nowych technologii i modeli pracy powoduje coraz większe zacieranie różnic między czasem wolnym a pracą.
Gwiazdy
Eliza Gwiazda: Polacy wyrzucają śmieci, gdzie popadnie. Za chwilę nasza planeta będzie pełna śmieci

Influencerka przyznaje, że ją samą najbardziej w oczy kłują śmieci bezmyślnie rozrzucone w rezerwatach przyrody, w parkach, w lasach czy na plażach. Najczęściej są to zrywki, pety, plastikowe kubeczki czy opakowania po produktach żywnościowych, ale nie brakuje też elektrośmieci czy starych ubrań. Eliza Gwiazda dziwi się takim praktykom, bo przecież zamiast wywozić gdzieś samemu zepsute telewizory, pralki, laptopy czy telefony, można zamówić bezpłatny odbiór takich sprzętów z domu. Celebrytka chwali też ideę recyklingu i dawania ubraniom drugiego życia.