Komunikaty PR

„Tramwaj zwany Pożądaniem” profilaktyka HIV na ulicach Zielonej Góry

2024-05-27  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Mariola Sarnowska
Alfa Communications

ul. Bonifraterska 17 lok.675
00-203 Warszawa
mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl| |mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl
502213047
www.alfacommnunications.pl
Do pobrania docx ( 0.36 MB )

To już trzynasta edycja ogólnopolskiej kampanii „Tramwaj zwany Pożądaniem” organizowanej przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Studentów Medycyny IFMSA-Poland! Nie mogło zabraknąć Zielonej Góry wśród miast, na ulicach których pojawiają się pojazdy komunikacji miejskiej ze studentami medycyny na pokładzie, edukującymi rówieśników o chorobach przenoszonych drogą płciową. Cel: zmienić sposób myślenia Polaków i zachęcić ich do podejmowania bezpieczniejszych zachowań oraz do testowania się w kierunku zakażeń. Kampania finansowana jest z grantu uzyskanego przez IFMSA w konkursie Pozytywnie Otwarci.

Tramwaj zwany pożądaniem w Zielonej Górze pojedzie 3 czerwca w godzinach 12:00-15:00. Będą to autobusy linii 0 oraz 8 w kierunku kampusu. Na pasażerów czeka mnóstwo dobrej zabawy, rozmowy z wolontariuszami – edukatorami z IFMSA-Poland, którzy będą mówić o drogach przenoszenia HIV oraz profilaktyce, a także poinformują, gdzie można bezpłatnie i anonimowo zrobić test w kierunku zakażenia tym wirusem. A będzie to np. stoisko na kampusie B przy ul. Wojska Polskiego, gdzie w tym samym dniu między 15:00 a 19:00 będzie testowanie na HIV, ale też quizy z nagrodami. Będzie też można porozmawiać z wolontariuszami na temat chorób przenoszonych drogą płciową oraz dostać tramwajowe gadżety.

To niezwykle ważna akcja, ponieważ liczba osób z diagnozą infekcji przenoszonych drogą płciową, w tym szczególnie HIV, rośnie z roku na rok. Wstępne dane NIZP PZH PIB pokazują, że w 2023 r. stwierdzono niemal 3 tysiące nowo wykrytych przypadków HIV! Co gorsza, osoby seropozytywne często nie zdają sobie sprawy ze swojego zakażenia, a jak mówią specjaliści przebadało się w kierunku tego zakażenia nadal niewiele więcej niż 10% Polek i Polaków. Tymczasem szybka diagnoza i podjęcie terapii to klucz do sukcesu, jeśli chodzi o zdrowie pacjenta.

„Wielu zakażonych HIV Polaków nadal nie zdaje sobie sprawy, że są seropozytywni, nie leczy się i może roznosić wirus. Dlatego zachęcam każdego do zrobienia testu na HIV chociaż raz w życiu. Skuteczne leczenie antyretrowirusowe i jego upowszechnienie sprawiło, że pozytywny wynik testu na HIV przestał być wyrokiem śmierci, a sam wirus stał się jedną z wielu chorób przewlekłych. Test wykonany podczas akcji profilaktycznych takich jak Tramwaj zwany Pożądaniem, czy bezpłatnie i anonimowo w Punktach Konsultacyjno-Diagnostycznych, może uratować życie. Warto dodać, że punkty te można znaleźć praktycznie w każdym większym mieście (w Zielonej Górze przy ul. Niepodległości 1), a ich adresy są na stronach www.aids.gov.pl oraz www.leczhiv.pl – mówi Szymon Grzesik z IFMSA-Poland, Koordynator Ogólnopolski projektu Tramwaj Zwany Pożądaniem.

„Tramwaj zwany Pożądaniem to ważna akcja. Skierowana do młodzieży, ale popularna nie tylko wśród młodych. Dzięki niej co roku o tym, jak unikać HIV oraz jak leczyć zakażenie dowiadują się tysiące ludzi w całej Polsce. Cieszę się, że możemy ponownie wspierać studentów kierunków medycznych w ich akcji łączącej edukację z dobrą zabawą” – powiedział Paweł Mierzejewski z Gilead Sciences, koordynator programu Pozytywnie Otwarci.

 

***

Konkurs Pozytywnie Otwarci to najstarszy nieprzerwanie działający projekt grantowy skupiający się na edukacji i profilaktyce zakażeń HIV, a także promocji wiedzy o możliwościach normalnego życia z wirusem. Konkurs otwarty jest dla instytucji, które chciałyby prowadzić lub już prowadzą programy w obszarach edukacji i aktywizacji, a także profilaktyki i diagnostyki HIV/AIDS. Partnerami Programu są Prezydent m.st. Warszawy, Krajowe Centrum ds. AIDS, Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – PZH, „Służba Zdrowia”, wydawnictwo Termedia oraz firma Gilead Sciences, która od 2011 roku przeznaczyła niemal 3 miliony złotych na granty pozwalające realizować projekty konkursowe.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Alfa Communications
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Powraca wakacyjna plaża przy Atrium Biała! Biuro prasowe
2024-06-13 | 10:37

Powraca wakacyjna plaża przy Atrium Biała!

Szukasz chilloutowego miejsca z wakacyjnym klimatem w centrum Białegostoku? Zapraszamy do letniej strefy wypoczynku z piaszczystą plażą, palmami i leżakami, tuż przy Atrium Biała! To
Zdrowie Muzyka i muzykoterapia TAK - hałas NIE
2024-06-12 | 13:32

Muzyka i muzykoterapia TAK - hałas NIE

Muzykoterapia to znany od wieków naturalny sposób przywracania zdrowia i poprawy samopoczucia. We współczesnym świecie, tak bardzo zanieczyszczonym hałasem, warto
Zdrowie Zdrowe włosy. Atrybut piękna i odzwierciedlenie wewnętrznej harmonii
2024-06-12 | 13:00

Zdrowe włosy. Atrybut piękna i odzwierciedlenie wewnętrznej harmonii

Przykuwająca wzrok objętością, blaskiem i naturalną witalnością fryzura to nie tylko atrybut piękna, ale również odzwierciedlenie wewnętrznej harmonii i zdrowia. Jednym z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Połowa Polaków nie potrafi odróżnić oryginalnego produktu od podróbki. Sklepy internetowe wdrożyły technologie blokujące nieautentyczne towary

Sprzedaż podrobionych produktów to jedno z najczęstszych oszustw w sieci. Z badań EUIPO wynika, że 14 proc. konsumentów w Polsce celowo kupiło podróbkę, a połowa miała problem z określeniem oryginalności zakupionego produktu. Klientom z pomocą idą sklepy internetowe. W ubiegłym roku technologie stosowane przez Amazon zablokowały globalnie sprzedaż 7 mln nieautentycznych towarów. Organizacje konsumenckie apelują z kolei do konsumentów o ostrożne podejście do niewiarygodnie niskich cen i zwracanie uwagi na detale.

Nauka

Uzdolnione psy tworzą złożone obrazy sensoryczne przedmiotów podobnie jak człowiek. Odkrycie może ułatwić badania nad talentem u ludzi

Naukowcy z Budapesztu zbadali grupę utalentowanych psów, które w odróżnieniu od większości swojego gatunku potrafią przyswoić nazwy ulubionych zabawek. Badanie przeprowadzone w ramach Family Dog Project dowodzi, że te psy mogą tworzyć obrazy mentalne przedmiotów – umieją powiązać nazwę danej zabawki z jej zapachem czy kształtem. To pierwsze na świecie badanie, które udokumentowało przypadki talentu u gatunku innego niż człowiek. Badanie może stanowić punkt wyjścia do lepszego zrozumienia tego, w jaki sposób tworzy się talent u ludzi.