„Złota kolekcja Cartoon Network” w Warner TV
W styczniu 2022 roku Cartoon Network kończy 30 lat. Czy może być lepsza okazja do przypomnienia sobie kultowych kreskówek tej stacji? Widzowie z nostalgią wspominają perypetie Dextera i Dee Dee, Johnny’ego Bravo czy Chojraka. Bohaterowie z dzieciństwa powrócą na ekrany polskich telewizorów w cyklu „Złota kolekcja Cartoon Network” w Warner TV. Zgodnie z hasłem „Rozrywka bez końca”, stacja zaprasza do seansu sentymentalnych produkcji. Emisja już od soboty 1 stycznia.
Kultowe kreskówki Cartoon Network podbiły serca widzów w drugiej połowie lat 90. charakterystyczną kreską animacji i absurdalnymi żartami, które często wpisywały się w czarny humor. Nic dziwnego, że przypadły do gustu zarówno dzieciom, jak i dorosłym: odcinek pilotażowy „Chojrak – tchórzliwy pies” zyskał nominację do Oscara za Najlepszy Krótkometrażowy Film Animowany w 1998 roku. Kreskówka zasłynęła z łączenia strasznych, lecz jednocześnie zabawnych motywów. Twórca animacji, John R. Dilworth, zaczerpnął inspirację z prawdziwej historii pary starszych osób z Nowego Meksyku, która miała psa. Pewnego dnia zauważyli tajemniczą postać, a niedługo potem cała rodzina wraz z psem zniknęła na dobre. Dilworth z właściwą sobie zręcznością przetworzył opowieść z dreszczykiem na absurdalną i wyjątkową kreskówkę.
Autentycznych motywów nie brakuje również w serialu „Johnny Bravo”. Twórca Van Partible chciał sparodiować postać niezbyt mądrego, ale bardzo przystojnego bohatera. Johnny mylił krem czekoladowy z pastą do zębów, a oglądanie telewizyjnego programu z pięknymi kobietami sprawiało, że zapominał o całym świecie. Choć początkowo mężczyźni w ekipie produkcyjnej byli sceptycznie nastawieni do realizacji kreskówki, to żeński zespół wsparł Partible’a, dzięki czemu animacja została powołana do życia. Autor twierdził, że realistyczny element fabuły był tu kluczowy: producentki znały delikwentów nieco zbliżonych do realnych postaci i chętnie oglądały parodię.
„Johnny Bravo” i „Laboratorium Dextera” były pierwszym miejscem pracy różnych animatorów. Wśród nich znalazł się między innymi Seth MacFarlane, który po współpracy z Cartoon Network stworzył jedną z najpopularniejszych animacji dla dorosłych: „Family Guy”. Stacja już w latach 90. wierzyła, że warto szukać obiecujących twórców i uwierzyć w ich kreatywność: w ten sposób „Laboratorium Dextera” stało się pierwszą oryginalną kreskówką Cartoon Network. Podobny kredyt zaufania otrzymał David Feiss, którego stacja poprosiła o stworzenie autorskiego pomysłu na serial. Feiss przedstawił „Krowę i Kurczaka”: animację, którą zaledwie 3 tygodnie wcześniej wymyślił jako wieczorną opowiastkę dla córki, a stała się popularna na całym świecie.
W cyklu „Złota kolekcja Cartoon Network” Warner TV wyemituje jedne z najbardziej popularnych seriali lat 90.: „Johnny Bravo”, „Chojrak – tchórzliwy pies”, „Krowa i Kurczak”, „Jam Łasica”, „Mroczni i źli”, „Mroczne przygody Billy’ego i Mandy”, „Laboratorium Dextera”.
Emisja:
Soboty i niedziele od godziny 6:00.
O Warner TV
Warner TV to kanał emitujący kinowe blockbustery oraz nagradzane i uznane na całym świecie seriale. Czerpie z bogatej tradycji marki Warner Bros. Warner TV to przestrzeń dla dobrych historii. To tu spotykają się fani nowoczesnych produkcji i kinowych klasyków. W każdym miesiącu widzowie mogą liczyć na angażujące cykle tematyczne i wciągające maratony kinowych hitów. W stałej ramówce emitowane są klasyki jak m. in. „Dirty Dancing”, „Zabójcza broń”, „Matrix” czy „Siedem lat w Tybecie” oraz produkcje serialowe, wśród których znajdują się: „4 Blocks”, „Dr Quinn”, „Strażnik Teksasu” czy „Tropiciele”. Kanał jest nadawany w jakości HD. Marka Warner TV należy do WarnerMedia, które jest częścią AT&T Inc. (NYSE:T). Więcej informacji na stronie warnertv.pl.
Biuro prasowe
Plac Trzech Krzyży 10/14
00-499 Warszawa
Wszelkie pytania prosimy kierować na adres:
PR.Turner.Polska@turner.com
Kateryna Dmytriieva
Marketing & PR
kateryna.dmytriieva@warnermedia.com
+48 512 027 201
Joanna Więckowska
Project Manager | dotrelations
joanna.wieckowska@dotrelations.pl
+48 690 995 770

OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV
Z miłości do gier – Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”

Serial 'Udar' z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy
Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.
Muzyka
Mietek Szcześniak: Gdybym chciał zbudować karierę, tobym ją budował. Nigdy o tym nie myślałem, zawsze po prostu chciałem muzykować

Wokalista zaznacza, że płyta „Brothers”, którą nagrał z czarnoskórym chórem, to efekt jego amerykańskiej przygody. Nie planuje robić kariery za granicą, ale z entuzjazmem przyjął propozycję współpracy z ludźmi, którzy tak jak on kochają śpiewać i muzykować. Krążek utrzymany jest w klimacie starego rhytm’n’bluesa, gospelu i soulu. Producentem jest H.B. Barnum, który przez trzy dekady był kierownikiem muzycznym Arethy Franklin i produkował albumy Franka Sinatry.
Farmacja
Konieczna większa edukacja na temat dbania o zdrowie i dostępnych leków. To kluczowe dla rozwoju samoleczenia

Osoba o niskim poziomie świadomości zdrowotnej zapłaci ostatecznie za opiekę medyczną trzy razy tyle, ile osoba, która wie na ten temat więcej – wskazuje Jonathan Workman z AESGP. Świadomość to ważny element samoleczenia, czyli samodzielnego dbania o zdrowie i zajmowania się drobnymi dolegliwościami, które pełni coraz istotniejszą funkcję w przeciążonym systemie ochrony zdrowia. Dlatego eksperci wskazują na konieczność prowadzenia szeroko zakrojonych kampanii zdrowotnych, a w działania edukacyjne powinny się włączyć zarówno firmy farmaceutyczne, personel medyczny, jak i rząd.