Komunikaty PR

Zrób przedświąteczne #dobreporzadki, wesprzyj seniorów!

2020-12-04  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt

Karolina Kowalska
Agencja Public Relations KEY PR

ul. Mickiewicza 35
05-074 Halinów
karolina|keypr.pl| |karolina|keypr.pl
500466188
keypr.pl

Zbliżające się święta będą inne niż dotychczas. Druga fala pandemii i zamrożone sektory gospodarki to trudny czas dla nas wszystkich. Tym bardziej jest ważne, abyśmy się nawzajem wspierali. Generalne przedświąteczne sprzątanie to doskonała okazja, by pomóc starszym. Ułatwia to Fundacja Sue Ryder ze swoimi sklepami charytatywnymi i akcją #dobreporzadki.

Charytatywne porządki i zakupy

Nieużywany już, ale jeszcze dobry płaszcz, przeczytane książki czy bibeloty kurzące się na starej szafce - brzmi znajomo, prawda? Wyjść z takiej sytuacji jest kilka: od pozostawienia rzeczy w dotychczasowym miejscu do ich wyrzucenia. Najlepsze, co można zrobić, to podarować je sklepom charytatywnym Fundacji Sue Ryder. - Tak właśnie działa akcja #dobreporzadki. Zachęcamy do przejrzenia swoich rzeczy i przekazania ich Fundacji. Zbieramy ubrania, książki, płyty, meble, zabawki, piękne przedmioty - wszystko zarówno dla dorosłych, jak i dzieci - mówi Filip Suprowicz, dyrektor Fundacji Sue Ryder. Co istotne, Fundacja może odebrać rzeczy bezpośrednio od darczyńców, wystarczy skontaktować się z biurem.

Dobroczynny mechanizm jest bardzo prosty: dary sprzedawane są w sklepach Fundacji (obecnie jest ich pięć w Warszawie), a zysk przekazywany jest na wspieranie osób starszych, chorych i niepełnosprawnych. Ktoś podarowuje, ktoś kupuje - w ten sposób sklepy charytatywne działają na całym świecie od lat 50. XX wieku. Do Polski wprowadziła je właśnie Fundacja Sue Ryder, niemal 30 lat temu.

Kto korzysta?

Przede wszystkim seniorzy, których Fundacja wspiera i otacza opieką - zarówno bezpośrednio, jak i przez domy pomocy. Korzyści jest jednak więcej. Zyskują również mniej zamożni klienci, którzy za sprawą sklepów Sue Ryder mają dostęp do często wspaniałych gatunkowo rzeczy w atrakcyjnych cenach. Pomoc przez sklepy charytatywne Fundacji ma także duże znaczenie dla darczyńców i klientów. - Kiedy z nimi rozmawiamy, łatwo zauważyć, że świadomość pomagania jest dla nich ważna, że doceniają taką formę wspierania innych - zauważa Filip Suprowicz.

Nie marnuj – zero waste

Troska o środowisko naturalne to jedno z największych wyzwań dzisiejszego świata. Segregowanie odpadów to już dzisiaj standard, ale można pójść krok dalej i generować mniej śmieci. Jednym z najlepszych rozwiązań jest powtórne używanie rzeczy, czyli dokładnie to, do czego zachęcają sklepy charytatywne Fundacji Sue Ryder. To doskonały przykład gospodarki o obiegu zamkniętym, czyli idei circular economy: rzeczy znajdują nowych właścicieli, minimalizowana jest ilość odpadów i ograniczane wykorzystywanie nowych surowców.

Dobry czas na #dobreporzadki

Święta i pandemia to doskonały moment na zrobienie porządków. Więcej czasu spędzamy w domu, ale też szukamy mikołajkowych czy świątecznych prezentów dla naszych bliskich.  - Gorąco zapraszamy do naszych sklepów charytatywnych. Darczyńców z rzeczami, które jeszcze mogą się komuś przydać oraz kupujących po ubrania, książki czy piękne drobiazgi. W sklepach można kupić wspaniałe rzeczy z drugiej ręki, które idealnie będą nadawać się na prezent.  W obu przypadkach pomagamy seniorom - podsumowuje Filip Suprowicz. Szczegóły akcji i działania sklepów charytatywnych dostępne są na stronie dobreporzadki.pl.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja Public Relations KEY PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Decathlon i Arval rozpoczynają współpracę w zakresie wynajmu rowerów dla firm Biuro prasowe
2024-06-25 | 14:27

Decathlon i Arval rozpoczynają współpracę w zakresie wynajmu rowerów dla firm

Decathlon, wiodąca marka sportowa o globalnym zasięgu i szerokiej specjalizacji, we współpracy z Arval Service Lease Polska, liderem rynku wynajmu pojazdów, zaoferował swoim
Styl życia Polacy pokochali krótkie wyjazdy zagraniczne – city break hitem urlopowym
2024-06-25 | 10:00

Polacy pokochali krótkie wyjazdy zagraniczne – city break hitem urlopowym

Polacy coraz chętniej wybierają kilkudniowe wyjazdy zagraniczne, jako sposób na odpoczynek i szybkie doładowanie baterii. Jak pokazują najnowsze badania, aż 76% Polaków w
Styl życia Jak pokonać bariery językowe w podróży?
2024-06-24 | 17:00

Jak pokonać bariery językowe w podróży?

Zagraniczne podróże to jeden z najczęściej wybieranych przez nas sposobów spędzania upragnionych wakacji. Jak się okazuje, dla niektórych takie eskapady wiążą się ze

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Konsument

Polacy wśród narodów najczęściej odwiedzających Czechy. Południowy sąsiad chce przyciągnąć więcej polskich turystów, nie tylko do Pragi

Prawie połowa polskich turystów podróżujących do Czech obiera za cel stolicę tego kraju. Chociaż w ostatnich latach chętniej podróżujemy do innych regionów naszego południowego sąsiada, wciąż wiele miejsc i atrakcji pozostaje nieodkrytych przez Polaków. Czesi chcą to zmienić i ruszają z dwiema kampaniami promocyjnymi skierowanymi do polskich turystów, które mają pokazać nieco inne Czechy, niż do tej pory znaliśmy. Potencjał jest, bo Polacy już dziś stanowią trzecią najliczniejszą grupę gości zagranicznych na czeskim rynku.

Konsument

Naukowcy stworzyli zdrowszą odmianę czekolady. Wykorzystali do tego wyrzucane dotąd części owocu kakaowca

W ostatnich miesiącach o czekoladzie mówiło się przede wszystkim w kontekście rosnących w zawrotnym tempie cen kakao. Teraz głośno jest również o zupełnie nowym podejściu do produkcji tego słodkiego przysmaku. W czekoladzie 2.0, nad którą pracują naukowcy, maksymalnie wykorzystywane są składniki owocu kakaowca, m.in. soku z miąższu i części łupiny. Nowy produkt ma więcej wartości odżywczych, a cykl jego produkcji jest mniej inwazyjny dla środowiska, przy czym smak ma pozostać bez większych zmian. Nowość ma szansę trafić na sklepowe półki już za dwa–trzy lata.