Komunikaty PR

360 ton karmy od Nestlé Purina dla potrzebujących wsparcia zwierząt w Polsce

2022-12-20  |  15:30
Biuro prasowe

  360 ton karmy od Nestlé Purina dla potrzebujących wsparcia zwierząt w Polsce i Ukrainie

 

Blisko 2 miliony posiłków* dotarły do tysięcy bezdomnych czworonogów w obu krajach.

 

Nestlé Purina PetCare, wiodący producent karmy dla zwierząt, od lat przekazuje darowizny produktowe do schronisk oraz organizacji dbających o czworonogi. W obliczu kolejnych wyzwań i rosnących potrzeb, Purina zdecydowała się zwiększyć swoją pomoc w mijającym roku i tym samym – przekazać rekordową ilość karmy.

 

W 2021 roku, gdy wskutek pandemii wzrosły potrzeby schronisk, Purina przekazała 240 ton karmy. W 2022 roku darowizny osiągnęły rekordowy poziom 360 ton. We współpracy z wieloletnim partnerem firmy, Fundacją VIVA!, przekazano blisko 2 miliony posiłków dla zwierząt do setek organizacji i instytucji wspierających czworonogi w Polsce i Ukrainie.

 

– Dobrostan zwierząt to priorytet marki Purina. Od lat systematycznie wspieramy bezdomne czworonogi, przekazując na ten cel blisko 50 ton karmy rocznie. Średnio co tydzień do schronisk trafiała paleta karmy Purina. W odpowiedzi na rosnące potrzeby, 80 ton posiłków dla zwierząt, przekazanych w 2020 roku, przerodziło się w roku 2022 w 360 ton wsparcia. Ta rekordowa w historii marki Purina darowizna, z której jesteśmy ogromnie dumni, pokazuje, że pomoc nie ma granic, a razem możemy więcej – mówi Attila Gyopar, Dyrektor Zarządzający Nestlé Purina PetCare Poland.  

 

Dzięki rekordowej darowiźnie Nestlé Purina mogliśmy pomóc zwierzętom z terenu Ukrainy, które na skutek wojny zostały pozbawione opieki – mówi Anna Zielińska, wiceprezeska Fundacji VIVA! - Darowizny były przekazywane ukraińskim organizacjom oraz wolontariuszom, którzy docierali nawet w najbardziej dotknięte działaniami wojennymi rejony. Karma trafiała również do zwierząt uchodźców, którzy przekroczyli granicę z Polską. Druga część z tego wsparcia została przekazana do polskich schronisk, które w związku z wojną również znalazły się w bardzo trudnej sytuacji. Zwierzęta bezdomne - zarówno polskie, jak i ukraińskie - nadal potrzebują wsparcia. Zaczął się najtrudniejszy zimowy okres. Zwierzęta potrzebują dobrej jakościowo karmy, dzięki której będą w stanie przetrwać mrozy. Darowizna, która trafiła do nas na koniec roku, jest zatem tym bardziej cenna, gdyż pomaga w najcięższym okresie zimy – dodatkowo podczas trwającej i odczuwalnej inflacji.

 

Warto przy tym wspomnieć, że do grona darczyńców dołączyła firma transportowa EUROGATE, która dostawę ostatniej transzy darowizny - 70 ton karmy – zrealizowała nieodpłatnie.

 

Efektem strategicznej współpracy Nestlé Purina i Fundacji VIVA! są również tysiące udanych adopcji. Dzięki prowadzonemu od 2015 roku programowi Adopciaki.pl już ponad 5 000 bezdomnych psów i kotów znalazło kochających właścicieli. Liczba ta odpowiada 25 średniej wielkości schroniskom. Program odpowiedzialnej adopcji, który obejmuje również zwierzęta o specjalnych potrzebach i niepełnosprawne, jest bardzo skuteczny: żaden z czworonogów nie wrócił do schroniska. Cały proces wspierany jest konsultacjami behawioralnymi, doradztwem żywieniowym i opieką weterynaryjną. Każdy adoptowany pies czy kot otrzymuje również personalizowany zapas pełnoporcjowej karmy od Purina.

 

Wszystkie te działania są spójne z ogłoszonymi we wrześniu tego roku globalnymi zobowiązaniami Nestlé Purina na rzecz zrównoważonej przyszłości. Ich celem jest wsparcie poprawy życia zwierząt domowych, społeczności i środowiska. Zobowiązania obejmują m.in. popularyzację adopcji zwierząt, promowanie postaw odpowiedzialnego opiekuna, wspieranie ludzkiego zdrowia dzięki sile więzi zwierzęcia z człowiekiem. Więcej informacji: https://www.purina.pl/nasze-zobowiazania

 

*Przyjęta uśredniona wielkość jednego posiłku: 200g mokrej karmy.

 

 

O Nestlé Purina PetCare

Purina kieruje się przekonaniem, że ludziom i zwierzętom razem żyje się lepiej. Już od ponad 120 lat Purina jest jedną z wiodących firm dostarczających pełnowartościową karmę dla zwierząt domowych wytwarzaną zgodnie z najwyższymi standardami jakości i bezpieczeństwa. Pasja Purina do zwierząt domowych wykracza poza doskonalenie żywienia i innowacje produktowe. W 2016 roku Purina wprowadziła 10 zobowiązań, aby pozytywnie wpływać na dobrostan zwierząt domowych, społeczności i planetę. Purina z zaangażowaniem wspiera adopcje. Dzięki programowi odpowiadanych adopcji Adopciaki.pl, którego Purina jest strategicznym partnerem, od 2015 ponad 5000 bezdomnych zwierząt znalazło swój dom. W tym roku firma przekazała 360 ton karmy, fundując blisko 2 miliony posiłków dla bezdomnych psów i kotów. W Polsce portfolio marki Purina obejmuje wiele znanych i lubianych karm dla zwierząt domowych, w tym: Adventuros, Cat Chow, Dentalife, Dog Chow, Felix, Friskies, Gourmet, Purina ONE, Pro Plan, Pro Plan Veterinary Diets. Dowiedz się więcej na www.purina.pl.

 

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz Purina. Nestlé działa na polskim rynku od 1993 roku. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.

 

 

Kontakt:

 

 

 

Agnieszka Bieńko

Tel.: +48 600 040 315

agnieszka.bienko@pl.nestle.com

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zwierzęta Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami Biuro prasowe
2025-05-28 | 12:00

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami

Codzienne sytuacje pokazują, że proszenie o opiekę nad zwierzakiem wiąże się często z czymś więcej niż wdzięcznością. Znajoma dokarmia kota podczas urlopu, sąsiad
Zwierzęta Bezpieczne święta i sylwester z pupilem
2024-12-18 | 11:00

Bezpieczne święta i sylwester z pupilem

Okres świąteczno-noworoczny to czas radości i wspólnych chwil z bliskimi. Niestety, dla naszych pupili może to być również czas stresu i zagrożeń.
Zwierzęta „Woda opadła, psy zostały” – teraz czas na Łódź!
2024-12-17 | 07:00

„Woda opadła, psy zostały” – teraz czas na Łódź!

Ponad 1 300 000 zł – tyle pieniędzy jest potrzebnych, aby bezdomne psy z województw dolnośląskiego i opolskiego mogły wrócić do schronisk, które

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Kasia Dowbor na planie programu interesowała się remontami i była dociekliwa. Niczego nie udawała tylko na potrzeby zdjęć

Architekt niezwykle miło wspomina współpracę z Katarzyną Dowbor przy realizacji programu „Nasz nowy dom”. I mimo że nie jest już ona gospodynią tego formatu, to nadal utrzymują ze sobą kontakt, wymieniają się doświadczeniami i mają wiele wspólnych tematów do rozmów. Maciej Pertkiewicz zaznacza, że na planie zdjęciowym prezenterka nie przyglądała się kolejnym etapom remontów z założonymi rękami, ale brała w nich czynny udział, by jak najwięcej się nauczyć. Nie bała się żadnej pracy, pomagała zrywać tynki, malować ściany czy też montować poszczególne elementy wyposażenia.

Konsument

Australijscy rodzice zaniepokojeni kierowanymi do dzieci reklamami niezdrowej żywności. Duże poparcie społeczne dla ich ograniczenia

Blisko 90 proc. rodziców i opiekunów w Australii wyraża zaniepokojenie nadmierną ekspozycją dzieci na reklamy niezdrowej żywności – wynika z badania naukowców z Deakin University w Australii. Dlatego chcą jego ograniczenia w różnych mediach i środowiskach. Zdaniem badaczy poparcie społeczne dla regulacji dotyczących marketingu niezdrowej żywności jest czynnikiem warunkującym ich wprowadzenie przez decydentów.

Gwiazdy

Mateusz Banasiuk: Dużo czytam swojemu synowi, bo kiedyś mój tata też mi czytał. Lektury lepiej wpływają na jego wyobraźnię i wyciszenie niż oglądanie bajek

Aktor zaznacza, że kultywuje rodzinną tradycję i z przyjemnością czyta swojemu synkowi. Przed laty bowiem jego tata zachęcał go do lektury, a teraz on pokazuje 7,5-letniemu Henrykowi, jaką wartość mają książki. Mateusz Banasiuk wspiera kampanię #TataTeżCzyta i zachęca też do tego, by rozwijać wyobraźnię dzieci nie tylko poprzez śledzenie historii opowiedzianych w bajkach, ale również tworząc własne opowieści. W jego rodzinie dużą popularnością cieszy się motyw pod hasłem „Chłopczyk i gruchocik”.