Komunikaty PR

360 ton karmy od Nestlé Purina dla potrzebujących wsparcia zwierząt w Polsce

2022-12-20  |  15:30
Biuro prasowe

  360 ton karmy od Nestlé Purina dla potrzebujących wsparcia zwierząt w Polsce i Ukrainie

 

Blisko 2 miliony posiłków* dotarły do tysięcy bezdomnych czworonogów w obu krajach.

 

Nestlé Purina PetCare, wiodący producent karmy dla zwierząt, od lat przekazuje darowizny produktowe do schronisk oraz organizacji dbających o czworonogi. W obliczu kolejnych wyzwań i rosnących potrzeb, Purina zdecydowała się zwiększyć swoją pomoc w mijającym roku i tym samym – przekazać rekordową ilość karmy.

 

W 2021 roku, gdy wskutek pandemii wzrosły potrzeby schronisk, Purina przekazała 240 ton karmy. W 2022 roku darowizny osiągnęły rekordowy poziom 360 ton. We współpracy z wieloletnim partnerem firmy, Fundacją VIVA!, przekazano blisko 2 miliony posiłków dla zwierząt do setek organizacji i instytucji wspierających czworonogi w Polsce i Ukrainie.

 

– Dobrostan zwierząt to priorytet marki Purina. Od lat systematycznie wspieramy bezdomne czworonogi, przekazując na ten cel blisko 50 ton karmy rocznie. Średnio co tydzień do schronisk trafiała paleta karmy Purina. W odpowiedzi na rosnące potrzeby, 80 ton posiłków dla zwierząt, przekazanych w 2020 roku, przerodziło się w roku 2022 w 360 ton wsparcia. Ta rekordowa w historii marki Purina darowizna, z której jesteśmy ogromnie dumni, pokazuje, że pomoc nie ma granic, a razem możemy więcej – mówi Attila Gyopar, Dyrektor Zarządzający Nestlé Purina PetCare Poland.  

 

Dzięki rekordowej darowiźnie Nestlé Purina mogliśmy pomóc zwierzętom z terenu Ukrainy, które na skutek wojny zostały pozbawione opieki – mówi Anna Zielińska, wiceprezeska Fundacji VIVA! - Darowizny były przekazywane ukraińskim organizacjom oraz wolontariuszom, którzy docierali nawet w najbardziej dotknięte działaniami wojennymi rejony. Karma trafiała również do zwierząt uchodźców, którzy przekroczyli granicę z Polską. Druga część z tego wsparcia została przekazana do polskich schronisk, które w związku z wojną również znalazły się w bardzo trudnej sytuacji. Zwierzęta bezdomne - zarówno polskie, jak i ukraińskie - nadal potrzebują wsparcia. Zaczął się najtrudniejszy zimowy okres. Zwierzęta potrzebują dobrej jakościowo karmy, dzięki której będą w stanie przetrwać mrozy. Darowizna, która trafiła do nas na koniec roku, jest zatem tym bardziej cenna, gdyż pomaga w najcięższym okresie zimy – dodatkowo podczas trwającej i odczuwalnej inflacji.

 

Warto przy tym wspomnieć, że do grona darczyńców dołączyła firma transportowa EUROGATE, która dostawę ostatniej transzy darowizny - 70 ton karmy – zrealizowała nieodpłatnie.

 

Efektem strategicznej współpracy Nestlé Purina i Fundacji VIVA! są również tysiące udanych adopcji. Dzięki prowadzonemu od 2015 roku programowi Adopciaki.pl już ponad 5 000 bezdomnych psów i kotów znalazło kochających właścicieli. Liczba ta odpowiada 25 średniej wielkości schroniskom. Program odpowiedzialnej adopcji, który obejmuje również zwierzęta o specjalnych potrzebach i niepełnosprawne, jest bardzo skuteczny: żaden z czworonogów nie wrócił do schroniska. Cały proces wspierany jest konsultacjami behawioralnymi, doradztwem żywieniowym i opieką weterynaryjną. Każdy adoptowany pies czy kot otrzymuje również personalizowany zapas pełnoporcjowej karmy od Purina.

 

Wszystkie te działania są spójne z ogłoszonymi we wrześniu tego roku globalnymi zobowiązaniami Nestlé Purina na rzecz zrównoważonej przyszłości. Ich celem jest wsparcie poprawy życia zwierząt domowych, społeczności i środowiska. Zobowiązania obejmują m.in. popularyzację adopcji zwierząt, promowanie postaw odpowiedzialnego opiekuna, wspieranie ludzkiego zdrowia dzięki sile więzi zwierzęcia z człowiekiem. Więcej informacji: https://www.purina.pl/nasze-zobowiazania

 

*Przyjęta uśredniona wielkość jednego posiłku: 200g mokrej karmy.

 

 

O Nestlé Purina PetCare

Purina kieruje się przekonaniem, że ludziom i zwierzętom razem żyje się lepiej. Już od ponad 120 lat Purina jest jedną z wiodących firm dostarczających pełnowartościową karmę dla zwierząt domowych wytwarzaną zgodnie z najwyższymi standardami jakości i bezpieczeństwa. Pasja Purina do zwierząt domowych wykracza poza doskonalenie żywienia i innowacje produktowe. W 2016 roku Purina wprowadziła 10 zobowiązań, aby pozytywnie wpływać na dobrostan zwierząt domowych, społeczności i planetę. Purina z zaangażowaniem wspiera adopcje. Dzięki programowi odpowiadanych adopcji Adopciaki.pl, którego Purina jest strategicznym partnerem, od 2015 ponad 5000 bezdomnych zwierząt znalazło swój dom. W tym roku firma przekazała 360 ton karmy, fundując blisko 2 miliony posiłków dla bezdomnych psów i kotów. W Polsce portfolio marki Purina obejmuje wiele znanych i lubianych karm dla zwierząt domowych, w tym: Adventuros, Cat Chow, Dentalife, Dog Chow, Felix, Friskies, Gourmet, Purina ONE, Pro Plan, Pro Plan Veterinary Diets. Dowiedz się więcej na www.purina.pl.

 

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz Purina. Nestlé działa na polskim rynku od 1993 roku. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.

 

 

Kontakt:

 

 

 

Agnieszka Bieńko

Tel.: +48 600 040 315

agnieszka.bienko@pl.nestle.com

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zwierzęta Firma SOFTSWISS aktywnie wspiera schroniska dla zwierząt Biuro prasowe
2024-08-23 | 10:00

Firma SOFTSWISS aktywnie wspiera schroniska dla zwierząt

Międzynarodowa firma technologiczna SOFTWISS, posiadająca główne centra rozwoju Warszawie i Poznaniu, zorganizowała projekt wolontariacki, mający na celu wsparcie schronisk dla
Zwierzęta Mokra czy sucha karma: która jest lepsza dla Twojego psa?
2024-07-24 | 14:00

Mokra czy sucha karma: która jest lepsza dla Twojego psa?

Wybór odpowiedniej diety dla psa to ważny element dbania o jego zdrowie i dobre samopoczucie. Według badania grupy Fressnapf, do której należą specjalistyczne sklepy z
Zwierzęta Jak zaplanować udany urlop z pupilem
2024-07-24 | 07:50

Jak zaplanować udany urlop z pupilem

Wakacyjny wyjazd to wspaniała okazja do wzmacniania wyjątkowej więzi łączącej człowieka z czworonożnym przyjacielem. Wspólne spacery w pięknych okolicznościach przyrody,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maja Sablewska: Musieliśmy przeformatować mój program, bo zmienia się moda i społeczeństwo. Jest więcej tolerancji, a kobiety są bardziej odważne

Stylistka zaznacza, że w swoim programie nie działa pochopnie i na oślep, a wszystkie metamorfozy poprzedzone są szczerą rozmową z bohaterkami. Z obserwacji Mai Sablewskiej wynika, że kobiety są coraz bardziej odważne w kwestii wyglądu i ubioru, nie boją się eksperymentować, chętnie szukają inspiracji i już nie przejmują się tak bardzo krytyką innych osób.  W kolejnej formatu „10 lat młodsza w 10 dni z Sablewską” jego gospodyni musi więc dostosować się do zmieniających się warunków i sprostać wymaganiom uczestniczek.

Uroda

Paulina Sykut-Jeżyna: W czasie urlopu przez dwa tygodnie się nie malowałam. Bardzo lubię chodzić bez makijażu, ale moja praca go wymaga

Prezenterka nie ukrywa, że czasem lubi odpocząć od telewizyjnego looku i jeśli tylko może, to rezygnuje z perfekcyjnego makijażu, jaki jest koniecznością w pracy przed kamerami. W swoich mediach społecznościowych również nie unika zdjęć, na których pokazuje, jak wygląda bez filtrów i make-upu. Paulina Sykut-Jeżyna podkreśla, że bardziej niż na kosmetyki kolorowe stawia na pielęgnacyjne. Szczególnie dba o odpowiednie nawilżenie skóry, by zawsze była gładka i promienna.

Ochrona środowiska

Beton z alg czy szkło fotowoltaiczne. Ekologiczne innowacje zmieniają sektor budowlany

Sektor budynków i budownictwa jest największym emitentem gazów cieplarnianych, odpowiadając za 37 proc. globalnych emisji – wynika z danych ONZ. Tradycyjne materiały budowlane, takie jak beton czy cegły, są stopniowo udoskonalane, aby jak najlepiej odpowiadać na wyzwania środowiskowe. – Większość producentów, szczególnie tych dużych, skupia się na tym, aby obniżać koszty ekologiczne produkcji materiałów, tak żeby konsumenci otrzymywali produkt bardziej zrównoważony – ocenia Tomasz Bojęć, partner zarządzający w ThinkCo. Z drugiej strony na rynek wchodzą innowacje, które stosowane w większej skali będą stopniowo zazieleniać budownictwo.