5 rzeczy, o których musisz wiedzieć, zabierając psa na zakupy
Prowadzenie psa na smyczy i ograniczenie przypadkowego kontaktu z ludźmi to jedne z najważniejszych rzeczy, o których trzeba pamiętać, zabierając psa na zakupy. Chociaż coraz więcej miejsc w Trójmieście jest przyjaznych zwierzętom, jest kilka zasad, których warto przestrzegać podczas wizyty w centrum handlowym.
Z jednej strony zabranie psa do centrum handlowego może być urozmaiceniem codziennych tras spacerowych, z drugiej strony pozwala na pogodzenie codziennych zakupów z czasem spędzanym z naszym zwierzakiem. Lista miejsc, które możemy odwiedzać z psem stale rośnie, a centra handlowe w Trójmieście na przestrzeni lat zmieniają zasady z tym związane.
- Zależy nam na tym, by nasi klienci nie musieli wybierać pomiędzy spacerem z psem, a zakupami. Już jakiś czas temu postanowiliśmy umożliwić wprowadzanie psów na teren Galerii Przymorze. Tym bardziej, że w pobliżu wejścia do centrum od strony parkingu znajduje się sklep zoologiczny Aquael ZOO, który z pewnością spodoba się naszym czworonożnym gościom. Oprócz tego przy wejściach do centrum umieszczamy poidełka dla psów, z których mogą korzystać bez względu czy wchodzą do centrum, czy nie – mówi Agnieszka Wojtaszczyk, dyrektor centrum handlowego Galeria Przymorze.
Poniżej przedstawiamy 5 rzeczy, o których warto wiedzieć, zabierając psa na zakupy:
1. Przygotuj się do wizyty w galerii handlowej
Zanim zabierzemy psa na zakupy, warto poświęcić czas na współpracę z naszym pupilem - nauczyć go podążania za przewodnikiem oraz ignorowania zapachów. Przepracowanie posłuszeństwa wcześniej okaże się bardzo przydatne w niecodziennych warunkach.
- Wizyta w galerii handlowej w ramach urozmaicenia spacerów daje nam możliwość zrobienia z psem czegoś innego niż na co dzień, dostarczamy mu w ten sposób różnorodnych bodźców. W naturze psa leży eksploracja, badanie zapachów, dźwięków czy widoków. Każde wyjście powinno być wspólną przygodą, podczas której pies współpracuje ze swoim człowiekiem. Odwiedzanie różnych miejsc stanowi dla psa lepszą atrakcję niż wciąż te same poznane już dobrze trasy spacerowe – wyjaśnia trener psów, Aleksandra Klimkowska z OK Dog.
2. Prowadź psa na smyczy
Zabierając psa do centrum handlowego trzeba pamiętać o konieczności prowadzenia go na smyczy. Na terenie obiektu najlepiej sprawdzą się te klasyczne lub regulowane. Lepiej w tym przypadku zrezygnować z automatycznych smyczy, które dają psom zbyt dużą swobodę i mogą utrudnić z nim współpracę.
3. Do sklepu wchodź tylko za zgodą jego właściciela
Przed zabraniem psa na zakupy, warto sprawdzić, czy sklepy, które planujemy odwiedzić, akceptują wprowadzanie czworonożnych pupili.
- Zgoda na odwiedziny psa w naszym centrum dotyczy jej części wspólnych. O tym, czy możemy wejść z nim do lokali, decydują właściciele poszczególnych sklepów – dodaje Agnieszka Wojtaszczyk, dyrektor centrum handlowego Galeria Przymorze.
4. Nie pozwalaj swojemu pupilowi na przypadkowy kontakt z ludźmi lub innymi psami
W centrum handlowym nasz pies może być bardziej pobudzony i ciekawski, zwłaszcza jeśli odwiedza to miejsce pierwszy raz. Nie powinniśmy pozwalać mu na przypadkowy kontakt z innymi zwierzętami lub obcymi ludźmi, ponieważ może to być dla nich stresujące doświadczenie.
5. Nagradzaj za dobre zachowanie
Zabranie psa na zakupy może być przygodą i stanowić istotny czynnik w rozwoju naszego pupila, dlatego za dobre zachowanie powinien dostać nagrodę w postaci ulubionego smakołyku.
Wizyta w galerii handlowej nie musi być stresującym wydarzeniem. Wystarczy dobrze się do niej przygotować i zachować spokój – zwierzę także wyczuwa nastrój swojego przewodnika. Dzięki zastosowaniu powyższych rad wizyta w centrum będzie przyjemną formą spędzania czasu zarówno dla psa, jak i jego opiekuna.
Bezpieczne święta i sylwester z pupilem
„Woda opadła, psy zostały” – teraz czas na Łódź!
Gwiazdka z nieba dla bezdomnych zwierząt – Psi Targ vol. 8 w Galerii Turzyn
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi
Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.
Problemy społeczne
Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją
Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.
Muzyka
Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy
Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.