Atrium Biała stanie się domem dla pszczół
Na dachu galerii Atrium Biała powstała pasieka składająca się z 4 uli. Białostockie centrum handlowe znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie natury, zielonych terenów oraz stawów tworząc idealny dom dla tych niezwykle pożytecznych owadów. Atrium Biała to kolejne centrum handlowe Grupy Atrium realizujące działania na rzecz środowiska naturalnego.
Pszczoły będące niezbędnym ogniwem przyrody nie mają łatwo, zwłaszcza w mieście. Ich populacja maleje z roku na rok, powodując zachwianie ekosystemu. W naszym klimacie większość gatunków roślin kwitnących jest uzależnionych od zapylania przez owady. Ich brak znacząco wpłynąłby na produkcję żywności. Dlatego powstawanie pasiek prowadzonych przez doświadczonych pszczelarzy w okolicach lub na dachach miejskich budynków jest jednym ze sposobów na wsparcie funkcjonowania pszczół w dużych aglomeracjach. Do tej inicjatywy dołączyło także Atrium Biała znajdujące się w bezpośrednim sąsiedztwie miododajnych krzewów i roślin.
– Kwiecień, początek wiosny to moment, w którym przyroda zaczyna rozkwitać i budzić się do życia. Jest to także czas kiedy pszczoły zaczynają odkładać miód, dlatego jest to najlepszy moment na uruchomienie pasieki. Inicjatywa powstania uli na dachu Atrium Biała wpisuje się w naszą misję dbania o środowisko naturalne – mówi Justyna Doroszkiewicz, dyrektor Atrium Biała, i dodaje – Jednocześnie jest to kontynuacja prowadzonych przez Atrium Biała proekologicznych działań. Dodatkowo w najbliższym czasie planujemy szereg inicjatyw edukujących mieszkańców Białegostoku na tematy proekologiczne oraz zachęcających ich do troski o środowisko.
Ule na dachu Atrium Biała powstały 15 kwietnia br. Znajdą tam schronienie rodziny pszczół miodnych, a lokalny ekosystem dostarczy owadom zapylającym wystarczającą ilość pożywienia od wiosny do późnej jesieni. Opiekę nad pasieką będzie sprawować doświadczony pszczelarz.
Inicjatywa jest częścią programu Atrium Razem, którego celem jest wsparcie i integracja lokalnej społeczności oraz wspólne budowanie przyjaznego środowiska rozwoju i wpisuje się w działania realizowane w ramach wdrażanego sukcesywnie programu ESG (ENVIRONMENTAL, SOCIAL, GOVERNANCE) i strategii grupy Atrium Poland, która jest realizowana w latach 2020–2025.
Więcej informacji: https://atrium-biala.pl/

Bezpieczne święta i sylwester z pupilem

„Woda opadła, psy zostały” – teraz czas na Łódź!

Gwiazdka z nieba dla bezdomnych zwierząt – Psi Targ vol. 8 w Galerii Turzyn
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.