Komunikaty PR

Biologia bez sekretów - rozmawiamy z dr Andrzejem Kruszewiczem

2021-04-12  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Jarek Rybus
Unipublica Agencja Public Relations

Zagórska 163A
25-346 Kielce
jarek|rybus.pl| |jarek|rybus.pl
604053164
www.rybus.pl

Dr Andrzej Kruszewicz o swoich latach szkolnych i nauce biologii bez sekretów

O tym, jak ważną rolę w edukacji mogą odegrać podręczniki mówi w najnowszym wywiadzie dr Andrzej Kruszewicz, wybitny ornitolog, podróżnik, dyrektor Miejskiego Ogrodu Zoologicznego w Warszawie i autor wielu książek o zwierzętach. – W moich latach młodzieńczych edukacja była nudna, czarno-biała,  polegała na wkuwaniu wiedzy, dlatego jak widzę, jak wyglądają dzisiejsze podręczniki, pełne kolorowych ilustracji, grafik, zdjęć, podsumowania wiedzy to kto wie, kim jeszcze byłbym dzisiaj?

W rozmowie pt. „Biologia bez sekretów” dr Andrzej Kruszewicz wspomina lata szkolne i mówi o tym, co zainspirowało go do odkrywania otaczającego go świata. Z wywiadu dowiemy się również, z jakich opresji wyswobodził go dyrektor szkoły oraz jak wziąć udział w konkursie, w którym można wygrać książkę „Sekretne życie zwierząt” z autografem autora.

W rozmowie nie brakuje odpowiedzi na pytania, jak inspirować uczniów na lekcjach biologii i zachęcać ich do poznawania świata zwierząt, natury. Nagranie to także dobra okazja do poznania warszawskiego ZOO, które ma już 95 lat. Serdecznie zapraszamy!

Wywiad z dr Andrzejem Kruszewiczem można oglądać na www.mac.pl/biologia

https://www.youtube.com/watch?v=FAZrokXQDpY  

Przypominamy o trwającym konkursie dla nauczycieli geografii, w którym można wygrać książkę popularnej podróżniczki Beaty Pawlikowskiej pt. „Blondynka na Hawajach”. Rozmowa z panią Beatą, w której wspomina swoje lekcje geografii oraz szczegóły konkursu na stronie www.mac.pl/geografia

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Unipublica Agencja Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zwierzęta Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami Biuro prasowe
2025-05-28 | 12:00

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami

Codzienne sytuacje pokazują, że proszenie o opiekę nad zwierzakiem wiąże się często z czymś więcej niż wdzięcznością. Znajoma dokarmia kota podczas urlopu, sąsiad
Zwierzęta Bezpieczne święta i sylwester z pupilem
2024-12-18 | 11:00

Bezpieczne święta i sylwester z pupilem

Okres świąteczno-noworoczny to czas radości i wspólnych chwil z bliskimi. Niestety, dla naszych pupili może to być również czas stresu i zagrożeń.
Zwierzęta „Woda opadła, psy zostały” – teraz czas na Łódź!
2024-12-17 | 07:00

„Woda opadła, psy zostały” – teraz czas na Łódź!

Ponad 1 300 000 zł – tyle pieniędzy jest potrzebnych, aby bezdomne psy z województw dolnośląskiego i opolskiego mogły wrócić do schronisk, które

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Kasia Dowbor na planie programu interesowała się remontami i była dociekliwa. Niczego nie udawała tylko na potrzeby zdjęć

Architekt niezwykle miło wspomina współpracę z Katarzyną Dowbor przy realizacji programu „Nasz nowy dom”. I mimo że nie jest już ona gospodynią tego formatu, to nadal utrzymują ze sobą kontakt, wymieniają się doświadczeniami i mają wiele wspólnych tematów do rozmów. Maciej Pertkiewicz zaznacza, że na planie zdjęciowym prezenterka nie przyglądała się kolejnym etapom remontów z założonymi rękami, ale brała w nich czynny udział, by jak najwięcej się nauczyć. Nie bała się żadnej pracy, pomagała zrywać tynki, malować ściany czy też montować poszczególne elementy wyposażenia.

Konsument

Australijscy rodzice zaniepokojeni kierowanymi do dzieci reklamami niezdrowej żywności. Duże poparcie społeczne dla ich ograniczenia

Blisko 90 proc. rodziców i opiekunów w Australii wyraża zaniepokojenie nadmierną ekspozycją dzieci na reklamy niezdrowej żywności – wynika z badania naukowców z Deakin University w Australii. Dlatego chcą jego ograniczenia w różnych mediach i środowiskach. Zdaniem badaczy poparcie społeczne dla regulacji dotyczących marketingu niezdrowej żywności jest czynnikiem warunkującym ich wprowadzenie przez decydentów.

Gwiazdy

Mateusz Banasiuk: Dużo czytam swojemu synowi, bo kiedyś mój tata też mi czytał. Lektury lepiej wpływają na jego wyobraźnię i wyciszenie niż oglądanie bajek

Aktor zaznacza, że kultywuje rodzinną tradycję i z przyjemnością czyta swojemu synkowi. Przed laty bowiem jego tata zachęcał go do lektury, a teraz on pokazuje 7,5-letniemu Henrykowi, jaką wartość mają książki. Mateusz Banasiuk wspiera kampanię #TataTeżCzyta i zachęca też do tego, by rozwijać wyobraźnię dzieci nie tylko poprzez śledzenie historii opowiedzianych w bajkach, ale również tworząc własne opowieści. W jego rodzinie dużą popularnością cieszy się motyw pod hasłem „Chłopczyk i gruchocik”.