Komunikaty PR

Dzięki marce Felix w Krakowie pojawią się karmniki i poidełka dla wiewiórek.

2020-03-13  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Aleksandra Siewiera
MSL GROUP

Wołoska 9
02-583 Warszawa
aleksandra.siewiera|mslgroup.com| |aleksandra.siewiera|mslgroup.com
+48 537 366 252
a

- kiedy zapoznaliśmy się z ogromem pracy, jaką wykonuje Stowarzyszenie Leśne Pogotowie, odpowiadające za Ośrodek Rehabilitacji, postanowiliśmy dołożyć swoją cegiełkę do ich działań. Dlatego współfinansujemy budowę woliery, w której wiewiórki będą mogły przechodzić rekonwalescencję w warunkach najbardziej zbliżonych do naturalnych – mówi Senior Brand Manager firmy Intersnack, Agnieszka Krajewska-Pliwka. Woliera zostanie zbudowana wokół już rosnącego drzewa i umożliwi wiewiórkom swobodne przemieszczanie się po ich ulubionych gałęziach. Dostępna będzie również możliwość podglądania ich życia za pomocą specjalnych kamer transmitujących na żywo obraz z ich wybiegu.

Budowa woliery jest tylko jednym z działań, jakie marka podejmuje aby polepszyć sytuację tych sympatycznych gryzoni. Akcja edukacyjna ma na celu zwiększanie świadomości ludzi na temat zagrożeń, na jakie są narażone wiewiórki w przestrzeni miejskiej. A jest ich naprawdę wiele: nieodpowiedzialne dokarmianie ich słodyczami, chemiczne środki ochrony roślin czy sąsiedztwo ruchliwych ulic sprawiają, że wiewiórka nie ma w mieście łatwego życia. Kolejna rzecz to wypuszczane wolno koty i psy, które bardzo często polują na wiewiórki i przyczyniają się do zmniejszania ich populacji.

- Bardzo ważną kwestią jest edukowanie ludzi w zakresie ochrony dzikich zwierząt. Niewiedza prowadzi do wielu przykrych sytuacji, w których np. spacerowicze w parku karmią wiewiórki słodyczami. Nie należy tego robić, ponieważ ludzki pokarm jest dla tych gryzoni szkodliwy a skutki mogą być tragiczne – mówi dr. Andrzej Kruszewicz, dyrektor Warszawskiego Ogrodu Zoologicznego, który współpracuje z marką Felix jako ekspert i służy swoją ogromną wiedzą merytoryczną.

Ostatnio pojawił się jeszcze jeden czynnik bardzo dokuczający tym sympatycznym ssakom. To susza i długotrwałe letnie upały. Wiewiórkom zwyczajnie brakuje w mieście wody do picia. Jak nie ma rosy na liściach, a brzozy i klony już nie dają soku, to zwierzęta, zwłaszcza w okresie odchowu młodych, szukają dowolnego jej źródła, co często sprawia że próbując przedostać się na inne tereny giną pod kołami samochodów. Dlatego w każdym miejskim parku, w którym nie ma naturalnego źródła wody,  powinno powstać poidło dla ptaków i wiewiórek. Niestety uroczy wygląd wiewiórek sprawia, że ludzie traktują je jak zabawki, dokarmiają je czym popadnie aby zachęcić je do interakcji. Ważne jest aby wspierać te słodkie stworzonka ale jednocześnie pamiętać, że nie są to zwierzęta domowe.

- Pomimo tego, że wiewiórki budzą powszechną sympatię, pamiętajmy że są to dzikie zwierzęta i nie należy ich traktować jak zwierzątka domowe. Jeśli znajdziemy małą wiewiórkę, która wydaje nam się porzucona przez rodziców możemy zawiadomić odpowiednie służby, ale nie należy jej podnosić ani przenosić, ponieważ bardzo często matka jest w pobliżu i wraca po młode – mówi Lena Grusiecka ze Stowarzyszenia Leśne Pogotowie.

Warto na zakończenie wspomnieć jeszcze o pięknej inicjatywie, która zapoczątkowała działania dla wiewiórek. To specjalna edycja kalendarza, wykonana we współpracy z Geertem Weggenem, szwedzko-holenderskim fotografem specjalizującym się w fotografowaniu wiewiórek w pięknych, często nieco lirycznych sceneriach. Kalendarz ten miał swoją premierę podczas ubiegłorocznej debaty jak również był do wygrania w konkursie przeprowadzonym przez markę Falix na Facebooku. Zachęcamy wszystkich do poszerzania swojej wiedzy na temat pomocy dzikim zwierzętom a w szczególności wiewiórkom. Zerknijcie na naszą stronę internetową lub na Facebooka, żeby dowiedzieć się więcej i być na bieżąco!

Aktualności na: https://www.facebook.com/FelixIWiewiorka/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: MSL GROUP
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zwierzęta Glovo i Kakadu łączą siły, aby zapewnić użytkownikom szybkie dostawy produktów Biuro prasowe
2024-07-19 | 01:00

Glovo i Kakadu łączą siły, aby zapewnić użytkownikom szybkie dostawy produktów

Pies? Kot? A może chomik? Bez względu na to, jakie zwierzę mamy w domu, chcemy dla niego jak najlepiej. Zbilansowana karma, zdrowe przekąski, wygodne legowiska czy nowa obroża dla psa –
Zwierzęta Tydzień z Fundacją WWF Polska w Atrium Kasztanowa
2024-07-15 | 10:06

Tydzień z Fundacją WWF Polska w Atrium Kasztanowa

Jeśli chcesz dowiedzieć się o ochronie zagrożonych gatunków lub zastanawiasz się, jak możesz wpłynąć na swoje otoczenie, odwiedź stoisko Fundacji WWF Polska, które będzie
Zwierzęta Zwycięska drużyna w co drugim domu nie tylko na Euro
2024-07-09 | 14:24

Zwycięska drużyna w co drugim domu nie tylko na Euro

Trwają Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej i choć emocje towarzyszące zwycięstwom ulubionej drużyny potrafią być gorące, nic nie może równać się z radością,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia

Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.

Inwestycje

Polskie wybrzeże przyciąga coraz więcej turystów z zagranicy. Apartamenty nad morzem wracają do łask inwestorów

Polskie wybrzeże z każdym rokiem cieszy się rosnącym zainteresowaniem krajowych, ale i zagranicznych turystów – głównie z Niemiec, Czech, Szwecji i Norwegii. Tym, co przyciąga ich nad Bałtyk, są m.in. ceny, które wciąż pozostają konkurencyjne w stosunku do cen innych, popularnych destynacji wakacyjnych, jak i dobra baza noclegowa. Nadmorskie hotele i apartamenty w sezonie notują nawet ponad 90-proc. obłożenie, a zainteresowanie inwestowaniem w takie obiekty nie słabnie. Apartamenty typowo pod wynajem – wykończone pod klucz, w dobrej lokalizacji, z operatorem i gwarancją comiesięcznego zysku – są popularne wśród osób, którym zależy na zabezpieczeniu i pomnożeniu swoich oszczędności, które jednocześnie oczekują, by formalności związane obsługą lokalu były dla nich jak najmniej angażujące.

Media

Katarzyna Dowbor: Niektórym bohaterom programu „Nasz nowy dom” pomagam do dziś. A moje nazwisko otwiera drzwi, których inaczej nie można otworzyć

Prezenterka przyznaje, że historia wielu bohaterów programu „Nasz nowy dom” poruszyła ją do tego stopnia, że postanowiła im pomagać także na własną rękę, już poza kamerami. I mimo że teraz nie jest już związana z tym formatem Polsatu, to nadal ma kontakt z niektórymi uczestnikami i wspiera ich, jak tylko może. Katarzyna Dowbor podkreśla, że dużą satysfakcje daje jej to, że ktoś chętnie korzysta z jej rad i życiowego doświadczenia. Ma też żal do władz Polsatu, że nadal nie poznała powodów ich decyzji dotyczącej zmiany gospodyni programu, który tworzyła od podszewki.