Komunikaty PR

Dzięki marce Felix w Krakowie pojawią się karmniki i poidełka dla wiewiórek.

2020-03-13  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Aleksandra Siewiera
MSL GROUP

Wołoska 9
02-583 Warszawa
aleksandra.siewiera|mslgroup.com| |aleksandra.siewiera|mslgroup.com
+48 537 366 252
a

- kiedy zapoznaliśmy się z ogromem pracy, jaką wykonuje Stowarzyszenie Leśne Pogotowie, odpowiadające za Ośrodek Rehabilitacji, postanowiliśmy dołożyć swoją cegiełkę do ich działań. Dlatego współfinansujemy budowę woliery, w której wiewiórki będą mogły przechodzić rekonwalescencję w warunkach najbardziej zbliżonych do naturalnych – mówi Senior Brand Manager firmy Intersnack, Agnieszka Krajewska-Pliwka. Woliera zostanie zbudowana wokół już rosnącego drzewa i umożliwi wiewiórkom swobodne przemieszczanie się po ich ulubionych gałęziach. Dostępna będzie również możliwość podglądania ich życia za pomocą specjalnych kamer transmitujących na żywo obraz z ich wybiegu.

Budowa woliery jest tylko jednym z działań, jakie marka podejmuje aby polepszyć sytuację tych sympatycznych gryzoni. Akcja edukacyjna ma na celu zwiększanie świadomości ludzi na temat zagrożeń, na jakie są narażone wiewiórki w przestrzeni miejskiej. A jest ich naprawdę wiele: nieodpowiedzialne dokarmianie ich słodyczami, chemiczne środki ochrony roślin czy sąsiedztwo ruchliwych ulic sprawiają, że wiewiórka nie ma w mieście łatwego życia. Kolejna rzecz to wypuszczane wolno koty i psy, które bardzo często polują na wiewiórki i przyczyniają się do zmniejszania ich populacji.

- Bardzo ważną kwestią jest edukowanie ludzi w zakresie ochrony dzikich zwierząt. Niewiedza prowadzi do wielu przykrych sytuacji, w których np. spacerowicze w parku karmią wiewiórki słodyczami. Nie należy tego robić, ponieważ ludzki pokarm jest dla tych gryzoni szkodliwy a skutki mogą być tragiczne – mówi dr. Andrzej Kruszewicz, dyrektor Warszawskiego Ogrodu Zoologicznego, który współpracuje z marką Felix jako ekspert i służy swoją ogromną wiedzą merytoryczną.

Ostatnio pojawił się jeszcze jeden czynnik bardzo dokuczający tym sympatycznym ssakom. To susza i długotrwałe letnie upały. Wiewiórkom zwyczajnie brakuje w mieście wody do picia. Jak nie ma rosy na liściach, a brzozy i klony już nie dają soku, to zwierzęta, zwłaszcza w okresie odchowu młodych, szukają dowolnego jej źródła, co często sprawia że próbując przedostać się na inne tereny giną pod kołami samochodów. Dlatego w każdym miejskim parku, w którym nie ma naturalnego źródła wody,  powinno powstać poidło dla ptaków i wiewiórek. Niestety uroczy wygląd wiewiórek sprawia, że ludzie traktują je jak zabawki, dokarmiają je czym popadnie aby zachęcić je do interakcji. Ważne jest aby wspierać te słodkie stworzonka ale jednocześnie pamiętać, że nie są to zwierzęta domowe.

- Pomimo tego, że wiewiórki budzą powszechną sympatię, pamiętajmy że są to dzikie zwierzęta i nie należy ich traktować jak zwierzątka domowe. Jeśli znajdziemy małą wiewiórkę, która wydaje nam się porzucona przez rodziców możemy zawiadomić odpowiednie służby, ale nie należy jej podnosić ani przenosić, ponieważ bardzo często matka jest w pobliżu i wraca po młode – mówi Lena Grusiecka ze Stowarzyszenia Leśne Pogotowie.

Warto na zakończenie wspomnieć jeszcze o pięknej inicjatywie, która zapoczątkowała działania dla wiewiórek. To specjalna edycja kalendarza, wykonana we współpracy z Geertem Weggenem, szwedzko-holenderskim fotografem specjalizującym się w fotografowaniu wiewiórek w pięknych, często nieco lirycznych sceneriach. Kalendarz ten miał swoją premierę podczas ubiegłorocznej debaty jak również był do wygrania w konkursie przeprowadzonym przez markę Falix na Facebooku. Zachęcamy wszystkich do poszerzania swojej wiedzy na temat pomocy dzikim zwierzętom a w szczególności wiewiórkom. Zerknijcie na naszą stronę internetową lub na Facebooka, żeby dowiedzieć się więcej i być na bieżąco!

Aktualności na: https://www.facebook.com/FelixIWiewiorka/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zwierzęta Ultra pupile #testują. Zabierz psa na spacer i odbieraj nagrody. Biuro prasowe
2020-07-01 | 14:10

Ultra pupile #testują. Zabierz psa na spacer i odbieraj nagrody.

W pierwszy weekend lipca startuje pilotażowa akcja "Ultra pupile #testują". Wydarzenie skierowane jest do właścicieli psów i ich ukochanych czworonogów.
Zwierzęta VetiCover – pakiety dla psów i kotów.
2020-04-14 | 14:47

VetiCover – pakiety dla psów i kotów.

Czy wiesz, że zdrowie Twojego czworonożnego przyjaciela jest wystawione na próbę w szczególności w takich momentach jak okres wiosenny? Jeśli chcesz zadbać o ich komfort
Zwierzęta Zmiany klimatu istotnie wpływają na różnorodność biologiczną
2020-03-20 | 01:00

Zmiany klimatu istotnie wpływają na różnorodność biologiczną

Przełomowy Raport z Oceny Globalnej Różnorodności Biologicznej i Usług Ekosystemowych (The Global Assessment Report on Biodiversity and Ecosystem Services), opublikowany w zeszłym roku

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ewa Szabatin: Nie zaszczepiłam się na grypę i nie zaszczepię się na koronawirusa. Wierzę, że na niego nie zachoruję

Tancerka sceptycznie podchodzi do pomysłu wdrożenia szczepień ochronnych przeciwko koronawirusowi. Jej zdaniem szczepionka – w której poszukiwanie zaangażowanych jest obecnie wiele firm farmaceutycznych – może okazać się niebezpieczna. Skutki tego typu leczenia są bowiem nieznane i trudne do przewidzenia. Według Ewy Szabatin najważniejsze jest, żeby w sytuacjach kryzysowych wykazywać się zdrowym rozsądkiem i nie ufać wszystkim informacjom podawanym przez media.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Problemy społeczne

Zainteresowanie koloniami i obozami kilkukrotnie mniejsze niż rok temu. Ze zorganizowanego wypoczynku skorzysta 240 tys. dzieci

Obawa przed koronawirusem i problemy finansowe sprawiają, że rodzice masowo rezygnują z wysyłania dzieci na kolonie i obozy. – Jeszcze w marcu mieliśmy sprzedanych w branży 40–50 proc. miejsc. Teraz, jeżeli osiągniemy sprzedaż na poziomie 20 proc. tego co w ubiegłym roku, będzie to można uznać za sukces – ocenia Krzysztof Maziński z Biura Usług Turystycznych BUT, przedstawiciel Polskiej Izby Turystyki Młodzieżowej. Z szacunków MEN wynika, że w 2019 roku ze zorganizowanego wypoczynku skorzystało 1,3 mln uczniów, w tym roku będzie to zaledwie 240 tys.

Sport

Polacy tłumnie ruszyli w góry. W wakacje liczba turystów może być rekordowa

Z roku na rok polskie góry cieszą się coraz większym zainteresowaniem turystów. Tatrzańskimi szlakami podczas ubiegłorocznych wakacji wędrowało blisko 1,7 mln osób – wynika z danych Tatrzańskiego Parku Narodowego. Branża turystyczna spodziewa się, że w wakacje 2020 padnie nowy rekord. Do pieszych wycieczek po górach należy się jednak odpowiednio przygotować. Joanna Stępińska, przewodniczka tatrzańska i ambasadorka kampanii edukacyjnej Trzeźwo Myślę, podpowiada, jak to zrobić. Tłumaczy też, dlaczego w górach najważniejsze jest zachowanie rozwagi i uważności.