Firma SOFTSWISS aktywnie wspiera schroniska dla zwierząt
SmartContent
ul. Walecznych 5
50-341 Wrocław
press|smart-content.pro| |press|smart-content.pro
726127344
https://smart-content.pro/
Międzynarodowa firma technologiczna SOFTWISS, posiadająca główne centra rozwoju Warszawie i Poznaniu, zorganizowała projekt wolontariacki, mający na celu wsparcie schronisk dla zwierząt. Przedsiębiorstwo aktywnie angażuje się w rozwiązywanie zarówno lokalnych, jak i globalnych problemów, a ta inicjatywa była ważną częścią szerszej strategii rozwoju projektów odpowiedzialnych społecznie (ESG).
W ramach organizacji wolontariatu na rzecz zwierząt firma umieściła w swoim warszawskim i poznańskim biurze specjalne koszyki do zbierania karmy i różnych artykułów potrzebnych schroniskom. Na przestrzeni pierwszych miesięcy trwania projektu pracownicy zebrali już ponad 60 kg karmy, którą następnie przekazali schroniskom w okolicach Warszawy i Poznania. Wielu pracowników SOFTSWISS osobiście odwiedziło schroniska, aby zapewnić ich samotnym pupilom towarzystwo, uwagę i opiekę. Wolontariusze spędzili czas ze swoimi nowymi czworonożnymi przyjaciółmi, bawili się z nimi i zabierali je na spacery. Jeden z pracowników w Poznaniu adoptował ze schroniska kota, któremu przywiózł karmę.
Katarzyna Shved, jedna z pracownic SOFTSWISS, która wzięła udział w akcji w Warszawie, podzieliła się swoimi wrażeniami:
„Była to dla mnie świetna okazja, aby pomóc tym, którzy naprawdę tego potrzebują, czyli bezdomnym zwierzętom. Cieszę się, że nasza firma aktywnie wspiera entuzjazm pracowników i organizuje podobne akcje, gdyż nie tylko pomaga to zwierzakom, ale również jednoczy nasz zespół wokół celów ważnych dla społeczeństwa, w którym żyjemy”.
Wolontariat spotkał się z aktywnym odzewem ze strony pracowników i będzie realizowany we wszystkich lokalizacjach, w których SOFTSWISS ma swoje biura. Firma jest przekonana, że zaangażowanie pracowników w takie inicjatywy stanowi integralną część biznesu odpowiedzialnego społecznie, który pomaga rozwiązywać pilne problemy obywatelskie.
W Polsce SOFTSWISS rozwija duże centra rozwojowe w Warszawie i Poznaniu. W poprzednim roku liczba zatrudnionych w nich specjalistów wzrosła o 98% i wynosi obecnie ponad 450 osób. W ostatnich latach na liście działalności ESG firmy pojawiło się wspieranie globalnych i lokalnych inicjatyw w zakresie ochrony środowiska i zdrowia, a także projekty charytatywne i obywatelskie. Przykładowo, w tym roku zainicjowano zakrojoną na szeroką skalę kampanię charytatywną, mającą na celu pomoc dotkniętym powodzią mieszkańcom Brazylii. Z kolei z okazji Światowego Dnia Ochrony Środowiska SOFTSWISS wraz z Zarządem Zieleni m.st. Warszawy zorganizował akcję zazieleniania parku Morskie Oko na Mokotowie, sądząc tam około 800 roślin.
O FIRMIE
SOFTSWISS to międzynarodowa firma technologiczna, która w 2024 roku świętuje 15-lecie istnienia. Firma posiada pięć centrów rozwoju w Polsce, na Malcie i w Gruzji. Zatrudnia ponad 2000 pracowników biurowych i zdalnych. SOFTSWISS jako pierwszy na świecie stworzył rozwiązanie kryptowalutowe dla rozrywki online. W 2024 r. firma otrzymała certyfikat Great Place to Work® in Poland, nagrodę Crypto Company of the Year i ponad 10 innych wyróżnień.

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami

Bezpieczne święta i sylwester z pupilem

„Woda opadła, psy zostały” – teraz czas na Łódź!
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Motoryzacja

Qczaj: Na drogach szybkiego ruchu lubię mocniej wcisnąć pedał gazu. Niebawem planuję też zrobić prawo jazdy na motocykl
Trener podkreśla, że decyzja o zrobieniu prawa jazdy była jedną z najlepszych w jego życiu. Teraz, kiedy odpowiedni dokument ma już w kieszeni, z ogromną przyjemnością wsiada za kierownicę i mknie przed siebie. Najbardziej lubi drogi szybkiego ruchu, bo tam może mocniej wcisnąć pedał gazu. W innych okolicznościach jednak jeździ z dużą rozwagą, dostosowując prędkość do warunków panujących na jezdni. Qczaj zdradza też, że kolejnym krokiem będzie kurs na prawo jazdy na motocykl.
Edukacja
Uczelnie zaczynają wspólnie walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji. Ruszają badania nad skalą problemu

Szkoły wyższe chcą aktywniej walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji zarówno wobec pracowników, jak i studentów. W ramach projektu Bezpieczna Uczelnia będą się wymieniać dobrymi praktykami w zakresie polityki antymobbingowej. Zostaną przeprowadzone także badania na temat obecnej sytuacji w środowisku akademickim. Dotychczasowe badania prowadzone przez Fundację Science Watch Polska wskazują, że mobbing to dość powszechne zjawisko na uczelniach, które przybiera charakterystyczne dla środowiska formy.
Edukacja
Polki coraz bardziej świadomie podchodzą do profilaktyki nowotworów piersi. Wciąż jednak blisko połowa się nie bada

Profilaktyka raka piersi przestaje być dla Polek źródłem lęku i tematem tabu. Coraz częściej motywacją do wykonania badań jest odpowiedzialność za siebie i bliskich – wynika z najnowszego badania Maison & Partners dla Henkel Polska. 36 proc. kobiet jako motywację wskazało rekomendacje lekarskie, a 30 proc. – potrzebę dbania o swój organizm. Mimo że około 40 proc. kobiet w wieku 20–60 lat bada się regularnie, wykonując badania palpacyjne czy USG, podobny odsetek nie bada się wcale, a co piąta deklaruje, że w ogóle nie interesuje się tym tematem.