Godzina dla Ziemi w Atrium Kasztanowa
25 marca o godzinie 20.30 galeria Atrium Kasztanowa wyłączy oświetlenie biorąc udział w ogólnoświatowej inicjatywie Godzina dla Ziemi WWF. Po raz kolejny w ten symboliczny sposób pilska galeria wyrazi troskę o środowisko naturalne i przyłączy się do apelu o świadomą i konsekwentną ochronę planety w naszym codziennym życiu.
Wyłącz światło, włącz działanie dla planety, która daje nam życie – to idea Godziny dla Ziemi WWF. W tegorocznej akcji, przypadającej 25 marca, w symbolicznym geście troski o przyszłość naszej planety na jedną godzinę miliony ludzi na całym świecie, wygaszą światła w swoich domach, a instytucje publiczne oświetlenie w budynkach użyteczności publicznej.
Wzorem poprzednich lat, w nadchodzącej edycji weźmie udział także galeria Atrium Kasztanowa, która - na jedną Godzinę dla Ziemi- wygasi oświetlenie fasady centrum, jak również przygasi neony i światła wewnątrz budynku.
W tym roku akcja Godziny dla Ziemi WWF poświęcona jest w Polsce walce z zanikiem różnorodności biologicznej, czyli z wymieraniem gatunków. Według najnowszego raportu WWF Living Planet Report w ciągu ostatnich 50 lat liczebność populacji gatunków zmniejszyła się o 69%. Gatunki giną m.in. z powodu ciągłej ekspansji człowieka na ich tereny. Kluczowa dla ochrony bioróżnorodności jest ochrona obszarów cennych przyrodniczo, aby stanowiły bezpieczny dom dla zamieszkujących je zwierząt. Wobec czego konieczne jest zwiększanie obecnych i tworzenie nowych obszarów chronionych. Dlatego potrzebne są natychmiastowe, zdecydowane kroki.
- Kolejny rok z rzędu przyłączamy się do akcji WWF- Godzina dla Ziemi. Hasło tegorocznej inicjatywy głosi, że różnorodność biologiczna Ziemi to podstawa naszego istnienia, a jedyną szansą na zachowanie przyrody i bioróżnorodności jest objęcie jej ochroną. Dzięki takim małym gestom jak wyłączenie oświetlenia na 60 minut, wszyscy mamy realny wpływ na ochronę środowiska. Wierzę, że propagując udział w tej oraz podobnych inicjatywach, mamy możliwość utrwalenia postaw proekologicznych wśród naszych mieszkańców. Każdy z nas może być dobrym przykładem dla innych i źródłem inspiracji do kształtowania pozytywnych eko nawyków – mówi Marta Borsukiewicz, dyrektor Atrium Kasztanowa.
„Godzina dla Ziemi” w Atrium Kasztanowa odbędzie się 25 marca o godzinie 20.30. Więcej informacji na stronie: https://atrium-kasztanowa.pl/

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami

Bezpieczne święta i sylwester z pupilem

„Woda opadła, psy zostały” – teraz czas na Łódź!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Kasia Dowbor na planie programu interesowała się remontami i była dociekliwa. Niczego nie udawała tylko na potrzeby zdjęć
Architekt niezwykle miło wspomina współpracę z Katarzyną Dowbor przy realizacji programu „Nasz nowy dom”. I mimo że nie jest już ona gospodynią tego formatu, to nadal utrzymują ze sobą kontakt, wymieniają się doświadczeniami i mają wiele wspólnych tematów do rozmów. Maciej Pertkiewicz zaznacza, że na planie zdjęciowym prezenterka nie przyglądała się kolejnym etapom remontów z założonymi rękami, ale brała w nich czynny udział, by jak najwięcej się nauczyć. Nie bała się żadnej pracy, pomagała zrywać tynki, malować ściany czy też montować poszczególne elementy wyposażenia.
Konsument
Australijscy rodzice zaniepokojeni kierowanymi do dzieci reklamami niezdrowej żywności. Duże poparcie społeczne dla ich ograniczenia

Blisko 90 proc. rodziców i opiekunów w Australii wyraża zaniepokojenie nadmierną ekspozycją dzieci na reklamy niezdrowej żywności – wynika z badania naukowców z Deakin University w Australii. Dlatego chcą jego ograniczenia w różnych mediach i środowiskach. Zdaniem badaczy poparcie społeczne dla regulacji dotyczących marketingu niezdrowej żywności jest czynnikiem warunkującym ich wprowadzenie przez decydentów.
Gwiazdy
Mateusz Banasiuk: Dużo czytam swojemu synowi, bo kiedyś mój tata też mi czytał. Lektury lepiej wpływają na jego wyobraźnię i wyciszenie niż oglądanie bajek

Aktor zaznacza, że kultywuje rodzinną tradycję i z przyjemnością czyta swojemu synkowi. Przed laty bowiem jego tata zachęcał go do lektury, a teraz on pokazuje 7,5-letniemu Henrykowi, jaką wartość mają książki. Mateusz Banasiuk wspiera kampanię #TataTeżCzyta i zachęca też do tego, by rozwijać wyobraźnię dzieci nie tylko poprzez śledzenie historii opowiedzianych w bajkach, ale również tworząc własne opowieści. W jego rodzinie dużą popularnością cieszy się motyw pod hasłem „Chłopczyk i gruchocik”.