Klienci Maxi Zoo wsparli psy ratownicze GOPR kwotą 130 000 zł
Podczas trwającej od października 2021 roku VII edycji akcji charytatywnej „Przyjaźń Łączy – Wspólnie dla Zwierząt” Maxi Zoo – największa sieć sklepów z produktami dla zwierząt w Polsce – zebrała łącznie 130 000 złotych (110 000 zł ze sprzedaży bransoletek i 20 000 zł od Maxi Zoo Polska), które zostały w całości przekazane na potrzeby Fundacji GOPR. Uroczyste wręczenie darowizny nastąpiło 03.02.2022 w jednym ze sklepów Maxi Zoo w Warszawie.
Akcja charytatywna „Przyjaźń Łączy – Wspólnie dla Zwierząt” już po raz piąty wsparła psy ratownicze Górskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego. Klienci Maxi Zoo Polska już od października mieli możliwość zakupu specjalnych bransoletek przyjaźni, które były dostępne w cenie 10 złotych za sztukę, a dochód z ich sprzedaży został w całości przekazany Fundacji Górskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego, na wsparcie Podkomisji Psów Ratowniczych GOPR.
Podczas ostatniej edycji akcji udało się zebrać kolejną rekordową kwotę aż 130 0000 złotych, z czego 110 000 zł pochodzi ze sprzedaży bransoletek, a 20 000 zł przekazało Maxi Zoo Polska. Jest to imponujący wynik, biorąc pod uwagę, że po raz kolejny akcja odbywała się podczas pandemii. Łączna kwota, zebrana podczas ostatnich pięciu lat, to aż 541 000 złotych, które zostały przekazane na edukację psich ratowników GOPR, potrzebny sprzęt, a także na włączanie kolejnych czworonogów w szeregi GOPR.
- Stałe i wszechstronne szkolenie psów ratowniczych jest niezwykle istotne, ponieważ jeden psi ratownik może wykonać pracę nawet 5-6 ludzi, szczególnie na terenach polawinowych i jest w stanie odnaleźć i uratować życie człowieka przysypanego kilkoma metrami warstwy śniegu. Nasze psy niosą pomoc poszkodowanym lub zaginionym w różnych terenach, często w bardzo trudnych i wymagających warunkach – w lesie, na lawiniskach czy stromych górskich stokach. 90% akcji kończy się odnalezieniem poszkodowanego, co jest sukcesem wszystkich ratowników biorących udział w działaniach, również tych czworonożnych. Dzięki otrzymanym w ramach akcji „Przyjaźń Łączy – Wspólnie dla Zwierząt” środkom nie tylko podnosimy kwalifikacje naszych czworonożnych bohaterów, ale też możemy zapewnić im jak najlepszą opiekę, zadbać o ich ogólny dobrostan oraz – w razie potrzeby – leczenie. Z całego serca dziękujemy wszystkim, którzy zdecydowali się wesprzeć tę akcję – podkreślił Patryk Czermak, Przewodniczący Podkomisji Psów Ratowniczych GOPR.
Dzięki klientom Maxi Zoo, którzy wsparli akcję, GOPR zwiększył w ciągu ostatnich pięciu lat liczbę psów z 14 do 25, wybudował nowoczesne place treningowe, zbudował poligon gruzowy, zakupił specjalistyczne przyczepy przeznaczone do transportu psów ratowniczych, a także zakupił niezbędne wyposażenie potrzebne do prac poszukiwawczych – zarówno dla przewodników psów, jak i psich ratowników. Wzrosła również liczba godzin szkoleniowych, obecnie wynosi średnio 400 godzin na jednego przewodnika z psem (w tym szkolenia centralne, szkolenia zewnętrzne, seminaria, szkolenia zagraniczne, treningi).
Dzięki środkom pozyskanym w trakcie zeszłorocznej akcji „Przyjaźń Łączy – Wspólnie dla Zwierząt” udało się zrealizować szereg szkoleń oraz nawiązać współpracę ze służbami spoza GOPR: Jednostką Wojskową Komandosów z Lublińca, Jednostkami OSP pracującymi z psami oraz Policją. W 2021 roku udało się również rozbudować bazę szkoleniową i zakupić dodatkowy sprzęt: regulaminowe przeszkody na place treningowe w celu umożliwienia przeprowadzenia egzaminów, przeszkody mobilne, namioty obiegowe, tunele, stacjonaty, palisady, stoły do pozycjonowania, a także sprzęt dla przewodników: obroże treningowe, kamizelki, odzież, worki na karmę. Ważnym elementem wydatków było leczenie psich bohaterów, które w razie potrzeby jest finansowane ze środków Maxi Zoo. W 2021 roku psy ratownicze GOPR wzięły udział w 73 akcjach.
– Nasi wspaniali klienci ponownie stanęli na wysokości zadania i ochoczo wsparli psy ratujące życie, za co jestem im ogromnie wdzięczny. Dziękuję również naszym pracownikom, którzy z prawdziwą radością już kolejny raz zaangażowali się w tę akcję. Dzięki zebranym ze sprzedaży bransoletek środkom, znów możemy przyczynić się do zapewnienia czworonożnym ratownikom GOPR odpowiedniego dobrostanu oraz wszystkiego co niezbędne, aby mogły pomagać nam ludziom i stale podnosić swoje umiejętności, a także zapewnić im lepsze i szczęśliwsze życie – podsumował Wojciech Kamiński, Dyrektor Zarządzający Maxi Zoo Polska.
Akcja „Przyjaźń Łączy – Wspólnie dla Zwierząt” została wyróżniona w ubiegłym roku tytułem Inicjatywa Społeczna Roku, przyznawanym w plebiscycie Top for Dog. Jest to uwieńczenie siedmiu lat działań społecznych Maxi Zoo Polska i pięciu lat przekazywania wsparcia Fundacji GOPR. Organizowanie i angażowanie się w szereg akcji charytatywnych, których celem jest polepszenie warunków życiowych zwierząt, jest nieodłącznym elementem działalności Maxi Zoo w Polsce. Więcej informacji na ten temat znajduje się na stronie www.maxizoo.pl/wspolnie-dla-zwierzat/

Bezpieczne święta i sylwester z pupilem

„Woda opadła, psy zostały” – teraz czas na Łódź!

Gwiazdka z nieba dla bezdomnych zwierząt – Psi Targ vol. 8 w Galerii Turzyn
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.