Mars publikuje wielomilionowy plan zrównoważonego mleczarstwa
„Muuuwimy o mlecznej rewolucji” (Moo’ving Dairy Forward) Nowy plan redukcji metanu w ramach ambicji Neutralności Emisyjnej (Net Zero) do 2050 roku.
• W ciągu kolejnych 3 lat Mars zainwestuje ponad 47 mln USD w realizację celów Planu Zrównoważonego Mleczarstwa.
• Mars pracuje nad redukcją śladu węglowego wynikającego z pozyskiwania produktów mlecznych o 50% do 2030 roku.
• Projekt Zrównoważonego Mleczarstwa jest częścią szerszych działań firmy na rzecz klimatu, czyli „Mapy Drogowej do Neutralności Emisyjnej” (Mars Net Zero Roadmap).
• Współpraca z firmą FrieslandCampina ma na celu zwiększenie innowacyjności.
Mars opublikował globalnie ambitny plan działań, mający na celu rozwój zrównoważonego mleczarstwa. Zakłada on inwestycje na poziomie 47 mln USD w ciągu kolejnych 3 lat i stanowi integralną część szerszego zaangażowania firmy w działania na rzecz klimatu, obejmującego inwestycje o łącznej wartości 1 mld USD dolarów. Plan „Muuuwimy o mlecznej rewolucji” (Moo’ving Dairy Forward) opiera się na pozyskiwaniu produktów mlecznych tak, aby zmniejszać ślad węglowy, co jest zgodne ze strategią Mars mającą na celu redukcję emisji o 50%* do 2030 roku.
Działania te są znaczącym krokiem na drodze do osiągnięcia neutralności emisyjnej zgodnie z niedawno opublikowaną Mapą Drogową do Neutralności Emisyjnej Mars. Firma, we współpracy z liderami branży, dąży do wdrożenia szeregu znaczących zmian w gospodarstwach rolnych, koncentrujących się na krytycznych obszarach, takich jak redukcja metanu jelitowego, wydajne zarządzanie obornikiem i zrównoważona produkcja pasz.
W ramach Planu Zrównoważonego Mleczarstwa „Muuuwimy o mlecznej rewolucji” Mars nawiązał współpracę z wiodącą w branży firmą mleczarską FrieslandCampina, która jest jednym z największych producentów mleka na świecie. Współpraca ta ma na celu utworzenie Programu Zrównoważonego Rozwoju Mleczarstwa Mars-FrieslandCampina - bezprecedensowej inicjatywy, która zakłada pokrycie zapotrzebowania na produkty mleczne Mars przez grupę dedykowanych firmie gospodarstw. Program będzie stanowił platformę, na której nowe praktyki i innowacyjne technologie będą doskonalone i skalowane w skoncentrowanym i przyspieszonym środowisku, z ostatecznym celem zaadoptowania ich przez pozostałe gospodarstwa rolne spółdzielni.
Amanda Davies, Dyrektorka ds. Zrównoważonego Rozwoju, Badań i Rozwoju oraz Zaopatrzenia w Mars Snacking, powiedziała: Dbałość o zdrowie naszej planety jest dla nas kluczowa. Ale nasza wizja pozyskiwania produktów mlecznych w sposób bardziej zrównoważony stanie się rzeczywistością tylko dzięki wsparciu i działaniom rolników oraz naszych dostawców. Dlatego właśnie, w ramach Planu Zrównoważonego Mleczarstwa „Muuuwimy o mlecznej rewolucji”, przekazujemy miliony dolarów bezpośrednio do kieszeni rolników dzięki podpisywanym umowom. W ten sposób chcemy wesprzeć ich we wprowadzeniu zmian przyjaznych dla klimatu. Wiem, że razem możemy wyznaczyć ścieżkę, która pomoże nam stawić czoła zmianom klimatycznym i przyczynić się do przekształcenia naszej branży na rzecz bardziej zrównoważonej przyszłości.
Mars, kierując się etosem inwestowania w długoterminowe innowacje, we współpracy z DMK Group w Niemczech rozpoczął działalność trzech pilotażowych gospodarstw rolnych “neutralnych emisyjnie”. Placówki te będą prowadzić badania oraz dążyć do wdrożenia nowych osiągnięć naukowych i technologicznych, mając na celu stworzenie skalowalnej i ekonomicznie opłacalnej ścieżki do osiągnięcia zerowej emisji w sektorze mleczarskim. Pięcioletni projekt stanowi nowatorskie przedsięwzięcie dla renomowanego konglomeratu zajmującego się branżą spożywczą, jedzeniem dla zwierząt i świadczeniem usług.
Mars, jeden z założycieli Partnerstwa na rzecz Zrównoważonego Rozwoju Mleczarstwa, prowadzi również poszukiwania technologii redukującej wzdęcia. Firma współpracuje z Fonterra i Sea Forest w celu zbadania możliwości pozyskiwania suplementów diety z wodorostów SEAFEED™. Prowadzone badania mają na celu wykazanie, w jaki sposób SEAFEED™ pomaga zmniejszyć ilość metanu wytwarzanego przez krowy podczas trawienia pokarmu.
Nabiał do produkcji kultowych, wartych miliardy dolarów marek słodyczy, takich jak M&M'S® czy Snickers®, dostarczany jest przez ponad 200 tysięcy krów i tysiąc gospodarstw rolnych. Produkty mleczne zajmują drugie miejsce pod względem wielkości emisji dwutlenku węgla w Mars Snacking, a wszystkie surowce odpowiadają łącznie za ponad 70% całkowitej emisji gazów cieplarnianych organizacji.
Każdy, kto chciałby dowiedzieć się więcej na temat strategii i Mapy Drogowej do Neutralności Emisyjnej firmy Mars może pobrać dokument z naszej strony pod adresem www.mars.com/netzero2050.
Link do video: PLAN ZRÓWNOWAŻONEGO MLECZARSTWA, “MUUUWIMY O MLECZNEJ REWOLUCJI“ - YouTube
* mierzone względem poziomu bazowego z 2015 r.
Pokaz Kotów Rasowych i inne kocie atrakcje w Pasażu Łódzkim
Wakacyjny wyjazd z pupilem – o czym należy pamiętać?
Prawie 3-krotnie więcej dużych ssaków w tropikalnych lasach z certyfikatem FSC
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Pakosińska: Siostrzeństwo kobiet jest jeszcze w powijakach. Natomiast w „Pytaniu na śniadanie” mam wspaniałe koleżanki, a Kinga Dobrzyńska jest dla nas jak mama
Prezenterka TVP ubolewa nad tym, że kobiety nadal dość często postrzegają siebie nawzajem jako rywalki i zamiast się wspierać, to jedna drugiej wbija szpilkę. Katarzyna Pakosińska zauważa, że damska solidarność wciąż jest rzadkością, a dużo częściej ze względu na niską samoocenę i różne uprzedzenia kobiety rzucają sobie kłody pod nogi. Jednocześnie podkreśla, że miała ogromne szczęście, trafiając do ekipy „Pytania na śniadanie”. W tej redakcji może bowiem rozwijać skrzydła kariery i liczyć na wsparcie ze strony innych kobiet.
Handel
Konsumenci w coraz lepszych nastrojach. Mogą być dźwignią polskiej gospodarki
Dane z gospodarki wskazują, że inflacyjny szok jest za nami, a Polacy ruszyli na zakupy. – Konsument przestał aż tak bardzo patrzeć na każdą wydawaną złotówkę – mówi Agnieszka Górnicka, prezeska zarządu Inquiry. Wciąż jednak ostrożnie podchodzimy do przyszłości i planowania większych zakupów. Podejście konsumentów do cen, ale też kanału zakupowego to jeden z elementów, do którego branża handlowa musi się przystosowywać. Zmiany w sektorze wymuszają też kwestie regulacyjne. Wśród istotnych wyzwań na najbliższe miesiące będzie system kaucyjny i ewentualny powrót do handlowych niedziel.
Media
Aleksandra Popławska: Tantiemy z internetu to są zarobki za naszą pracę i nam się należą. W Europie wszyscy powinniśmy działać na podobnych prawach
W piątek zakończyła się batalia środowiska filmowego o tantiemy z platform streamingowych. Dzięki nowym przepisom twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów słownych i słowno-muzycznych będą uzyskiwać stosowne wynagrodzenie za udostępnianie ich dzieł w sieci. Za nowelą głosowało 417 posłów, 18 było przeciw, a jedna osoba wstrzymała się od głosu. Aktorzy mogą więc wreszcie odetchnąć z ulgą. Aleksandra Popławska i Krzysztof Dracz są jednak rozgoryczeni tym, że tak długo musieli czekać na takie rozwiązanie. Stosowne rozporządzenie powinno wejść w życie już trzy lata temu.