Mars publikuje wielomilionowy plan zrównoważonego mleczarstwa
„Muuuwimy o mlecznej rewolucji” (Moo’ving Dairy Forward) Nowy plan redukcji metanu w ramach ambicji Neutralności Emisyjnej (Net Zero) do 2050 roku.
• W ciągu kolejnych 3 lat Mars zainwestuje ponad 47 mln USD w realizację celów Planu Zrównoważonego Mleczarstwa.
• Mars pracuje nad redukcją śladu węglowego wynikającego z pozyskiwania produktów mlecznych o 50% do 2030 roku.
• Projekt Zrównoważonego Mleczarstwa jest częścią szerszych działań firmy na rzecz klimatu, czyli „Mapy Drogowej do Neutralności Emisyjnej” (Mars Net Zero Roadmap).
• Współpraca z firmą FrieslandCampina ma na celu zwiększenie innowacyjności.
Mars opublikował globalnie ambitny plan działań, mający na celu rozwój zrównoważonego mleczarstwa. Zakłada on inwestycje na poziomie 47 mln USD w ciągu kolejnych 3 lat i stanowi integralną część szerszego zaangażowania firmy w działania na rzecz klimatu, obejmującego inwestycje o łącznej wartości 1 mld USD dolarów. Plan „Muuuwimy o mlecznej rewolucji” (Moo’ving Dairy Forward) opiera się na pozyskiwaniu produktów mlecznych tak, aby zmniejszać ślad węglowy, co jest zgodne ze strategią Mars mającą na celu redukcję emisji o 50%* do 2030 roku.
Działania te są znaczącym krokiem na drodze do osiągnięcia neutralności emisyjnej zgodnie z niedawno opublikowaną Mapą Drogową do Neutralności Emisyjnej Mars. Firma, we współpracy z liderami branży, dąży do wdrożenia szeregu znaczących zmian w gospodarstwach rolnych, koncentrujących się na krytycznych obszarach, takich jak redukcja metanu jelitowego, wydajne zarządzanie obornikiem i zrównoważona produkcja pasz.
W ramach Planu Zrównoważonego Mleczarstwa „Muuuwimy o mlecznej rewolucji” Mars nawiązał współpracę z wiodącą w branży firmą mleczarską FrieslandCampina, która jest jednym z największych producentów mleka na świecie. Współpraca ta ma na celu utworzenie Programu Zrównoważonego Rozwoju Mleczarstwa Mars-FrieslandCampina - bezprecedensowej inicjatywy, która zakłada pokrycie zapotrzebowania na produkty mleczne Mars przez grupę dedykowanych firmie gospodarstw. Program będzie stanowił platformę, na której nowe praktyki i innowacyjne technologie będą doskonalone i skalowane w skoncentrowanym i przyspieszonym środowisku, z ostatecznym celem zaadoptowania ich przez pozostałe gospodarstwa rolne spółdzielni.
Amanda Davies, Dyrektorka ds. Zrównoważonego Rozwoju, Badań i Rozwoju oraz Zaopatrzenia w Mars Snacking, powiedziała: Dbałość o zdrowie naszej planety jest dla nas kluczowa. Ale nasza wizja pozyskiwania produktów mlecznych w sposób bardziej zrównoważony stanie się rzeczywistością tylko dzięki wsparciu i działaniom rolników oraz naszych dostawców. Dlatego właśnie, w ramach Planu Zrównoważonego Mleczarstwa „Muuuwimy o mlecznej rewolucji”, przekazujemy miliony dolarów bezpośrednio do kieszeni rolników dzięki podpisywanym umowom. W ten sposób chcemy wesprzeć ich we wprowadzeniu zmian przyjaznych dla klimatu. Wiem, że razem możemy wyznaczyć ścieżkę, która pomoże nam stawić czoła zmianom klimatycznym i przyczynić się do przekształcenia naszej branży na rzecz bardziej zrównoważonej przyszłości.
Mars, kierując się etosem inwestowania w długoterminowe innowacje, we współpracy z DMK Group w Niemczech rozpoczął działalność trzech pilotażowych gospodarstw rolnych “neutralnych emisyjnie”. Placówki te będą prowadzić badania oraz dążyć do wdrożenia nowych osiągnięć naukowych i technologicznych, mając na celu stworzenie skalowalnej i ekonomicznie opłacalnej ścieżki do osiągnięcia zerowej emisji w sektorze mleczarskim. Pięcioletni projekt stanowi nowatorskie przedsięwzięcie dla renomowanego konglomeratu zajmującego się branżą spożywczą, jedzeniem dla zwierząt i świadczeniem usług.
Mars, jeden z założycieli Partnerstwa na rzecz Zrównoważonego Rozwoju Mleczarstwa, prowadzi również poszukiwania technologii redukującej wzdęcia. Firma współpracuje z Fonterra i Sea Forest w celu zbadania możliwości pozyskiwania suplementów diety z wodorostów SEAFEED™. Prowadzone badania mają na celu wykazanie, w jaki sposób SEAFEED™ pomaga zmniejszyć ilość metanu wytwarzanego przez krowy podczas trawienia pokarmu.
Nabiał do produkcji kultowych, wartych miliardy dolarów marek słodyczy, takich jak M&M'S® czy Snickers®, dostarczany jest przez ponad 200 tysięcy krów i tysiąc gospodarstw rolnych. Produkty mleczne zajmują drugie miejsce pod względem wielkości emisji dwutlenku węgla w Mars Snacking, a wszystkie surowce odpowiadają łącznie za ponad 70% całkowitej emisji gazów cieplarnianych organizacji.
Każdy, kto chciałby dowiedzieć się więcej na temat strategii i Mapy Drogowej do Neutralności Emisyjnej firmy Mars może pobrać dokument z naszej strony pod adresem www.mars.com/netzero2050.
Link do video: PLAN ZRÓWNOWAŻONEGO MLECZARSTWA, “MUUUWIMY O MLECZNEJ REWOLUCJI“ - YouTube
* mierzone względem poziomu bazowego z 2015 r.

Bezpieczne święta i sylwester z pupilem

„Woda opadła, psy zostały” – teraz czas na Łódź!

Gwiazdka z nieba dla bezdomnych zwierząt – Psi Targ vol. 8 w Galerii Turzyn
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.