Na pomoc lemurom, czyli Majonez Kielecki Roślinny oddaje 1% ze sprzedaży
Wytwórcza Spółdzielnia Pracy „Społem” od lat wspiera akcje społeczne, prowadząc także działania proekologiczne. Najnowsza z nich ma zapobiec wyginięciu zagrożonych zwierząt w Afryce – lemurów. Aby to zrobić, znany producent kultowego Majonezu Kieleckiego, przekaże wrocławskiemu ZOO 1% ze sprzedaży produktu w wersji roślinnej.
W środowisku naturalnym lemury żyją jedynie na Madagaskarze. Niestety wskutek działań człowieka, mają coraz mniej przestrzeni do życia. Chcąc temu zapobiec, producent Majonezu Kieleckiego Roślinnego wspólnie z ZOO Wrocław, rozpoczęli akcję, dzięki której jeden procent przychodu ze sprzedaży w/w produktu trafi do Centrum Reniala, które opiekuje się lemurami na Madagaskarze.
– Z początkiem maja tego roku wprowadziliśmy do obrotu Majonez Kielecki Roślinny w zmodyfikowanej graficznie etykiecie. Na niej znajduje się grafika lemurów wraz z informacją o akcji. Wspólnie z wrocławskim zoo chcemy zrobić wszystko, aby zadbać o dobrostan tych zwierząt. Działania proekologiczne to ważny kierunek rozwoju marki. Wierzymy, że klienci wybierający nasz produkt, docenią to i sami przyczynią się do wsparcia akcji poprzez aktywne zakupy – powiedział Adam Jamróz, prezes zarządu WSP SPOŁEM.
Gatunek zagrożony – bliski marce Majonezu Roślinnego
Istnieje około 20 gatunków lemurów, z których wszystkie są obecnie (w różnym stopniu) zagrożone wyginięciem. Susze i wycinka lasów, a zarazem ograniczanie zasięgu naturalnego występowania endemitów Madagaskaru to główne z przyczyn spadku populacji m.in. lemurów wari rudych i czarno-białych o ponad 80%, a lemurów katta o 97% w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat. Lemury to dzikie zwierzęta, które sprawiają mylne wrażenie przyjaznych pupili. Kłusownicy wyłapują je i sprzedają nielegalnie jako zwierzęta domowe – takie działania przyczyniają się do masowej śmierci tych zwierząt.
– Na Madagaskarze zagrożone lemury ratuje Centrum Reniala – czyli organizacja, która wspiera ogród zoologiczny oraz naszą Fundację ZOO Wrocław – DODO. Dotychczas przekazaliśmy 34 tysiące złotych na opiekę, leczenie, rehabilitację, karmienie i przywracanie lemurów do środowiska. Sfinansowaliśmy budowę studni, co jest niezwykle ważne na wyspie, którą często dotykają susze. Ponadto sfinansowaliśmy budowę ogródka warzywnego, by opiekunowie lemurów mieli dostęp do własnych roślin, którymi lemury się żywią –mówi Marta Gondek, prezes zarządu Fundacji ZOO Wrocław – DODO.
Majonez Kielecki Roślinny bliski działaniom proekologicznym
Marka Majonez Kielecki Roślinny od dawna dba o relacje z wieloma grupami odbiorców. W zeszłym roku prowadzono m.in. akcję CSR na rzecz rozwoju populacji pszczół wraz z fundacją „Zielona Akcja”. W praktyce, 1% ze sprzedaży flagowego produktu WSP SPOŁEM, wsparł działania związane z nasadzeniami roślin nektarodajnych. Nic więc dziwnego, że i tym razem marka również chce być blisko środowiska naturalnego, wprowadzając podobny mechanizm akcji.
Akcja potrwa do końca roku 2023, a zebrane środki zostaną przekazane Fundacji na początku 2024 roku. Więcej informacji o akcji znajduje się na stronie https://fundacjadodo.pl/.
Bezpieczne święta i sylwester z pupilem
„Woda opadła, psy zostały” – teraz czas na Łódź!
Gwiazdka z nieba dla bezdomnych zwierząt – Psi Targ vol. 8 w Galerii Turzyn
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi
Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.
Problemy społeczne
Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją
Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.
Muzyka
Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy
Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.