Nestlé Purina przekazuje 200 ton karmy dla bezdomnych zwierząt
W czasie lockdownu odczuwalnie spadła pomoc darczyńców i dostępność środków finansowych na utrzymanie zwierząt oraz regularnego wsparcia schronisk przez wolontariuszy. Obecnie, wraz z poprawiającą się sytuacją epidemiczną, jest nieco lepiej, ale powrót do równowagi zajmie miesiące i lata.
– Pierwsze ograniczenia w pandemii zaowocowały dużą ilością adopcji bezdomnych zwierząt. Jednak równocześnie filantropijne zaangażowanie społeczne przeniosło się w inne obszary – pomocy medykom i służbom sanitarnym. To spowodowało, że wszystkie organizacje działające w innych sferach bardzo mocno odczuły zmniejszenie wsparcia finansowego, przeznaczanego na ich działania społeczne. Niestety dotknęło to także zwierzęta bezdomne, które praktycznie poza darowiznami osób prywatnych nie otrzymują innego wsparcia. Po pierwszych chwilach bumu na adopcje, schroniska znów są zapełnione zwierzętami, a koszty ich leczenia czy utrzymania, przy rosnących cenach rynkowych, też są dużo większe niż przed pandemią. Dlatego pomoc w postaci karmy na codzienne wyżywienie podopiecznych jest nieocenionym wsparciem, które pozwala wielu schroniskom przetrwać tak bardzo trudny czas – mówi Anna Zielińska, Wiceprezes Fundacji VIVA!
W tym trudnym okresie Nestlé Purina nie tylko nie zmniejszyła udzielanej schroniskom pomocy, ale ją zwiększyła. Firma od lat wspiera darowiznami schroniska i fundacje, opiekujące się bezdomnymi zwierzętami, przeznaczając na ten cel średnio 50 ton karmy rocznie. W 2020 roku, podczas pierwszych dwóch fal pandemii, 80 ton karmy Purina zasiliło schroniska i organizacje dbające o dobrostan zwierząt domowych.
– Dołożyliśmy wszelkich starań, by schroniska i organizacje, które wspieramy, nawet w okresie pandemii mogły działać w sposób ciągły, niezachwiany, bez uszczerbku dla dobrostanu swych podopiecznych. Zapewniliśmy milion pełnowartościowych, optymalnie dostosowanych do potrzeb zwierząt posiłków, spełniających najwyższe standardy jakości – mówi Attila Gyopar, Dyrektor Zarządzający Nestlé Purina PetCare Poland – Potrzeby są w dalszym ciągu ogromne, zatem nasze wsparcie nie ustaje, a pomoc jest różnorodna.
Firma kontynuuje strategiczną współpracę z Fundacją Viva! Podczas sześciu lat wspólnych działań w ramach programu Adopciaki.pl już ponad 4 000 psów i kotów znalazło swój dom. Liczba adoptowanych w ramach programu zwierząt odpowiada 30 średniej wielkości schroniskom. Nestlé Purina pozostaje w stałym dialogu z właścicielami zwierząt domowych w Polsce – zarówno zapewniając wysokiej jakości karmy, jak też dzieląc się doświadczeniem i poradami na temat żywienia i odpowiedzialnej opieki nad zwierzętami domowymi.
W ostatnim czasie marka opublikowała raport „Purina w Społeczeństwie” obejmujący kraje Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej – podsumowuje on zarówno wymiar zaangażowania marki Purina, jak również opisuje istotne trendy dotyczące opieki nad zwierzętami. Raport informuje, że w ciągu ostatnich dwóch lat Purina wprowadziła ponad 30 nowych produktów poprawiających zdrowie i dobrostan zwierząt, przyczyniła się do adopcji blisko 100 000 zwierząt, a także zawarła 147 sojuszy Pets At Work. Więcej informacji o raporcie znaleźć można pod adresem: purina.pl/zobowiazania-w-spoleczenstwie
O Nestlé Purina PetCare Polska:
W Purina od ponad 125 lat kierujemy się przekonaniem, że zwierzętom i ludziom razem jest lepiej. Tworzymy najwyższej jakości karmy dla zwierząt, w Polsce reprezentowane przez marki: Adventuros, Cat Chow, Dentalife, Dog Chow, Felix, Friskies, Gourmet, Purina ONE, Pro Plan, Pro Plan Veterinary Diets. W ramach realizacji naszych zobowiązań wobec społeczeństwa w Polsce, wspieramy program Adopciaki.pl, dzięki któremu od 2015 roku nowy dom znalazło ponad 4 tysiące zwierząt. Dowiedz się więcej na www.purina.pl.
*Przyjęta uśredniona wielkość jednego posiłku: 200g mokrej karmy.
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 25 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.
Kontakt: |
|
|
| ||
Edyta Iroko | Tel.: +48 600 204 870 | edyta.iroko@pl.nestle.com | |||
Joanna Szpatowicz | Tel.: +48 600 204 159 | joanna.szpatowicz@pl.nestle.com | |||
Czy wielkanocne pyszności są odpowiednie dla psa i kota?
Kocury, kotki i kocięta, czyli pokaz kotów rasowych w Magnolia Park
Wiosenne przebudzenie: jak pierwszy dzień wiosny wpływa na psy i koty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Partner Serwisu Zdrowie
Media
Michel Moran: Dorota Szelągowska jest dobrą i prawdziwą osobą, a coraz mniej prawdziwych ludzi na tym świecie. Jesteśmy przyjaciółmi, odkąd spotkaliśmy się w programie
Znany szef kuchni cieszy się z tego, że dane mu jest realizować tak ważny dla niego projekt zawodowy wspólnie z Dorotą Szelągowską. Choć wcześniej sporadycznie spotykali się na korytarzach TVN–u, to dopiero na planie programu „MasterChef Nastolatki” mieli okazję bliżej się poznać. Szybko nawiązali nić porozumienia i zostali przyjaciółmi. Teraz obydwoje nie szczędzą sobie pochwał i miłych słów.
Styl życia
Maria Sadowska: Niektórym się nie chce i zamiast malowania pisanek używają gotowych barwników albo naklejek. Dla mnie to jedna z najważniejszych tradycji świątecznych
Reżyserka podkreśla, że w kultywowaniu tradycji przygotowywania pisanek nigdy nie wybiera drogi na skróty. Nie dla niej więc gotowanie jajek w łupinach cebuli czy ozdabianie naklejkami. Maria Sadowska preferuje ręcznie malowane pisanki i tuż przed Wielkanocą angażuje do tego swoich bliskich. Jej zdaniem to doskonała okazja do pogłębienia relacji rodzinnych, a także do uruchomienia czasem uśpionych pokładów wyobraźni i kreatywności.
Handel
Polacy jedzą coraz mniej jaj. Częściej sięgają po te z chowu alternatywnego, za które są skłonni zapłacić więcej
Od 10 lat sukcesywnie rośnie udział alternatywnych systemów chowu kur niosek. Pochodzi z nich już co trzecie opakowanie jaj, choć nadal w klatkach żyje ponad 37 mln kur. Stopniowe zmiany w hodowli to skutek większej świadomości konsumentów, za którymi podąża branża HoReCa. Są oni gotowi nawet zapłacić więcej za jajka, które pochodzą z chowu nieklatkowego.