Nestlé Purina przekazuje 200 ton karmy dla bezdomnych zwierząt
W czasie lockdownu odczuwalnie spadła pomoc darczyńców i dostępność środków finansowych na utrzymanie zwierząt oraz regularnego wsparcia schronisk przez wolontariuszy. Obecnie, wraz z poprawiającą się sytuacją epidemiczną, jest nieco lepiej, ale powrót do równowagi zajmie miesiące i lata.
– Pierwsze ograniczenia w pandemii zaowocowały dużą ilością adopcji bezdomnych zwierząt. Jednak równocześnie filantropijne zaangażowanie społeczne przeniosło się w inne obszary – pomocy medykom i służbom sanitarnym. To spowodowało, że wszystkie organizacje działające w innych sferach bardzo mocno odczuły zmniejszenie wsparcia finansowego, przeznaczanego na ich działania społeczne. Niestety dotknęło to także zwierzęta bezdomne, które praktycznie poza darowiznami osób prywatnych nie otrzymują innego wsparcia. Po pierwszych chwilach bumu na adopcje, schroniska znów są zapełnione zwierzętami, a koszty ich leczenia czy utrzymania, przy rosnących cenach rynkowych, też są dużo większe niż przed pandemią. Dlatego pomoc w postaci karmy na codzienne wyżywienie podopiecznych jest nieocenionym wsparciem, które pozwala wielu schroniskom przetrwać tak bardzo trudny czas – mówi Anna Zielińska, Wiceprezes Fundacji VIVA!
W tym trudnym okresie Nestlé Purina nie tylko nie zmniejszyła udzielanej schroniskom pomocy, ale ją zwiększyła. Firma od lat wspiera darowiznami schroniska i fundacje, opiekujące się bezdomnymi zwierzętami, przeznaczając na ten cel średnio 50 ton karmy rocznie. W 2020 roku, podczas pierwszych dwóch fal pandemii, 80 ton karmy Purina zasiliło schroniska i organizacje dbające o dobrostan zwierząt domowych.
– Dołożyliśmy wszelkich starań, by schroniska i organizacje, które wspieramy, nawet w okresie pandemii mogły działać w sposób ciągły, niezachwiany, bez uszczerbku dla dobrostanu swych podopiecznych. Zapewniliśmy milion pełnowartościowych, optymalnie dostosowanych do potrzeb zwierząt posiłków, spełniających najwyższe standardy jakości – mówi Attila Gyopar, Dyrektor Zarządzający Nestlé Purina PetCare Poland – Potrzeby są w dalszym ciągu ogromne, zatem nasze wsparcie nie ustaje, a pomoc jest różnorodna.
Firma kontynuuje strategiczną współpracę z Fundacją Viva! Podczas sześciu lat wspólnych działań w ramach programu Adopciaki.pl już ponad 4 000 psów i kotów znalazło swój dom. Liczba adoptowanych w ramach programu zwierząt odpowiada 30 średniej wielkości schroniskom. Nestlé Purina pozostaje w stałym dialogu z właścicielami zwierząt domowych w Polsce – zarówno zapewniając wysokiej jakości karmy, jak też dzieląc się doświadczeniem i poradami na temat żywienia i odpowiedzialnej opieki nad zwierzętami domowymi.
W ostatnim czasie marka opublikowała raport „Purina w Społeczeństwie” obejmujący kraje Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej – podsumowuje on zarówno wymiar zaangażowania marki Purina, jak również opisuje istotne trendy dotyczące opieki nad zwierzętami. Raport informuje, że w ciągu ostatnich dwóch lat Purina wprowadziła ponad 30 nowych produktów poprawiających zdrowie i dobrostan zwierząt, przyczyniła się do adopcji blisko 100 000 zwierząt, a także zawarła 147 sojuszy Pets At Work. Więcej informacji o raporcie znaleźć można pod adresem: purina.pl/zobowiazania-w-spoleczenstwie
O Nestlé Purina PetCare Polska:
W Purina od ponad 125 lat kierujemy się przekonaniem, że zwierzętom i ludziom razem jest lepiej. Tworzymy najwyższej jakości karmy dla zwierząt, w Polsce reprezentowane przez marki: Adventuros, Cat Chow, Dentalife, Dog Chow, Felix, Friskies, Gourmet, Purina ONE, Pro Plan, Pro Plan Veterinary Diets. W ramach realizacji naszych zobowiązań wobec społeczeństwa w Polsce, wspieramy program Adopciaki.pl, dzięki któremu od 2015 roku nowy dom znalazło ponad 4 tysiące zwierząt. Dowiedz się więcej na www.purina.pl.
*Przyjęta uśredniona wielkość jednego posiłku: 200g mokrej karmy.
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 25 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.
Kontakt: |
|
|
| ||
Edyta Iroko | Tel.: +48 600 204 870 | edyta.iroko@pl.nestle.com | |||
Joanna Szpatowicz | Tel.: +48 600 204 159 | joanna.szpatowicz@pl.nestle.com | |||
Bezpieczne święta i sylwester z pupilem
„Woda opadła, psy zostały” – teraz czas na Łódź!
Gwiazdka z nieba dla bezdomnych zwierząt – Psi Targ vol. 8 w Galerii Turzyn
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi
Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.
Problemy społeczne
Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją
Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.
Muzyka
Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy
Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.