Komunikaty PR

Pies w pracy. Jak czworonożny przyjaciel wpływa na nasze samopoczucie

2023-06-07  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
BRZ
MADE IN PR SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

ul. Cybernetyki 19
02-677 Warszawa
bartosz.rzepa@madeinpr.pl
663272666
https://madeinpr.pl/

Stale rośnie liczba firm, które pozwalają przychodzić do biura z psem. Postawa dog friendly przestaje zaskakiwać, a badania pokazują, że obecność zwierząt w pracy pozytywnie oddziałuje na pracowników.

Badania potwierdzają wpływ zwierząt na człowieka

Badanie przeprowadzone przez naukowców z University of Michigan Medical Centre dowodzi, że posiadanie zwierząt domowych pozytywnie wpływa na zdrowie psychiczne i może chronić opiekunów przed spadkiem funkcji poznawczych. Według najnowszych danych Havas Media Group zwierzęta domowe posiada 13 milionów Polaków, a 77% badanych uważa, że tworzy ze swoim pupilem głęboką więź. Zbliżający się Dzień Zabierania Psa do Pracy, który przypada na 24 czerwca to dobry moment, żeby zaprosić do biura swojego pupila.

Korzyści wynikające z obecności psa w miejscu pracy  

To przede wszystkim wspomniana redukcja stresu. Nawet krótki kontakt w postaci głaskania lub przytulania czworonoga wpływa na ukojenie nerwów i poprawę nastroju. Obecność psa w biurze redukuje stres związany z pracą i zwiększa satysfakcję z wykonywanych obowiązków. Oprócz tego należy wskazać na wzrost zaufania oraz lojalności pracowników do firmy. Przyzwolenie na przychodzenie do biura ze swoim czworonożnym przyjacielem to znak, że organizacja dba o ich dobre samopoczucie, co z kolei buduje pozytywne środowisko pracy. Zabieranie psa do biura może również pomóc w budowaniu relacji między pracownikami. Wspólne zainteresowanie czworonogiem prowadzi do naturalnych interakcji i rozmów, które mogą przełożyć się na lepszą atmosferę. Doskonale wiedzą o tym pracownicy biura oraz sklepów Maxi Zoo Polska, którzy mogą zabierać do pracy swoich pupili. Robiąc zakupy w którejś z placówek, często można spotkać psy, które radośnie witają klientów. Cała grupa Fressnapf, do której należy również Maxi Zoo Polska  od początku jest przyjaźnie nastawiona dla zwierząt i zaprasza pupili do swoich biur oraz sklepów. Co więcej, pracownicy organizacji chętnie wymieniają się zdjęciami swoich zwierząt oraz doświadczeniami. To podkreśla, że miłośnikami zwierząt są zawsze, nie tylko w godzinach pracy.

Jak przygotować pracowników oraz psa na wizytę w biurze?

Należy pamiętać, że w kodeksie pracy nie znajdziemy na ten temat żadnej wzmianki. Oznacza to, że przed podjęciem decyzji o zabraniu ze sobą czworonoga niezbędna jest konsultacja z przełożonym. Wyjątkiem są psy przewodnicy, które pomagają osobom niewidomym. Czworonóg musi również posiadać wymagane szczepienia. Podstawą do zapytania o obecność psa w biurze musi być jego charakter i usposobienie. Powinien być przyjaźnie nastawiony do otoczenia i słuchać poleceń opiekuna. To pozwoli uniknąć nieprzyjemnych sytuacji, takich jak przeszkadzanie innym w wykonywaniu swoich zadań. Ważne, żeby najpierw zapoznać czworonoga z nowym otoczeniem. Stopniowe zwiększanie czasu spędzanego w biurze pozwoli mu się komfortowo do niego adaptować. Szerzej pisze o tym Maxi Zoo Polska - https://www.maxizoo.pl/magazyn/pies/zachowanie/pies-w-biurze/.

Zasady przebywania pupila w pracy

Praca ze swoim pupilem to wyjątkowe doświadczenie, ale nie można zapominać o innych osobach przebywających w biurze. Ważne jest ustalenie odpowiednich zasad, które nie zakłócą pracy. Przede wszystkim pupil powinien mieć zapewnione miejsce, gwarantujące komfort jemu oraz reszcie pracowników biura. Musi dokładnie znać przestrzeń, w której może przebywać, a do której nie powinien wchodzić. Wprowadzenie tych kilku elementów pozwoli na zachowanie równowagi w środowisku pracy i stanie się przyjemnością zarówno dla psa, jak i pracowników.

Korzyści wynikających z pracy w środowisku otwartym dla zwierząt jest naprawdę wiele. Redukcja stresu, rozluźnienie atmosfery, a także większa motywacja to zaledwie kilka z nich. Warto również pamiętać o zasadach, dzięki którym wizyta czworonoga w biurze stanie się powodem radości pozostałych osób z zespołu.

 

*******

Maxi Zoo weszło na polski rynek w 2012 roku i od tego momentu jest najprężniej rozwijającą się siecią sklepów dla zwierząt w naszym kraju. W 2021 roku Maxi Zoo Polska po raz 7 zdobyło tytuł: „NAJLEPSZY SKLEP STACJONARNY” w konkursie TOP FOR DOG 2021 stając się ponownie numerem 1 wśród sklepów dla zwierząt oraz po raz pierwszy otrzymało nagrodę za najlepszą inicjatywę społeczną „Przyjaźń Łączy – Wspólnie dla Zwierząt” za akcję z bransoletką. Aktualnie spółka posiada 94 sklepy w większych i mniejszych i miastach w Polsce. W 2019 roku sieć rozpoczęła sprzedaż online i otworzyła sklep – www.maxizoo.pl. W czerwcu 2020 roku Maxi Zoo dołączyło do największego multipartnerskiego Programu Bonusowego w Polsce - PAYBACK.  W 2022 roku sieć uruchomiła własną aplikację dla Klientów, z programem Friends oraz specjalnymi ofertami. Maxi Zoo jest częścią Grupy Fressnapf, która działa w 11 krajach europejskich, głównie pod szyldem Maxi Zoo. Pozycję marki w Polsce potwierdza uzyskany tytuł „Wielki Modernizator 2022”, “Brylant Polskiej Gospodarki 2022”, “Gepard Biznesu 2022”, nagroda w kategorii “Ekspansja Sieci Handlowej 2022” przyznana w konkursie PRCH RETAIL AWARDS 2022, nagroda “Złoty Laur Klienta 2022-2023", nagroda “e-Laur Klienta 2010-2022" oraz wyróżnienia “Diamenty Forbes’a 2023”, a także “Innowacyjna Sieć Roku”, które zostało przyznane w plebiscycie BLIX AWARDS. W każdym ze sklepów można znaleźć w ofercie ponad 8000 produktów znanych firm w przystępnych cenach oraz produkty marek dostępnych wyłącznie w tej sieci (karmy i akcesoria): Premiere, Select Gold, Real Nature czy Dogs Creek. 

 

Filozofia marki i cały koncept biznesowy sieci został oparty na wartościach, u podstaw których leży przekonanie, że „Zwierzęta wzbogacają nasze życie dzień po dniu i to jest to, co nas łączy”. Konsekwentnie realizując tę ideę, sieć prowadzi aktywne działania na rzecz zwierząt. Od początku działalności w Polsce, Maxi Zoo angażuje się w szereg charytatywnych akcji społecznych oraz pomaga bezdomnym zwierzętom. Współpraca ze schroniskami, wolontariat, wsparcie odpowiedzialnej adopcji, współpraca z GOPR, OTOP czy Strażą dla Zwierząt to m.in. główne działania CSR firmy w Polsce.  

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: MADE IN PR SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zwierzęta Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami Biuro prasowe
2025-05-28 | 12:00

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami

Codzienne sytuacje pokazują, że proszenie o opiekę nad zwierzakiem wiąże się często z czymś więcej niż wdzięcznością. Znajoma dokarmia kota podczas urlopu, sąsiad
Zwierzęta Bezpieczne święta i sylwester z pupilem
2024-12-18 | 11:00

Bezpieczne święta i sylwester z pupilem

Okres świąteczno-noworoczny to czas radości i wspólnych chwil z bliskimi. Niestety, dla naszych pupili może to być również czas stresu i zagrożeń.
Zwierzęta „Woda opadła, psy zostały” – teraz czas na Łódź!
2024-12-17 | 07:00

„Woda opadła, psy zostały” – teraz czas na Łódź!

Ponad 1 300 000 zł – tyle pieniędzy jest potrzebnych, aby bezdomne psy z województw dolnośląskiego i opolskiego mogły wrócić do schronisk, które

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.

Nasza strona używa cookies między innymi w celu gromadzenia statystyk oraz prawidłowego funkcjonowania serwisu. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przegladarki oznacza, że ciasteczka będa zapisywane na Twoim urządzeniu. Pamietaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Kliknij tutaj aby zamknąć