Komunikaty PR

PO RAZ PIERWSZY STARTUJE AKCJA “POMELO WSPIERA ZWIERZAKI”

2020-09-30  |  14:30
Biuro prasowe
Do pobrania Pomelo ( 0.28 MB )

Warszawa, 30 wrzesień 2020


 

PO RAZ PIERWSZY STARTUJE AKCJA “POMELO WSPIERA ZWIERZAKI”

  • OGROMNA SZANSA DLA BEZDOMNYCH CZWORONOGÓW

 

            

W 2018 roku w schroniskach w Polsce przebywało 107 325 psów oraz 29 326 kotów. Chcąc im pomóc, catering dietetyczny Pomelo, we współpracy z Fundacją Sarigato zorganizował akcję “Pomelo wspiera zwierzaki”, w ramach której przekaże nawet tonę pełnowartościowej karmy. Działania wspierają ambasadorzy: aktorki Ewa Gawryluk, Joanna Jabłczyńska i Malwina Roczniok oraz szablistka Angelika Wątor.

Potrzeby schronisk dla zwierząt są ogromne. Dlatego fundacja wspiera placówki, mobilizując do pomocy wszystkich, którym los czworonogów nie jest obojętny. Liczba bezpańskich zwierząt w Polsce z roku na rok rośnie. Ostatnie miesiące sprawiły, że instytucje otrzymały znacznie mniejsze wsparcie od darczyńców. Stąd pomysł na akcję „Pomelo wspiera zwierzaki”.

- Marzą mi się puste schroniska i całkowite wyeliminowanie bezdomności wśród psów i kotów w Polsce. Jednak by spełnić to marzenie musimy najpierw zadbać o podstawowe potrzeby bezdomniaków. Nie udałoby nam się nakarmić nawet jednego zwierzaka gdyby nie wsparcie firm, wolontariuszy i darczyńców. - mówi Iwona Duda, prezeska Fundacji Sarigato. 

- W Pomelo wszyscy kochamy zwierzęta i są one ważną częścią naszego życia, sama jestem właścicielem dwóch psów. Jesteśmy dumni, że możemy być częścią tak wspaniałego przedsięwzięcia. Chcemy, aby ta akcja zachęciła wszystkich do niesienia pomocy - mówi Anna Foszer, prezes firmy cateringowej Pomelo. 

Październik miesiącem pomocy zwierzętom

Akcja “Pomelo wspiera zwierzaki” będzie trwała przez cały październik. Za każde zamówione 10 dni cateringu, zostanie przekazany 1kg karmy dla zwierząt w schroniskach. Natomiast zamówienie cateringu na cały miesiąc, przełoży się na dostarczenie schroniskom aż 3 kg karmy. To z kolei daje nam zapas jedzenia dla psa o średnich rozmiarach na ponad 2 tygodnie. Pomelo szacuje, że w ramach akcji zbierze nawet tonę karmy. Akcję można też wspierać poprzez udostępnianie informacji o wydarzeniu oraz filmu promującego przedsięwzięcie. 

 

Akcja będzie trwała przez cały październik. Zebrana karma trafi do schronisk dla bezdomnych zwierząt w Starogardzie Gdańskim, w Żyrardowie, w Racławicach, Przytuliska dla zwierząt w Głownie, fundacji Oleśnickie Bidy oraz azylu Cichy Kąt w Tarnowskich Górach. 



 

Tysiące zwierzaków potrzebuje Twojej pomocy 

 

Ostatni raport roczny Głównego Lekarza Weterynarii sporządzony został na podstawie wizytacji schronisk przez powiatowych lekarzy. Wynika z niego, że w 2018 roku w polskich schroniskach przebywało 107 325 psów oraz 29 326 kotów, co potwierdzają dane raportu rocznego Głównego Lekarza Weterynarii, który sporządzony został na podstawie wizytacji schronisk przez powiatowych lekarzy. Co prawda miejskie oraz gminne schroniska otrzymują finansowe wsparcie od samorządów, jednak nie zawsze jest ono wystarczające do zapewnienia odpowiedniego wyżywienia i leczenia zwierząt. 

- Do tej pory, dzięki akcji Karmimy Psiaki, do schronisk w całej Polsce przekazaliśmy niemal 60 000 kg karmy. Gorąco zachęcam do włączenia się do akcji nie tylko poprzez zakup cateringu i wsparcie finansowe. Liczy się każde ciepłe słowo i przekazanie informacji dalej. Z doświadczenia już wiem, że takie pomaganie nie tylko poprawia los zwierząt ale też sprawia, że w tym szalonym i pędzącym świecie czujemy się po prostu lepszymi ludźmi – dodaje Iwona Duda, prezeska Fundacji Sarigato. 

 

Szczegółowe informacje oraz film o akcji można odnaleźć na stronie https://pomelo.com.pl/pomelo-karmi-zwierzaki/

Całą akcję można obserwować pod hasztagami: #cateringpomelo #pomelowspierazwierzaki #karmimypsiaki oraz na Instagramie @cateringpomelo oraz @KarmimyPsiaki

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zwierzęta Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami Biuro prasowe
2025-05-28 | 12:00

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami

Codzienne sytuacje pokazują, że proszenie o opiekę nad zwierzakiem wiąże się często z czymś więcej niż wdzięcznością. Znajoma dokarmia kota podczas urlopu, sąsiad
Zwierzęta Bezpieczne święta i sylwester z pupilem
2024-12-18 | 11:00

Bezpieczne święta i sylwester z pupilem

Okres świąteczno-noworoczny to czas radości i wspólnych chwil z bliskimi. Niestety, dla naszych pupili może to być również czas stresu i zagrożeń.
Zwierzęta „Woda opadła, psy zostały” – teraz czas na Łódź!
2024-12-17 | 07:00

„Woda opadła, psy zostały” – teraz czas na Łódź!

Ponad 1 300 000 zł – tyle pieniędzy jest potrzebnych, aby bezdomne psy z województw dolnośląskiego i opolskiego mogły wrócić do schronisk, które

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Kasia Dowbor na planie programu interesowała się remontami i była dociekliwa. Niczego nie udawała tylko na potrzeby zdjęć

Architekt niezwykle miło wspomina współpracę z Katarzyną Dowbor przy realizacji programu „Nasz nowy dom”. I mimo że nie jest już ona gospodynią tego formatu, to nadal utrzymują ze sobą kontakt, wymieniają się doświadczeniami i mają wiele wspólnych tematów do rozmów. Maciej Pertkiewicz zaznacza, że na planie zdjęciowym prezenterka nie przyglądała się kolejnym etapom remontów z założonymi rękami, ale brała w nich czynny udział, by jak najwięcej się nauczyć. Nie bała się żadnej pracy, pomagała zrywać tynki, malować ściany czy też montować poszczególne elementy wyposażenia.

Konsument

Australijscy rodzice zaniepokojeni kierowanymi do dzieci reklamami niezdrowej żywności. Duże poparcie społeczne dla ich ograniczenia

Blisko 90 proc. rodziców i opiekunów w Australii wyraża zaniepokojenie nadmierną ekspozycją dzieci na reklamy niezdrowej żywności – wynika z badania naukowców z Deakin University w Australii. Dlatego chcą jego ograniczenia w różnych mediach i środowiskach. Zdaniem badaczy poparcie społeczne dla regulacji dotyczących marketingu niezdrowej żywności jest czynnikiem warunkującym ich wprowadzenie przez decydentów.

Gwiazdy

Mateusz Banasiuk: Dużo czytam swojemu synowi, bo kiedyś mój tata też mi czytał. Lektury lepiej wpływają na jego wyobraźnię i wyciszenie niż oglądanie bajek

Aktor zaznacza, że kultywuje rodzinną tradycję i z przyjemnością czyta swojemu synkowi. Przed laty bowiem jego tata zachęcał go do lektury, a teraz on pokazuje 7,5-letniemu Henrykowi, jaką wartość mają książki. Mateusz Banasiuk wspiera kampanię #TataTeżCzyta i zachęca też do tego, by rozwijać wyobraźnię dzieci nie tylko poprzez śledzenie historii opowiedzianych w bajkach, ale również tworząc własne opowieści. W jego rodzinie dużą popularnością cieszy się motyw pod hasłem „Chłopczyk i gruchocik”.