Polski "Instagram dla zwierząt" przejmie portal Petopo.com
Startup Petgram S.A. - twórca aplikacji dedykowanej miłośnikom zwierząt, połączonej z obrożą wyposażoną w lokalizator GPS dla psów i kotów, przejmie właściciela portalu Petopo.com, którego misją jest pomoc czworonogom w znalezieniu kochających domów oraz edukacja i doradztwo w zakresie opieki nad nimi. Spółka już podpisała umowę przedwstępną z Petopo SP. Z O.O.
- Naszym zamysłem w tej kwestii jest promocja i zachęcanie do przemyślanej adopcji. Z szacunków wynika, że na całym świecie może żyć do nawet miliarda bezdomnych zwierząt, a zdecydowaną większość z nich stanowią̨ psy i koty. Jako Petgram angażujemy się w pomoc czworonogom, więc jest to kolejny krok w prowadzonej przez nas działalności charytatywnej - mówi Monika Goździalska, założycielka i akcjonariuszka Petgram S.A.
Przejęcie właściciela portalu Petopo.com jest jednym z celów prowadzonej przez Petgram S.A. oferty publicznej akcji w formie kampanii crowdinvestingowej. Planowany termin zakończenia transzy CrowdConnect został wskazany na 30 listopada br. Warszawski startup łącznie chce pozyskać od inwestorów kwotę do 3 mln zł. Na przejęcie zwierzęcego portalu adopcyjnego przeznaczy 500 tys. zł.
Platforma Petopo poza dostępem do bazy zwierząt czekających na adopcję daje również możliwość przygarnięcia pupila na zasadach domu tymczasowego, co często jest rekomendowanym pierwszym krokiem prowadzącym do finalnej decyzji o adopcji. Użytkownicy witryny znajdą w niej także sporą dawkę wiedzy, dzięki której dowiedzą się, jak właściwie mogą zadbać o swoich podopiecznych.
Odbiorcami Petopo.com są osoby, którym leży na sercu dobro zwierząt. Dla Petgram jest to również potencjalna grupa docelowa, stąd przedstawiciele firmy wierzą, że wpłynie to także na rozwój ich biznesu.
Petgram, czyli jedyne takie rozwiązanie na świecie
Aplikacja Petgram, nazywana często „Instagramem dla zwierząt” powstała na początku 2021 r. Aktualnie korzysta z niej niespełna 27 tysięcy użytkowników - głównie z Polski, ale również z Niemiec, Holandii, Wielkiej Brytanii czy Stanów Zjednoczonych. Aplikacja oferuje wiele funkcji społecznościowych, takich jak m.in. możliwość stworzenia profilu dla swojego pupila, obserwowanie znajomych, udostępnianie postów, ich komentowanie oraz polubienie poprzez symbol łapki. W połączeniu z lokalizatorem GPS umożliwia ona także właścicielom zadbanie o bezpieczeństwo swoich czworonożnych przyjaciół. To pierwsze tego typu połączenie na świecie.
- Wierzymy, że dzięki przejęciu właściciela portalu Petopo.com nie tylko będziemy wspierać samotne i opuszczone zwierzęta, ale też dostarczymy jego użytkownikom wiele wartościowych informacji podpowiadających, jak właściwie należy opiekować się pupilami. Włączenie Petopo w struktury Petgram z pewnością wpłynie również na rozwój naszego biznesu i pozwoli dotrzeć nam do kolejnych odbiorców naszego rozwiązania - dodaje Jordan Wojsym-Antoniewicz, prezes zarządu Petgram S.A.
Z danych wynika, że 3 na 10 osób nie decydują się na adopcję zwierzęcia ze schroniska. Powodem jest obawa przed procedurami adopcyjnymi. Jedną z idei Petopo jest ułatwienie i przyspieszenie tego procesu. Z raportu rocznego Głównego Lekarza Weterynarii wynika, że w 2020 roku w schroniskach dla zwierząt przebywało ponad 92 tys. psów oraz ponad 32 tys. kotów.
Przejęcie Petopo SP. Z O.O. przez Petgram nastąpi jeszcze w tym roku. W planach twórców „Instagrama dla zwierząt” jest wzbogacenie aplikacji o nowe funkcjonalności, takie jak monitoring zdrowia, forum dyskusyjne czy możliwość tworzenia postów i relacji wideo oraz intensywna ekspansja zagraniczna. W 2023 r. na rynku pojawi się anglojęzyczna wersja aplikacji.
Strona Petopo: https://petopo.com/landing

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami

Bezpieczne święta i sylwester z pupilem

„Woda opadła, psy zostały” – teraz czas na Łódź!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne
Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Prawo
Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała

Brakuje usystematyzowanych danych na temat skali problemu, jakim jest kobietobójstwo – wskazuje organizacja Femicide in Poland. U źródeł problemu leży brak uspójnienia baz danych prowadzonych przez poszczególne organy państwowe. Organizacja pracuje nad narzędziami, które pozwolą je zgromadzić w jednym miejscu i udostępnić w formie interaktywnej mapy. Jej przedstawicielka wskazuje również na inne fundamentalne obszary do poprawy. To w szczególności egzekwowanie istniejącego prawa i intensyfikacja działań na rzecz edukacji.