Purina uruchamia konkurs dla organizacji społecznych
Purina uruchamia konkurs BetterWithPets dla organizacji społecznych wspierających więzi między człowiekiem i zwierzęciem
- Konkurs BetterWithPets to jeden z elementów realizacji zobowiązań Purina: firma do 2030 roku wesprze milion osób, które mierzą się z trudną sytuacją życiową, w poprawie ich zdrowia i samopoczucia
- Purina nagrodzi 2-letnim grantem do 100 000 EUR organizacje w Europie, które najbardziej efektywnie działają na rzecz podwyższenia jakości życia społeczeństw.
Purina, wiodący producent karmy dla zwierząt, uruchomiła dziś proces przyjmowania zgłoszeń do nagrody BetterWithPets Prize (BWPP). Firma zaprasza organizacje z całej Europy do ubiegania się o środki na opracowanie nowych, kreatywnych rozwiązań, które będą miały pozytywny wpływ na życie ludzi, ich zwierząt oraz społeczności wokół nich.
Organizacje, które wyróżniają się najbardziej efektywnym działaniem, wygrają grant w wysokości do 100 000 € (ok. 470 000 zł), wypłacany przez okres 2 lat. Oprócz tego, zwycięzcy będą mieli możliwość dzielenia się najlepszymi praktykami i inicjatywami podczas konferencji oraz webinarów w celu poszerzania wiedzy oraz poprawy zdrowia i samopoczucia osób w trudnej sytuacji, przy jednoczesnym wspieraniu więzi między ludźmi i zwierzętami.
W ubiegłym roku Purina ogłosiła nowe zobowiązanie, obejmujące wsparcie do 2030 roku miliona osób, które mierzą się z trudną sytuacją życiową, w poprawie ich zdrowia i samopoczucia dzięki przyjaźni między człowiekiem i zwierzęciem. Uruchamiając kolejną edycję nagrody BetterWithPets, Purina wesprze najbardziej efektywne organizacje nie tylko przekazując znaczące granty finansowe, ale także łącząc uczestników konkursu w społeczność, dzięki czemu będą mogli wspólnie rozwijać najlepsze praktyki i zwiększać ich pozytywny wpływ na społeczeństwo.
Dotychczasowi laureaci konkursu BetterWithPets w ogromnym stopniu przyczynili się do rozwiązywania problemów społecznych z różnych kategorii. Przykładem jest organizacja OPOOEH, która działała na rzecz zmniejszenia samotności osób starszych, zwiększając przy tym ich aktywność fizyczną. Z kolei StreetVet wsparto środkami na rozwój pierwszego programu oferującego schronienie osobom bezdomnym i ich zwierzętom. Grant przyznano także organizacji Medical Detection Dogs, zajmującej się szkoleniem psów pod kątem rozpoznawalności chorób u człowieka, co pozwala na opracowywanie szybszych, bardziej efektywnych i mniej inwazyjnych metod diagnostycznych, a w rezultacie – poprawia rokowania.
„Wiemy, że więź między człowiekiem i zwierzęciem może być silnym impulsem pozytywnych zmian społecznych – mówi Jeff Hamilton, CEO, Nestlé Purina PetCare Europe - Jesteśmy dumni z dotychczasowych osiągnięć, ale wiele jeszcze przed nami. Dlatego zapraszamy wszystkie organizacje, działające na rzecz wsparcia ludzi w trudnej sytuacji oraz te, które wdrożyły już projekty w tym zakresie, do udziału w konkursie.
Z racji na trudny czas, z którym mierzymy się ostatnio jako społeczeństwo, stabilne wsparcie ma szczególnie znaczenie. Dlatego dwuletni grant z pewnością pomoże organizacjom w rozwoju i zwiększeniu skali działalności. Jesteśmy zdeterminowani, by wykorzystać również naszą wiedzę, doświadczenie i zasoby – wszystko po to, aby pomóc organizacjom wspierającym osoby w najtrudniejszej sytuacji.”
Zgłoszenia do konkursu BetterWithPets będą przyjmowane od 23 stycznia do 3 marca br. (do godz. 23:59 CET).
Więcej informacji o procesie aplikowania, kryteriach i regulaminie programu dostępnych jest na stronie https://purina.agorize.com/en/challenges/betterwithpetsprize
O Nestlé Purina PetCare Polska
Purina kieruje się przekonaniem, że ludziom i zwierzętom razem żyje się lepiej. Już od ponad 120 lat Purina jest jedną z wiodących firm dostarczających pełnowartościową karmę dla zwierząt domowych wytwarzaną zgodnie z najwyższymi standardami jakości i bezpieczeństwa. Pasja Purina do zwierząt domowych wykracza poza doskonalenie żywienia i innowacje produktowe. W 2016 roku Purina wprowadziła 10 zobowiązań, aby pozytywnie wpływać na dobrostan zwierząt domowych, społeczności i planetę. Purina z zaangażowaniem wspiera adopcje. Dzięki programowi odpowiedzialnych adopcji Adopciaki.pl, którego Purina jest strategicznym partnerem, od 2015 ponad 5000 bezdomnych zwierząt znalazło swój dom. W 2022 roku firma przekazała 360 ton karmy, fundując blisko 2 miliony posiłków dla bezdomnych psów i kotów. W Polsce portfolio marki Purina obejmuje wiele znanych i lubianych karm dla zwierząt domowych, w tym: Adventuros, Cat Chow, Dentalife, Dog Chow, Felix, Friskies, Gourmet, Purina ONE, Pro Plan, Pro Plan Veterinary Diets. Dowiedz się więcej na www.purina.pl.
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz Purina. Nestlé działa na polskim rynku od 1993 roku. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.
Kontakt: |
|
|
| ||
Agnieszka Bieńko | Tel.: +48 600 040 315 | agnieszka.bienko@pl.nestle.com | |||

Bezpieczne święta i sylwester z pupilem

„Woda opadła, psy zostały” – teraz czas na Łódź!

Gwiazdka z nieba dla bezdomnych zwierząt – Psi Targ vol. 8 w Galerii Turzyn
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.