W Atrium Copernicus „Czule dbamy o ule”
W Atrium Copernicus zamieszkają pszczoły. W maju na zielonych terenach należących do centrum handlowego stanie pasieka składająca się z 4 uli. Domki dla pszczół umieszczone będą na skwerze w bezpośrednim sąsiedztwie miododajnych krzewów i roślin. Atrium Copernicus to pierwsza toruńska galeria, która zaangażowała się w ten sposób w ochronę pszczół i wspieranie naturalnego ekosystemu.
Pszczoły to niezwykle pożyteczne owady. Dzięki nim możemy nie tylko korzystać ze zdrowotnych i smakowych zalet różnego rodzaju miodów, ale także produkować żywność. W samej Europie od zapylania przez owady uzależnione jest ponad 4000 odmian warzyw. Gdyby owady zapylające zniknęły, dla świata oznaczałoby to katastrofę nie tylko ekologiczną - załamałaby się produkcja żywności [1]. Dlatego wiele osób i firm podejmuje działania służące ich ochronie. Pasieki do niedawna kojarzone z obszarami wiejskimi, dzisiaj powstają także w miastach. W ideę miejskiego pszczelarstwa zaangażowało się także Atrium Copernicus.
– Adopcja pszczół to element ekologii, który na stałe chcemy wprowadzić do Atrium Copernicus. Jesteśmy pierwszą w Toruniu galerią handlową, która zaangażowała się w ten sposób w ochronę pszczół i wspieranie ekosystemu. Naszą akcją „Czule dbamy o ule” chcemy przyczynić się do ochrony tych pożytecznych owadów przed wymieraniem. Cieszę się, że już niebawem zadomowią się one w naszych ulach – mówi Ewa Machowska-Górna, dyrektor Atrium Copernicus, i dodaje: – Potrzeba dbania i szanowania środowiska przyrodniczego staje się wymogiem współczesnego świata, niezależnie od miejsca zamieszkania. Zakładanie pasiek i adopcja pszczół zwiększa ich populację, przyczyniając się do ratowania owadów. Zielone projekty, do których należy stawianie pasiek w miejscach publicznych, doskonale wpisują się w tkankę miejską Torunia.
Założoną przez Atrium Copernicus pasiekę zasiedlą rodziny pszczół produkcyjnych. Dla bezpieczeństwa ule zostaną ustawione na skwerze otaczającym toruńską galerię, w miejscu zapewniającym odpowiednie warunki dla ich naturalnej działalności. Lokalny ekosystem dostarczy owadom zapylającym wsytarczającą ilość pożywienia od wiosny do późnej jesieni.
„Czule dbamy o ule” to akcja wpisująca się w działania toruńskiego centrum handlowego, realizowane w ramach wdrażanego sukcesywnie programu ESG (ENVIRONMENTAL, SOCIAL, GOVERNANCE) i strategii grupy Atrium Poland, która jest realizowana w latach 2020–2025.
Więcej informacji: www.atrium-copernicus.pl.
[1] https://www.greenpeace.org/static/planet4-poland-stateless/2019/06/55f68b00-55f68b00-nie_tylko_miod_raport_web.pdf

Bezpieczne święta i sylwester z pupilem

„Woda opadła, psy zostały” – teraz czas na Łódź!

Gwiazdka z nieba dla bezdomnych zwierząt – Psi Targ vol. 8 w Galerii Turzyn
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.