Aż chce się jeść! E-book Netto z prostymi przepisami do szkolnej śniadaniówki
56% Polaków przyznaje się do marnowania żywności w domach[1]. Rozpoczynający się właśnie rok szkolny, to doskonała okazja, aby przypomnieć sobie, jak można temu zapobiegać. Gdzie szukać inspiracji? Najlepiej w darmowym e-booku Netto. „Śniadaniówka, czyli drugie śniadanie z Netto. 20 prostych przepisów na słodkie i słone śniadania dla dzieci”, stworzony z redakcją Czytamy Etykiety, to źródło smakowitych przepisów i porad, które ułatwią rodzicom zapobieganie wyrzucaniu przez pociechy przygotowanych do szkoły posiłków… już od pierwszego dzwonka.
Niemarnowanie na śniadanie
Sieć sklepów Netto od lat współpracuje z Federacją Polskich Banków Żywności, m.in. przekazując nadwyżki żywności ze sklepów. Podejmuje również działania w zakresie ograniczania strat żywności, a także włącza w nie klientów, edukując ich. „Śniadaniówka” to projekt skupiający uwagę konsumentów wokół problemu wyrzucania jedzenia w kontekście szkolnych drugich śniadań. Poprzez zwiększanie świadomości Netto pragnie przyczyniać się do istotnych zmian i pozytywnie wpływać na ekosystem.
- Jak pokazują dane, w Polsce marnuje się łącznie 4,8 mln ton żywności każdego roku, na różnych etapach produkcji, dystrybucji i konsumpcji[2]. W Netto dbamy o edukację w tym zakresie, ale również dajemy klientom narzędzia, aby ułatwić im praktykę. Chcemy, aby nasz e-book, pełen smacznych przepisów i ciekawych informacji, stał się kompendium wiedzy zarówno dla uczniów, jak i ich opiekunów – mówi Patrycja Kamińska, PR Manager w Netto Polska.
Wartościowo i z pomysłem
W „Śniadaniówce” znajdują się propozycje drugich śniadań godnych piątki z plusem, na słodko lub na słono, takie jak serowe placuszki, omlet z jogurtem i owocami, wrap z masłem orzechowym i bananem czy pełnoziarniste tosty z mozzarellą. Te sprawdzone, zbilansowane dania dostarczą pociechom energii, niezbędnej do codziennego zdobywania wiedzy. Zjedzenie drugiego śniadania w szkole może pomóc w szybszym myśleniu oraz pozytywnie wpłynąć na koncentrację i skupienie, a nawet poprawę samopoczucia[3].
E-book Netto to jednak nie tylko przepisy, ale również cenne wskazówki. Dzięki zastosowaniu kilku z nich rodziny wspólnie przygotują drugie śniadania tak, by były pełne składników odżywczych, ale również cieszyły dziecięce oko i podniebienie.
Indywidualne podejście
Każdy uczeń jest inny, dlatego kluczowym jest dostosowanie składników i wielkość porcji. Przepisy ze „Śniadaniówki” nie muszą być wykorzystywane w 100%, ale mogą stanowić inspirację, np. do poszukiwania alternatyw dla przekąsek z długim składem. W sklepach sieci Netto można kupić mnóstwo takich produktów, które znajdują się m.in. w sekcji Półka zdrowia.
- W zdrowym szkolnym jadłospisie znajdzie się miejsce dla słodkich i słonych przysmaków. Warto postawić na zamienniki wysoko przetworzonych produktów, np. owocowe żelki wyprodukowane z soków owocowych. Zachęcamy rodziców do rozmów z dziećmi na temat ich preferencji żywieniowych i wspólne eksplorowanie możliwości – dodaje Patrycja Kamińska, PR Manager w Netto Polska.
Propozycje pożywnych drugich śniadań można znaleźć w bezpłatnym e-booku, dostępnym na stronie: https://www.netto.pl/drugiesniadanie/.
W trosce o żywność
Problem marnowania jedzenia zajmuje istotne miejsce w strategii Netto, które przeciwdziała stratom żywności pod hasłem „Nie marnuję i zyskuję”. Tę samą nazwę nosi akcja sieci sklepów, w ramach której oznaczone produkty z bliskim terminem przydatności do spożycia zakupić można w specjalnej, niższej cenie.
Marka troszczy się także m.in. o planowanie zatowarowania w sklepach, uwzględniając wyniki sprzedaży czy korzysta ze sztucznej inteligencji w celu prognozowania obniżek cenowych produktów ze zbliżającą się datą ważności. Wszystko po to, by start żywności było jak najmniej.
[1] https://bankizywnosci.pl/swiatowy-dzien-zywnosci-2023/.
[2] NIE MARNUJ JEDZENIA 2023 Światowy Dzień Żywności, Banki Żywności. Szacunek badaczy w ramach projektu PROM (Program Racjonalizacji i Ograniczenia Marnotrawstwa Żywności).
[3] https://www.netto.pl/drugiesniadanie/.

Tylko 7% Polaków wie, co oznacza pierwotna czystość wody

Skyry – codzienna dawka mocy, z Piątnicy, no bo skąd!

Ciasta na sylwestrowy stół
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.