Jak wołowina z USA zmieniała rynek kulinarny nad Wisłą

Maria Woźniak
Tender Meat sp. z o.o.
Wolności 21
09-100 Płońsk
biuro|tendermeat.pl| |biuro|tendermeat.pl
+23 662 69 20
www.tendermeat.pl
Budowanie rynku wołowiny premium w Polsce to proces, który rozpoczął się niemal dwie dekady temu, kiedy steki były jeszcze egzotycznym rarytasem. Obecnie Polacy coraz chętniej sięgają po najwyższej jakości mięso na steki, a sprzedaż tego rodzaju produktów notuje znaczące wzrosty z roku na rok. W dużej mierze jest to zasługa firmy Tender Meat sp. z o.o., która w 2001 roku wprowadziła na polski rynek amerykańską wołowinę o najwyższych standardach jakości.
Na początku lat dwutysięcznych termin kulinarna wołowina stekowa był praktycznie nieznany. Wołowina kojarzyła się głównie z mięsem do rosołu, pieczeni, bitek czy zrazów, ewentualnie na tatar. Sytuacja ta zmieniała się stopniowo wraz z rosnącą świadomością kulinarną Polaków i systematycznym budowaniem mody na steki z wyższej półki przez dystrybutorów mięsa premium. Dzisiaj Tender Meat sp. z o.o. z dumą oferuje szeroki wybór steków restauracyjnej klasy nie tylko w segmencie HoReCa, ale także w detalu za pośrednictwem swojego internetowego butiku mięsnego BBQ.PL oraz dostarczając steki do specjalistycznych sklepów mięsnych, a nawet sieci detalicznych.
„Kiedy rozpoczynaliśmy tę przygodę, to właśnie od amerykańskich hodowców i producentów mięsa uczyliśmy się wszystkiego o kulinarnej wołowinie – od klasyfikacji jakości po najdrobniejsze szczegóły procesu hodowli,” wspomina właściciel firmy. „Organizowaliśmy wyjazdy studyjne do USA, gdzie razem z szefami kuchni poznawaliśmy tajniki produkcji steków, doskonaląc wiedzę o tym, co wyróżnia wołowinę premium. Dziś jesteśmy dumni, że możemy tę wiedzę przekazywać dalej i kreować nowe standardy jakości na polskim rynku.”
Internetowy butik BBQ.PL jest miejscem, gdzie klienci mogą wybierać spośród bogatego asortymentu mięs, w tym słynnych amerykańskich steków: Ribeye, T-Bone, New York Strip czy Porterhouse. Wysokie standardy, wieloletnie doświadczenie oraz inspiracja najlepszymi praktykami z USA pozwalają firmie dostarczać mięso, które zachwyca nawet najbardziej wymagających konsumentów.
„Naszym celem jest oferowanie mięsa, które gwarantuje powtarzalność i pewność, że za każdym razem klient otrzyma produkt wysokiej jakości za jaką zapłacił,” dodaje właściciel. „Amerykańska wołowina, która od lat dominuje w naszej ofercie, stanowi fundament tego podejścia – jej popularność jest najlepszym dowodem na to, że Polacy nie boją się już wyższych cen, jeśli w zamian otrzymują produkt najwyższej klasy.”
Ten sukces to wynik długoletniej edukacji rynku oraz budowania świadomości jakości premium w segmencie mięsa wołowego. Tender Meat sp. z o.o. nadal zamierza rozwijać ofertę, odpowiadając na rosnące potrzeby konsumentów oraz przyczyniając się do dalszego rozwoju kultury kulinarnej w Polsce. A wszystko po to, by jak najwięcej Polaków mogło cieszyć się doskonałymi stekami zarówno w restauracjach, jak również w zaciszu własnego domu.

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Mietek Szcześniak: Gdybym chciał zbudować karierę, tobym ją budował. Nigdy o tym nie myślałem, zawsze po prostu chciałem muzykować
Wokalista zaznacza, że płyta „Brothers”, którą nagrał z czarnoskórym chórem, to efekt jego amerykańskiej przygody. Nie planuje robić kariery za granicą, ale z entuzjazmem przyjął propozycję współpracy z ludźmi, którzy tak jak on kochają śpiewać i muzykować. Krążek utrzymany jest w klimacie starego rhytm’n’bluesa, gospelu i soulu. Producentem jest H.B. Barnum, który przez trzy dekady był kierownikiem muzycznym Arethy Franklin i produkował albumy Franka Sinatry.
Farmacja
Konieczna większa edukacja na temat dbania o zdrowie i dostępnych leków. To kluczowe dla rozwoju samoleczenia

Osoba o niskim poziomie świadomości zdrowotnej zapłaci ostatecznie za opiekę medyczną trzy razy tyle, ile osoba, która wie na ten temat więcej – wskazuje Jonathan Workman z AESGP. Świadomość to ważny element samoleczenia, czyli samodzielnego dbania o zdrowie i zajmowania się drobnymi dolegliwościami, które pełni coraz istotniejszą funkcję w przeciążonym systemie ochrony zdrowia. Dlatego eksperci wskazują na konieczność prowadzenia szeroko zakrojonych kampanii zdrowotnych, a w działania edukacyjne powinny się włączyć zarówno firmy farmaceutyczne, personel medyczny, jak i rząd.
Moda
Anna Powierza: Nie lubię kupować nowych rzeczy. Śpię w pościeli po mojej babci i używam ręczników po mojej mamie

Aktorka wyznaje zasadę: zanim coś wyrzucisz na śmietnik, upewnij się, czy nie da się tego jeszcze w jakiś sposób wykorzystać. Jak przekonuje, ona sama nadal używa pościeli po babci czy ręczników po mamie. Anna Powierza nie zapełnia też po brzegi swojej szafy i nie musi koniecznie mieć tego, co właśnie jest modne. Preferuje ubrania ponadczasowe, które śmiało można założyć kilka razy i zawsze wygląda się w nich dobrze.