Jak wołowina z USA zmieniała rynek kulinarny nad Wisłą
Maria Woźniak
Tender Meat sp. z o.o.
Wolności 21
09-100 Płońsk
biuro|tendermeat.pl| |biuro|tendermeat.pl
+23 662 69 20
www.tendermeat.pl
Budowanie rynku wołowiny premium w Polsce to proces, który rozpoczął się niemal dwie dekady temu, kiedy steki były jeszcze egzotycznym rarytasem. Obecnie Polacy coraz chętniej sięgają po najwyższej jakości mięso na steki, a sprzedaż tego rodzaju produktów notuje znaczące wzrosty z roku na rok. W dużej mierze jest to zasługa firmy Tender Meat sp. z o.o., która w 2001 roku wprowadziła na polski rynek amerykańską wołowinę o najwyższych standardach jakości.
Na początku lat dwutysięcznych termin kulinarna wołowina stekowa był praktycznie nieznany. Wołowina kojarzyła się głównie z mięsem do rosołu, pieczeni, bitek czy zrazów, ewentualnie na tatar. Sytuacja ta zmieniała się stopniowo wraz z rosnącą świadomością kulinarną Polaków i systematycznym budowaniem mody na steki z wyższej półki przez dystrybutorów mięsa premium. Dzisiaj Tender Meat sp. z o.o. z dumą oferuje szeroki wybór steków restauracyjnej klasy nie tylko w segmencie HoReCa, ale także w detalu za pośrednictwem swojego internetowego butiku mięsnego BBQ.PL oraz dostarczając steki do specjalistycznych sklepów mięsnych, a nawet sieci detalicznych.
„Kiedy rozpoczynaliśmy tę przygodę, to właśnie od amerykańskich hodowców i producentów mięsa uczyliśmy się wszystkiego o kulinarnej wołowinie – od klasyfikacji jakości po najdrobniejsze szczegóły procesu hodowli,” wspomina właściciel firmy. „Organizowaliśmy wyjazdy studyjne do USA, gdzie razem z szefami kuchni poznawaliśmy tajniki produkcji steków, doskonaląc wiedzę o tym, co wyróżnia wołowinę premium. Dziś jesteśmy dumni, że możemy tę wiedzę przekazywać dalej i kreować nowe standardy jakości na polskim rynku.”
Internetowy butik BBQ.PL jest miejscem, gdzie klienci mogą wybierać spośród bogatego asortymentu mięs, w tym słynnych amerykańskich steków: Ribeye, T-Bone, New York Strip czy Porterhouse. Wysokie standardy, wieloletnie doświadczenie oraz inspiracja najlepszymi praktykami z USA pozwalają firmie dostarczać mięso, które zachwyca nawet najbardziej wymagających konsumentów.
„Naszym celem jest oferowanie mięsa, które gwarantuje powtarzalność i pewność, że za każdym razem klient otrzyma produkt wysokiej jakości za jaką zapłacił,” dodaje właściciel. „Amerykańska wołowina, która od lat dominuje w naszej ofercie, stanowi fundament tego podejścia – jej popularność jest najlepszym dowodem na to, że Polacy nie boją się już wyższych cen, jeśli w zamian otrzymują produkt najwyższej klasy.”
Ten sukces to wynik długoletniej edukacji rynku oraz budowania świadomości jakości premium w segmencie mięsa wołowego. Tender Meat sp. z o.o. nadal zamierza rozwijać ofertę, odpowiadając na rosnące potrzeby konsumentów oraz przyczyniając się do dalszego rozwoju kultury kulinarnej w Polsce. A wszystko po to, by jak najwięcej Polaków mogło cieszyć się doskonałymi stekami zarówno w restauracjach, jak również w zaciszu własnego domu.
Skyry – codzienna dawka mocy, z Piątnicy, no bo skąd!
Ciasta na sylwestrowy stół
Marnowanie żywności w święta: wyrzucamy 1,6 kg jedzenia na osobę [BADANIE]
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi
Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.
Problemy społeczne
Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją
Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.
Muzyka
Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy
Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.