Nowość z limitowanej serii Rarität od Tchibo: aromatyczna kawa z Gwatemali
Tchibo przedstawia kolejną nowość z kawowego segmentu premium. Räritat Santa Bárbara to kawa speciality prosto z Ameryki Łacińskiej. Wariant ten jest wyjątkowy, nie tylko ze względu na smak i jednolitość ziaren, ale i realny udział Tchibo w sukcesie upraw w regionie Santa Bárbara. Marka wraz z partnerami już kilka lat temu zaangażowała się w edukację rolników z gwatemalskiego regionu. Do dziś jest tam obecna, realizując szereg programów społecznych.
Nowość od Tchibo zdobywa podniebienia i kubki smakowe entuzjastów „małej czarnej“. Ziarna Räritat Santa Bárbara, tak jak wszystkich propozycji z tej ekskluzywnej serii, pochodzą z jednej plantacji. – Dzięki swojemu profilowi smakowemu Santa Bárbara już po pierwszym łyku przenosi konsumentów na latynoamerykańskie tereny, oferując nuty mlecznej czekolady i moreli. Najlepszym sposobem na wydobycie pełni aromatu jest zaparzenie jej z użyciem ręcznego dripa, lecz świetnie sprawdzi się również w ekspresach automatycznych i french pressie – mówi Julia Zasowska, Marketing Specialist w Tchibo Warszawa. – Nasz nowy Räritat jest wyjątkowy również ze względu na historię jego początków – dodaje.
Od zbieraczy kawy do właścicieli własnych plantacji
Historia kawy z Santa Bárbara rozpoczyna się od gestu wdzięczności. Rolnicy pochodzący z miasteczka o tej samej nazwie na co dzień pracowali na dużych, lokalnych plantacjach kawy. Któregoś razu, w ramach podziękowań za swoją ciężką pracę, od właścicieli tych plantacji, otrzymali sadzonki kawowca, by mogli uprawiać je na własnej ziemi.
Tchibo w tym samym czasie, wraz z organizacją Coffee Care, prowadziło w tej okolicy projekt społeczny o nazwie KITA. Kiedy tylko okazało się, że mieszkańcy Santa Bárbara nie posiadają wystarczającej wiedzy i umiejętności z zakresu uprawy kawy, marka z partnerami (Unitrade i Technoserve) zdecydowała się ich wesprzeć i odpowiednio przeszkolić.
Rolnicy wkrótce stali się właścicielami własnych upraw. Tchibo nadal jest aktywne w tym regionie, koncentrując się obecnie na technicznych szkoleniach agronomicznych, wspierających prowadzenie upraw w sposób bardziej zrównoważony. Dodatkowo, mieszkańcy Gwatemali mogą skorzystać z programu Abriendo Oportunidades, ułatwiającego kobietom dostęp do edukacji i umacniającego ich rolę w lokalnej społeczności czy Learn & Invest, którego celem jest wsparcie młodych ludzi m.in. w znalezieniu zatrudnienia.
Podróż dookoła pasa kawowego
Kawa pochodząca z Ameryki Łacińskiej jest dostępna w opakowaniach 500g w cenie 69,99 zł oraz na wagę – 500g, 250g i 125g – odpowiednio po 69,99 zł, 39,99 zł oraz 24,99 zł. Niezależnie od wyboru formatu, Rarität Santa Bárbara świetnie sprawdzi się jako prezent – dla bliskiej osoby, ale i dla siebie samego. To prawdziwa gratka dla każdego kawosza.
Limitowaną linię kaw specialty można nabyć tylko w sklepach własnych marki – stacjonarnie i online. Co roku na rynku pojawia się ok. 5 wariantów kaw z tej edycji, które są dostępne tylko do wyczerpania zapasów. Każdy Rarität pochodzi z innego regionu i posiada swoje charakterystyczne nuty smakowe. Delektowanie się pozycjami z tej serii jest więc jak kawowa podróż dookoła świata.
Skyry – codzienna dawka mocy, z Piątnicy, no bo skąd!
Ciasta na sylwestrowy stół
Marnowanie żywności w święta: wyrzucamy 1,6 kg jedzenia na osobę [BADANIE]
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi
Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.
Problemy społeczne
Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją
Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.
Muzyka
Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy
Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.