Komunikaty PR

Nowość z limitowanej serii Rarität od Tchibo: aromatyczna kawa z Gwatemali

2024-09-17  |  16:15
Biuro prasowe

Tchibo przedstawia kolejną nowość z kawowego segmentu premium. Räritat Santa Bárbara to kawa speciality prosto z Ameryki Łacińskiej. Wariant ten jest wyjątkowy, nie tylko ze względu na smak i jednolitość ziaren, ale i realny udział Tchibo w sukcesie upraw w regionie Santa Bárbara. Marka wraz z partnerami już kilka lat temu zaangażowała się w edukację rolników z gwatemalskiego regionu. Do dziś jest tam obecna, realizując szereg programów społecznych.

Nowość od Tchibo zdobywa podniebienia i kubki smakowe entuzjastów „małej czarnej“. Ziarna Räritat Santa Bárbara, tak jak wszystkich propozycji z tej ekskluzywnej serii, pochodzą z jednej plantacji. – Dzięki swojemu profilowi smakowemu Santa Bárbara już po pierwszym łyku przenosi konsumentów na latynoamerykańskie tereny, oferując nuty mlecznej czekolady i moreli. Najlepszym sposobem na wydobycie pełni aromatu jest zaparzenie jej z użyciem ręcznego dripa, lecz świetnie sprawdzi się również w ekspresach automatycznych i french pressie – mówi Julia Zasowska, Marketing Specialist w Tchibo Warszawa. Nasz nowy Räritat jest wyjątkowy również ze względu na historię jego początków – dodaje.

Od zbieraczy kawy do właścicieli własnych plantacji

Historia kawy z Santa Bárbara rozpoczyna się od gestu wdzięczności. Rolnicy pochodzący z miasteczka o tej samej nazwie na co dzień pracowali na dużych, lokalnych plantacjach kawy. Któregoś razu, w ramach podziękowań za swoją ciężką pracę, od właścicieli tych plantacji, otrzymali sadzonki kawowca, by mogli uprawiać je na własnej ziemi.

Tchibo w tym samym czasie, wraz z organizacją Coffee Care, prowadziło w tej okolicy projekt społeczny o nazwie KITA. Kiedy tylko okazało się, że mieszkańcy Santa Bárbara nie posiadają wystarczającej wiedzy i umiejętności z zakresu uprawy kawy, marka z partnerami (Unitrade i Technoserve) zdecydowała się ich wesprzeć i odpowiednio przeszkolić.

Rolnicy wkrótce stali się właścicielami własnych upraw. Tchibo nadal jest aktywne w tym regionie, koncentrując się obecnie na technicznych szkoleniach agronomicznych, wspierających prowadzenie upraw w sposób bardziej zrównoważony. Dodatkowo, mieszkańcy Gwatemali mogą skorzystać z programu Abriendo Oportunidades, ułatwiającego kobietom dostęp do edukacji i umacniającego ich rolę w lokalnej społeczności czy Learn & Invest, którego celem jest wsparcie młodych ludzi m.in. w znalezieniu zatrudnienia.

Podróż dookoła pasa kawowego

Kawa pochodząca z Ameryki Łacińskiej jest dostępna w opakowaniach 500g w cenie 69,99 zł oraz na wagę – 500g, 250g i 125g – odpowiednio po 69,99 zł, 39,99 zł oraz 24,99 zł. Niezależnie od wyboru formatu, Rarität Santa Bárbara świetnie sprawdzi się jako prezent – dla bliskiej osoby, ale i dla siebie samego. To prawdziwa gratka dla każdego kawosza.

Limitowaną linię kaw specialty można nabyć tylko w sklepach własnych marki – stacjonarnie i online. Co roku na rynku pojawia się ok. 5 wariantów kaw z tej edycji, które są dostępne tylko do wyczerpania zapasów. Każdy Rarität  pochodzi z innego regionu i posiada swoje charakterystyczne nuty smakowe. Delektowanie się pozycjami z tej serii jest więc jak kawowa podróż dookoła świata.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów Biuro prasowe
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy
Żywienie Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Żywienie Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Media

Przygotowania do Polsat Hit Festiwal trwają cały rok. To olbrzymie przedsięwzięcie logistyczne

Już dziś wieczorem w Operze Leśnej w Sopocie startuje Polsat Hit Festiwal. Maciej Rock, jeden z prowadzących to wydarzenie, podkreśla, że w przygotowanie takiego projektu angażują się setki osób, którym powierzone są określone zadania. By w stu procentach zrealizować założony scenariusz, trzeba włożyć wiele wysiłku, bo przy tak prestiżowej imprezie nie ma miejsca na przypadek. Prezenter nie urywa, że mimo wieloletniego doświadczenia zawodowego, przed wyjściem na scenę towarzyszy mu stres.

Polityka

Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.