Producenci napojów zawiązali spółkę akcyjną KAUCJA.PL
13 listopada br. producenci napojów zawiązali spółkę akcyjną KAUCJA.PL – Krajowy System Kaucyjny. Głównym zadaniem spółki KAUCJA.PL – Krajowy System Kaucyjny będzie zarządzanie procesem zwrotu i recyklingu opakowań oraz odpadów opakowaniowych objętych kaucją, jak też rozliczanie pobranej kaucji. Spółka będzie współpracować z różnymi punktami handlowymi, zarówno dużymi sieciami handlowymi, jak i mniejszymi sklepami, zapewniając im wsparcie technologiczne i logistyczne w zakresie zbiórki zużytych opakowań.
Koalicję akcjonariuszy KAUCJA.PL tworzy 11 spółek: Coca-Cola HBC Polska, Colian, Grupa Maspex, Nałęczów Zdrój, Nestle Polska, Oshee Polska, PepsiCo Polska, Red Bull, Van Pur, Zbyszko Company oraz Żywiec Zdrój. Jest to pierwszy operator systemu kaucyjnego o tak szerokim akcjonariacie wśród firm napojowych, które łączą siły na rzecz realizacji celów środowiskowych.
Akcjonariusze wybrali Prezesa Zarządu KAUCJA.PL, którym został Piotr Okurowski. Jest on doświadczonym liderem z bogatą wiedzą i praktyką we wdrażaniu nowoczesnych technologii oraz zarządzaniu logistyką i łańcuchem dostaw. W swojej karierze zawodowej piastował funkcje kierownicze m.in. w DHL Supply Chain, PepsiCo Polska oraz Lyreco Polska SA. Piotr Okurowski jest absolwentem Politechniki Warszawskiej, a także ukończył studia Executive MBA na SGH w Warszawie i University of Quebec w Montrealu.
„Z wielką radością i poczuciem odpowiedzialności przyjąłem informację o wyborze na stanowisko prezesa spółki, która będzie operatorem systemu kaucyjnego dla 11 kluczowych przedstawicieli branży napojów w Polsce. Moje dotychczasowe doświadczenie zawodowe doskonale wpisuje się w to wyzwanie. Wierzę, że wspólnymi siłami i przy wsparciu wszystkich akcjonariuszy osiągniemy założone cele. Obecnie mamy zgodę UOKiK na utworzenie wspólnego przedsiębiorstwa, a przed nami proces uzyskiwania zezwolenia od MKiŚ na prowadzenie systemu kaucyjnego w Polsce. To pierwsze tego typu, tak szerokie porozumienie branżowe, w którym konkurujące firmy jednoczą siły dla dobra środowiska” – powiedział Piotr Okurowski, prezes zarządu KAUCJA.PL.
System kaucyjny przypisuje wartość opakowaniom. W Polsce obejmie on: butelki jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych do 3 litrów, puszki metalowe do 1 litra oraz zwrotne szklane butelki do 1,5 litra. Podczas zakupu napoju do ceny produktu zostanie doliczona kaucja, która zostanie zwrócona konsumentowi po oddaniu zużytego opakowania w dowolnym punkcie zbiórki w kraju, bez konieczności okazywania paragonu.
Operator systemu będzie zarządzał infrastrukturą oraz procesami związanymi z systemem kaucyjnym, a także będzie odpowiedzialny za osiągnięcie wymaganych poziomów selektywnej zbiórki odpadów opakowaniowych i opakowań. Celem jest osiągnięcie 77% poziomu zbiórki opakowań do końca 2025 roku, a docelowo 90% do roku 2029.
Obecnie spółka rozpoczyna swoją działalność i otwiera się na współpracę z producentami napojów, sieciami handlowymi, sklepami oraz innymi uczestnikami systemu kaucyjnego, jednocześnie promując edukację ekologiczną i zrównoważony rozwój.
Marek Wądołowski nowym prezesem zarządu spółki POLOmarket
65 tys. paczek pomocowych dla rodzin w Zimbabwe wyruszyło z fabryki w Pudliszkac
Herbapol Esencja Natury 2024
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Maja Sablewska: Bohaterki mojego programu mają mnie na sto procent, czują to i obdarzają mnie zaufaniem. Jestem zupełnie inna niż wtedy, kiedy zaczynałam robić te metamorfozy
Już dziś o godzinie 21.00 stylistka powraca na antenę Polsat Café z formatem „10 lat młodsza w 10 dni z Sablewską”. Jak zapowiada, w premierowych odcinkach kolejnego sezonu programu nie zabraknie spektakularnych, ale i wzruszających metamorfoz. W tej edycji do grona uczestniczek dołączył pierwszy w historii tego projektu mężczyzna. Maja Sablewska zaznacza, że ona i jej zespół z dużą radością podejmują kolejne wyzwania, pomagając Polkom odkryć swoje piękno i swoją wartość, a także nabrać pewności siebie oraz siły do realizacji marzeń.
Zakupy
Artur Barciś: Wystawy sklepowe są już świąteczne – to jest biznes. Jednak kolędy słuchane od listopada zaczynają się nudzić
Zdaniem aktora wprowadzanie do sklepów dekoracji świątecznych w listopadzie ma dwie strony medalu. Menedżerowie widząc zainteresowanie konsumentów takim asortymentem, dostosowują się bowiem do ich potrzeb, umożliwiają zapoznanie się z ofertą i zaplanowanie zakupów. Z kolei witryny sklepowe przez kilka tygodni zapełnione mikołajami, choinkami i bombkami mogą też powodować przesyt, przez co z roku na rok słabiej odczuwamy magię świąt.
Edukacja
Ubóstwo menstruacyjne wciąż jest problemem w Polsce. Nowy program MEN ma z nim walczyć
Menstruacja wciąż jest w Polsce tematem tabu. Co trzecia dziewczynka nie jest przygotowana na pierwszą miesiączkę, co oznacza, że w rodzinach rzadko rozmawia się na ten temat – wynika z badania przeprowadzonego dla Kulczyk Foundation w 2020 roku. Eksperci wskazują także na wciąż obecne ubóstwo menstruacyjne, na które składa się m.in. brak dostępu do podpasek czy tamponów, a także piętnowanie menstruacji. Nowy program resortu edukacji ma z tym zjawiskiem walczyć.