Komunikaty PR

Razem raźniej – także w kuchni! Wyniki badania na zlecenie marki FRoSTA

2021-03-24  |  14:00
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 1.62 MB )

Po prawdziwej, śnieżnej, mroźnej zimie, nastał marzec! Nie tylko miesiąc astrologicznej wiosny, ale i miesiąc płci pięknej – ze względu na przypadający wtedy Dzień Kobiet. Kobiety pełnią na co dzień wiele ról i troszczą się o wiele spraw, więc to dobry pretekst, by mogły pomyśleć wreszcie o sobie. Tym bardziej, że wyniki badań na zlecenie marki FRoSTA, pokazują zauważalny wzrost zaangażowania mężczyzn w obowiązki domowe[1].

Jak Polacy dzielą się obowiązkami domowymi?

Przygotowanie obiadu? Robienie codziennych małych zakupów oraz planowanie tych większych? A może sprzątanie? Kto najczęściej zaangażowany jest w ich realizację? Mimo, iż kobiety nadal wiodą prym w dbaniu o ognisko domowe, to na przestrzeni dwóch lat można zaobserwować rosnący trend jeszcze częstszego włączania się mężczyzn w wykonywanie obowiązków domowych - zwłaszcza tych związanych z gotowaniem i robieniem zakupów. Ponad 38% Panów zdeklarowało, że uczestniczy w ich organizacji.

Największy wzrost, w stosunku do 2019 roku, zauważono w sferze planowania zakupów. Wcześniej 32% mężczyzn brało czynny udział w procesie zakupowym, teraz ta liczba oscyluje na poziomie 38%. Wykonywanie dużych zakupów zdeklarowało 38% Panów, a tych mniejszych – 39%. Panowie, najwyższy czas wziąć torbę w rękę i zwiększyć tą liczbę!

Jeśli chodzi o kulinaria, to widzimy zrównoważony wzrost. W przypadku przyrządzania posiłków liczba ta podskoczyła do 38%.

W roku 2019 blisko 50% kobiet zdeklarowało planowanie i wykonywanie dużych zakupów. Obecnie na tym polu widzimy wyraźny spadek – o 10%. Czy spowodowane jest to tym, że Panowie polubili zakupy? A może tym, że na rynku pojawia się coraz więcej smacznych i pełnowartościowych posiłków, które wystarczy tylko podgrzać? Stawiamy na to drugie! Widać to również w wynikach badania. Polacy polubili mrożone dania gotowe. Za smaczne uznaje je 63% ankietowanych osób.

Mężczyzno, przejmij stery w kuchni!

Każdy uwielbia dobre jedzenie. Jednak, przygotowywanie kulinarnych specjałów, nie jest mocną stroną każdego. Dlatego, jeśli nie czujesz się kulinarnym mistrzem, a chcesz smacznie zaskoczyć bliskich, postaw na gotowe dania FRoSTY. Tym bardziej, że dzięki nim, możecie udać się w kulinarną podróż na przykład do orientalnej Azji, próbując soczystego kurczaka z makaronem w stylu azjatyckim i warzywami przyprawionymi sosem sojowym. Na waszym talerzu może też zagościć słoneczny Meksyk. Wystarczy sięgnąć po danie w stylu meksykańskim z kurczakiem, warzywami i ryżem. Kolory krajów śródziemnomorskich odnajdziecie zaś w pysznej paelli, gyrosie czy makaronie z łososiem. Nic tylko chwycić za widelec i rozkoszować się smakiem, bez tradycyjnego „stania przy garach”.

Podsumowując, niezmiernie cieszy fakt, iż w gospodarstwach domowych następuje równouprawnienie w kwestii realizacji obowiązków. Dzięki temu, każdy z partnerów ma więcej czasu na realizację swoich potrzeb. Dania mrożone mogą stanowić duże ułatwienie w przygotowywaniu codziennych posiłków zarówno przez panów, jak i panie. W szybki i prosty sposób przygotujemy smaczny i wartościowy posiłek – a wariantów od FRoSTY jest tak wiele, że każdy odnajdzie swój ulubiony smak!

[1] Badanie zostało zrealizowane przez agencję SW Research metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel w dwóch falach: I fala: w dniach 12.02-16.02.2019; II fala: w dniach 23.02-24.02.2021.

Informacje o firmie:

FRoSTA to marka żywności mrożonej, obecna na polskim rynku od 1998 roku. W ofercie firmy znajdują się produkty z ryb, mieszanki warzywne, dania gotowe, burgery oraz produkty z kurczaka. Zgodnie z polityką marki 100% naturalnego smaku! FRoSTA nie stosuje dodatków do żywności. Wszystkie produkty rybne FRoSTY posiadają niebieski certyfikat MSC. Gwarantuje on, że ryby w produktach FRoSTY pochodzą ze zrównoważonych łowisk. FRoSTA. Smaczna i prosta.

 Kontakt dla mediów:

Agata Zielińska
FRoSTA
e-mail: agata.zielinska@frosta.pl

Karolina Kraśnicka
LoveBrands Relations
e-mail: karolina.krasnicka@lbrelations.pl

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów Biuro prasowe
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy
Żywienie Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Żywienie Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.

Muzyka

Mietek Szcześniak: Gdybym chciał zbudować karierę, tobym ją budował. Nigdy o tym nie myślałem, zawsze po prostu chciałem muzykować

Wokalista zaznacza, że płyta „Brothers”, którą nagrał z czarnoskórym chórem, to efekt jego amerykańskiej przygody. Nie planuje robić kariery za granicą, ale z entuzjazmem przyjął propozycję współpracy z ludźmi, którzy tak jak on kochają śpiewać i muzykować. Krążek utrzymany jest w klimacie starego rhytmnbluesa, gospelu i soulu. Producentem jest H.B. Barnum, który przez trzy dekady był kierownikiem muzycznym Arethy Franklin i produkował albumy Franka Sinatry.

Farmacja

Konieczna większa edukacja na temat dbania o zdrowie i dostępnych leków. To kluczowe dla rozwoju samoleczenia

Osoba o niskim poziomie świadomości zdrowotnej zapłaci ostatecznie za opiekę medyczną trzy razy tyle, ile osoba, która wie na ten temat więcej – wskazuje Jonathan Workman z AESGP. Świadomość to ważny element samoleczenia, czyli samodzielnego dbania o zdrowie i zajmowania się drobnymi dolegliwościami, które pełni coraz istotniejszą funkcję w przeciążonym systemie ochrony zdrowia. Dlatego eksperci wskazują na konieczność prowadzenia szeroko zakrojonych kampanii zdrowotnych, a w działania edukacyjne powinny się włączyć zarówno firmy farmaceutyczne, personel medyczny, jak i rząd.