Komunikaty PR

Razem raźniej – także w kuchni! Wyniki badania na zlecenie marki FRoSTA

2021-03-24  |  14:00
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 1.62 MB )

Po prawdziwej, śnieżnej, mroźnej zimie, nastał marzec! Nie tylko miesiąc astrologicznej wiosny, ale i miesiąc płci pięknej – ze względu na przypadający wtedy Dzień Kobiet. Kobiety pełnią na co dzień wiele ról i troszczą się o wiele spraw, więc to dobry pretekst, by mogły pomyśleć wreszcie o sobie. Tym bardziej, że wyniki badań na zlecenie marki FRoSTA, pokazują zauważalny wzrost zaangażowania mężczyzn w obowiązki domowe[1].

Jak Polacy dzielą się obowiązkami domowymi?

Przygotowanie obiadu? Robienie codziennych małych zakupów oraz planowanie tych większych? A może sprzątanie? Kto najczęściej zaangażowany jest w ich realizację? Mimo, iż kobiety nadal wiodą prym w dbaniu o ognisko domowe, to na przestrzeni dwóch lat można zaobserwować rosnący trend jeszcze częstszego włączania się mężczyzn w wykonywanie obowiązków domowych - zwłaszcza tych związanych z gotowaniem i robieniem zakupów. Ponad 38% Panów zdeklarowało, że uczestniczy w ich organizacji.

Największy wzrost, w stosunku do 2019 roku, zauważono w sferze planowania zakupów. Wcześniej 32% mężczyzn brało czynny udział w procesie zakupowym, teraz ta liczba oscyluje na poziomie 38%. Wykonywanie dużych zakupów zdeklarowało 38% Panów, a tych mniejszych – 39%. Panowie, najwyższy czas wziąć torbę w rękę i zwiększyć tą liczbę!

Jeśli chodzi o kulinaria, to widzimy zrównoważony wzrost. W przypadku przyrządzania posiłków liczba ta podskoczyła do 38%.

W roku 2019 blisko 50% kobiet zdeklarowało planowanie i wykonywanie dużych zakupów. Obecnie na tym polu widzimy wyraźny spadek – o 10%. Czy spowodowane jest to tym, że Panowie polubili zakupy? A może tym, że na rynku pojawia się coraz więcej smacznych i pełnowartościowych posiłków, które wystarczy tylko podgrzać? Stawiamy na to drugie! Widać to również w wynikach badania. Polacy polubili mrożone dania gotowe. Za smaczne uznaje je 63% ankietowanych osób.

Mężczyzno, przejmij stery w kuchni!

Każdy uwielbia dobre jedzenie. Jednak, przygotowywanie kulinarnych specjałów, nie jest mocną stroną każdego. Dlatego, jeśli nie czujesz się kulinarnym mistrzem, a chcesz smacznie zaskoczyć bliskich, postaw na gotowe dania FRoSTY. Tym bardziej, że dzięki nim, możecie udać się w kulinarną podróż na przykład do orientalnej Azji, próbując soczystego kurczaka z makaronem w stylu azjatyckim i warzywami przyprawionymi sosem sojowym. Na waszym talerzu może też zagościć słoneczny Meksyk. Wystarczy sięgnąć po danie w stylu meksykańskim z kurczakiem, warzywami i ryżem. Kolory krajów śródziemnomorskich odnajdziecie zaś w pysznej paelli, gyrosie czy makaronie z łososiem. Nic tylko chwycić za widelec i rozkoszować się smakiem, bez tradycyjnego „stania przy garach”.

Podsumowując, niezmiernie cieszy fakt, iż w gospodarstwach domowych następuje równouprawnienie w kwestii realizacji obowiązków. Dzięki temu, każdy z partnerów ma więcej czasu na realizację swoich potrzeb. Dania mrożone mogą stanowić duże ułatwienie w przygotowywaniu codziennych posiłków zarówno przez panów, jak i panie. W szybki i prosty sposób przygotujemy smaczny i wartościowy posiłek – a wariantów od FRoSTY jest tak wiele, że każdy odnajdzie swój ulubiony smak!

[1] Badanie zostało zrealizowane przez agencję SW Research metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel w dwóch falach: I fala: w dniach 12.02-16.02.2019; II fala: w dniach 23.02-24.02.2021.

Informacje o firmie:

FRoSTA to marka żywności mrożonej, obecna na polskim rynku od 1998 roku. W ofercie firmy znajdują się produkty z ryb, mieszanki warzywne, dania gotowe, burgery oraz produkty z kurczaka. Zgodnie z polityką marki 100% naturalnego smaku! FRoSTA nie stosuje dodatków do żywności. Wszystkie produkty rybne FRoSTY posiadają niebieski certyfikat MSC. Gwarantuje on, że ryby w produktach FRoSTY pochodzą ze zrównoważonych łowisk. FRoSTA. Smaczna i prosta.

 Kontakt dla mediów:

Agata Zielińska
FRoSTA
e-mail: agata.zielinska@frosta.pl

Karolina Kraśnicka
LoveBrands Relations
e-mail: karolina.krasnicka@lbrelations.pl

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Hamburgery z najlepszymi dodatkami od WSP „Społem” Biuro prasowe
2024-05-28 | 01:00

Hamburgery z najlepszymi dodatkami od WSP „Społem”

28 maja obchodzimy Światowy Dzień Hamburgera, czyli dania które podbiło najpierw USA, a potem cały świat, dzięki temu, że jest smaczne i proste w przygotowaniu. Tę potrawę możemy
Żywienie Sokołów zaprasza na wielkiego grilla!
2024-05-27 | 12:05

Sokołów zaprasza na wielkiego grilla!

Grillowanie to dla wielu z nas symbol wiosenno-letniego sezonu. I trudno się dziwić, bo ma ono naprawdę wiele zalet. Z jednej strony to prosty i szybki sposób, by przyrządzić
Żywienie Ulubiony śródziemnomorski przysmak w nowej, marynowanej odsłonie
2024-05-27 | 12:00

Ulubiony śródziemnomorski przysmak w nowej, marynowanej odsłonie

Suszone pomidory marynowane w occie jabłkowo-spirytusowym z oregano OLE! to klasyczna śródziemnomorska przekąska w nowym wydaniu. Bez oleju i z dodatkiem aromatycznego oregano jest

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Film

Gwiazdy

Paweł Małaszyński: Nigdy nie miałem na pieńku z sąsiadami. Zresztą jak mieszkamy w jednym bloku, to fajnie trzymać się razem i wspierać

Aktor zapewnia, że nie utrzymuje dystansu w relacjach sąsiedzkich i zawsze stara się znaleźć czas dla ludzi, którzy mieszkają w jego bloku, choćby na krótką rozmowę. Nie gwiazdorzy i nie zamyka się przed nimi w czterech ścianach, ale chętnie opowiada im o swoich projektach zawodowych. Paweł Małaszyński podkreśla również, że bardzo ceni sobie i pielęgnuje znajomości zawarte kilka dekad temu w Białymstoku, gdzie się wychowywał.

Handel

Poprawia się jakość obsługi klientów. Konsumenci najlepiej oceniają branżę turystyczną

Po trzech latach spadków, spowodowanych m.in. pandemią i zaburzeniami w łańcuchach dostaw, poziom satysfakcji polskich konsumentów z jakości obsługi odnotował w końcu nagły wzrost, osiągając rekordowy wynik 79,1 proc. – wynika z cyklicznego badania realizowanego przez Polski Program Jakości Obsługi. Poprawę zanotowało aż 14 z 18 badanych branż, ale najlepsze oceny zebrała turystyka, czyli biura podróży, hotele, pensjonaty i linie lotnicze. Z drugiej strony niespodzianką okazał się mocny spadek dotychczasowego lidera rankingów jakości obsługi, czyli branży finansowej  banków, doradców i ubezpieczycieli.