Komunikaty PR

Rzemieślnicze lody czekoladowe – zdrowy hit lata!

2020-08-06  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ilona Rutkowska
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
ilona.rutkowska|goodonepr.pl| |ilona.rutkowska|goodonepr.pl
+ 48 796 996 259
www.goodonepr.pl
Do pobrania press ( 0.05 MB )

Lody, lody… nie tylko dla ochłody! Dla wielu ten zimny deser to synonim lata i wakacji, dla innych czynnik przywołujący dziecięce wspomnienia, a jeszcze dla innych pyszna, słodka przekąska. Niemal każdy Polak uwielbia lody czekoladowe[1], a wraz z rosnącą świadomością konsumencką chcemy jeść lepiej i zdrowiej. Skład i pochodzenie produktów spożywczych ma coraz większe znaczenie[2], dlatego lody rzemieślnicze, które mają być odpowiedzią na zmieniające się preferencje, od kilku sezonów cieszą się dużym zainteresowaniem. Jak wytwarza się tego rodzaju lody? Z czego są zrobione? Zdradzamy szczegóły!

Rosnące zainteresowanie produktami rzemieślniczymi jest wynikiem zmieniających się trendów – przybywa osób dbających o zdrowie, chcących wiedzieć, co dokładnie znajduje się w ich jedzeniu oraz jaki wpływ ma na organizm. Sondaż przeprowadzony w 2019 roku przez agencję Inquiry nt. odżywiania potwierdza zmieniającą się świadomość konsumencką Polaków. Niemal każdy z respondentów twierdził, że zwraca uwagę na informacje o składzie produktów spożywczych oraz, że jest on ważny. Jeśli chodzi o lody – tutaj zdrowy trend nie jest niczym nowym. Według danych zgromadzonych przez Mintel, już w 2015 roku 78 proc. Polaków powyżej 16. roku życia było zainteresowanych zakupem zdrowszych lodów np. bez laktozy, lub z większą zawartością białka. Trend świadomego odżywania rozgościł się w naszym kraju, co potwierdza także popularność diet np. wegańskiej, wegetariańskiej czy fleksitarianizmu[3]. Ważne jest zatem, aby lody były pyszne, ale miały także dobry skład. Czy można to pogodzić?

Lody naturalne – z czym to się je?

Okazuje się, że można. Na rynku od kilku sezonów królują lody wytwarzane w lokalnych lodziarniach ze składników pozyskiwanych od zaufanych dostawców. Sam wygląd lodów naturalnych, nazywanych także rzemieślniczymi, znacznie różni się od tych kupowanych w sklepie – są wyraźnie gęstsze, cięższe, praktycznie bez pęcherzyków powietrza. Lody rzemieślnicze cechuje przede wszystkim niższy poziom napowietrzenia, dzięki któremu mamy "więcej loda w lodzie". Lody przemysłowe często są napowietrzone na poziomie nawet 100 proc. – oznacza to, że do pewnej objętości masy lodowej trafia taka sama objętość powietrza, podczas gdy napowietrzenie lodów naturalnych to ok. 20-30 proc. mówi Paweł Sypniewski, właściciel Sucré - Lody Naturalne. – Bazą rzemieślniczych lodów zawsze jest dobrej jakości, wysokotłuszczowe mleko oraz śmietanka, do której dodajemy przeróżne składniki, np. czekoladę, pistację, własnoręcznie prażony czarny sezam, jogurt i owoce np. maliny lub jagody. Produkty te pochodzą od zaufanych dostawców, dla których tak jak dla nas, ważny jest krótki i czysty skład oraz wysoka jakość składników – dodaje.

Jakie smaki królują w tym sezonie?

Palone masło z owsem, czarny sezam, mojito, śliwka z fiołkiem, a nawet solone orzeszki – te smaki zachwycą każdego miłośnika nietypowych połączeń. Brzmi pysznie! Jednak nadal tradycyjne smaki, tj. czekolada, wanilia, truskawka są chętnie wybierane przez lodożerców. – Lody czekoladowe wytwarzamy w kilku wariantach. Naszym podstawowym smakiem jest tzw. mocna czekolada. To bardzo intensywne lody czekoladowe, które są chwalone zarówno przez koneserów czekolady, ale i przez dzieci. Sam również jestem ich fanem. Mamy także nieco łagodniejszą opcję – są to tzw. mleczne lody czekoladowe przygotowane specjalnie z myślą o młodych konsumentach. Oprócz tego chętnie bawimy się nutami smakowymi. Od czasu do czasu proponujemy np. lody czekoladowe z pomarańczą, z marakują, z chilli czy z solą morską komentuje Paweł Sypniewski z Sucré - Lody Naturalne. O właściwościach prozdrowotnych czekolady można mówić wiele. Jednak, aby jej działanie było pozytywne musi pochodzić z dobrego źródła. Ważne, aby w swoim składzie nie posiadała szkodliwych dodatków, np. niskiej jakości tłuszczu roślinnego, lecytyny sojowej i innych emulgatorów.    

Jak odnaleźć czekoladę rzemieślniczą w lodach?

Na rynku obecne są manufaktury czekolady, które specjalizują się w rzemieślniczej produkcji bean to bar – czyli od ziarna kakaowca, po tabliczkę. Wygląd takiej tabliczki nie przypomina tej wytworzonej na masową skalę. Cechuje ją krótki skład, wysoka jakość ziaren kakaowca i smak, który będzie idealnym dopełnieniem zimnego deseru. Rzemieślnicze sposoby produkcji nie muszą podporządkowywać się jedynie wskaźnikom wydajnościowym, które są priorytetem dla wielkich koncernów. Cechuje je krótki, prosty skład i nieprzemysłowa produkcja. Już sam zapach i wygląd czekolady rzemieślniczej wiele mówi o tym, czego spodziewać po takim produkcie, a w efekcie – jaki smak będą miały przygotowane z niej lody – informuje Marcin Parzyszek z Manufaktury Czekolady Chocolate Story. – Kolor lodów przygotowanych na bazie czekolady rzemieślniczej jest bardziej intensywny od tych przygotowanych z czekolady przemysłowej. Podobnie jest ze smakiem i zapachem. Czekolady bean to barowe cechuje najwyższa jakość surowców oraz wysoka zawartość kakao: od 44 proc. aż po 100 proc. kakao, bez absolutnie żadnych dodatków – dodaje. Czekoladowe lody rzemieślnicze wyróżniają się walorami smakowymi oraz wyższą ceną. Za jedną porcję takiego deseru zapłacimy ok. 5-6 zł.  

Lody rzemieślnicze z dobrej jakości składników są coraz bardziej dostępne, a letnie spacery i spotkania ze znajomymi to doskonały czas na eksperymentowanie i testowanie różnych smaków. Warto wykorzystać lodowy sezon w stu procentach i rozkoszować się ulubionym smakiem!

 


[1] Kantar na zlecenie firmy LOTTE Wedel, „Lody oczami Polaków i Włochów”

[2] Raport „Wiemy, co jemy? Polacy o potrzebie informacji”, Inquiry, ITBC Communication

[3] Roślinniejemy, Raport Roślinniejemy 2019. Postawy Polaków wobec produktów roślinnych

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów Biuro prasowe
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy
Żywienie Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Żywienie Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Media

Przygotowania do Polsat Hit Festiwal trwają cały rok. To olbrzymie przedsięwzięcie logistyczne

Już dziś wieczorem w Operze Leśnej w Sopocie startuje Polsat Hit Festiwal. Maciej Rock, jeden z prowadzących to wydarzenie, podkreśla, że w przygotowanie takiego projektu angażują się setki osób, którym powierzone są określone zadania. By w stu procentach zrealizować założony scenariusz, trzeba włożyć wiele wysiłku, bo przy tak prestiżowej imprezie nie ma miejsca na przypadek. Prezenter nie urywa, że mimo wieloletniego doświadczenia zawodowego, przed wyjściem na scenę towarzyszy mu stres.

Polityka

Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.