Komunikaty PR

Rzemieślnicze lody czekoladowe – zdrowy hit lata!

2020-08-06  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ilona Rutkowska
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
ilona.rutkowska|goodonepr.pl| |ilona.rutkowska|goodonepr.pl
+ 48 796 996 259
www.goodonepr.pl
Do pobrania press ( 0.05 MB )

Lody, lody… nie tylko dla ochłody! Dla wielu ten zimny deser to synonim lata i wakacji, dla innych czynnik przywołujący dziecięce wspomnienia, a jeszcze dla innych pyszna, słodka przekąska. Niemal każdy Polak uwielbia lody czekoladowe[1], a wraz z rosnącą świadomością konsumencką chcemy jeść lepiej i zdrowiej. Skład i pochodzenie produktów spożywczych ma coraz większe znaczenie[2], dlatego lody rzemieślnicze, które mają być odpowiedzią na zmieniające się preferencje, od kilku sezonów cieszą się dużym zainteresowaniem. Jak wytwarza się tego rodzaju lody? Z czego są zrobione? Zdradzamy szczegóły!

Rosnące zainteresowanie produktami rzemieślniczymi jest wynikiem zmieniających się trendów – przybywa osób dbających o zdrowie, chcących wiedzieć, co dokładnie znajduje się w ich jedzeniu oraz jaki wpływ ma na organizm. Sondaż przeprowadzony w 2019 roku przez agencję Inquiry nt. odżywiania potwierdza zmieniającą się świadomość konsumencką Polaków. Niemal każdy z respondentów twierdził, że zwraca uwagę na informacje o składzie produktów spożywczych oraz, że jest on ważny. Jeśli chodzi o lody – tutaj zdrowy trend nie jest niczym nowym. Według danych zgromadzonych przez Mintel, już w 2015 roku 78 proc. Polaków powyżej 16. roku życia było zainteresowanych zakupem zdrowszych lodów np. bez laktozy, lub z większą zawartością białka. Trend świadomego odżywania rozgościł się w naszym kraju, co potwierdza także popularność diet np. wegańskiej, wegetariańskiej czy fleksitarianizmu[3]. Ważne jest zatem, aby lody były pyszne, ale miały także dobry skład. Czy można to pogodzić?

Lody naturalne – z czym to się je?

Okazuje się, że można. Na rynku od kilku sezonów królują lody wytwarzane w lokalnych lodziarniach ze składników pozyskiwanych od zaufanych dostawców. Sam wygląd lodów naturalnych, nazywanych także rzemieślniczymi, znacznie różni się od tych kupowanych w sklepie – są wyraźnie gęstsze, cięższe, praktycznie bez pęcherzyków powietrza. Lody rzemieślnicze cechuje przede wszystkim niższy poziom napowietrzenia, dzięki któremu mamy "więcej loda w lodzie". Lody przemysłowe często są napowietrzone na poziomie nawet 100 proc. – oznacza to, że do pewnej objętości masy lodowej trafia taka sama objętość powietrza, podczas gdy napowietrzenie lodów naturalnych to ok. 20-30 proc. mówi Paweł Sypniewski, właściciel Sucré - Lody Naturalne. – Bazą rzemieślniczych lodów zawsze jest dobrej jakości, wysokotłuszczowe mleko oraz śmietanka, do której dodajemy przeróżne składniki, np. czekoladę, pistację, własnoręcznie prażony czarny sezam, jogurt i owoce np. maliny lub jagody. Produkty te pochodzą od zaufanych dostawców, dla których tak jak dla nas, ważny jest krótki i czysty skład oraz wysoka jakość składników – dodaje.

Jakie smaki królują w tym sezonie?

Palone masło z owsem, czarny sezam, mojito, śliwka z fiołkiem, a nawet solone orzeszki – te smaki zachwycą każdego miłośnika nietypowych połączeń. Brzmi pysznie! Jednak nadal tradycyjne smaki, tj. czekolada, wanilia, truskawka są chętnie wybierane przez lodożerców. – Lody czekoladowe wytwarzamy w kilku wariantach. Naszym podstawowym smakiem jest tzw. mocna czekolada. To bardzo intensywne lody czekoladowe, które są chwalone zarówno przez koneserów czekolady, ale i przez dzieci. Sam również jestem ich fanem. Mamy także nieco łagodniejszą opcję – są to tzw. mleczne lody czekoladowe przygotowane specjalnie z myślą o młodych konsumentach. Oprócz tego chętnie bawimy się nutami smakowymi. Od czasu do czasu proponujemy np. lody czekoladowe z pomarańczą, z marakują, z chilli czy z solą morską komentuje Paweł Sypniewski z Sucré - Lody Naturalne. O właściwościach prozdrowotnych czekolady można mówić wiele. Jednak, aby jej działanie było pozytywne musi pochodzić z dobrego źródła. Ważne, aby w swoim składzie nie posiadała szkodliwych dodatków, np. niskiej jakości tłuszczu roślinnego, lecytyny sojowej i innych emulgatorów.    

Jak odnaleźć czekoladę rzemieślniczą w lodach?

Na rynku obecne są manufaktury czekolady, które specjalizują się w rzemieślniczej produkcji bean to bar – czyli od ziarna kakaowca, po tabliczkę. Wygląd takiej tabliczki nie przypomina tej wytworzonej na masową skalę. Cechuje ją krótki skład, wysoka jakość ziaren kakaowca i smak, który będzie idealnym dopełnieniem zimnego deseru. Rzemieślnicze sposoby produkcji nie muszą podporządkowywać się jedynie wskaźnikom wydajnościowym, które są priorytetem dla wielkich koncernów. Cechuje je krótki, prosty skład i nieprzemysłowa produkcja. Już sam zapach i wygląd czekolady rzemieślniczej wiele mówi o tym, czego spodziewać po takim produkcie, a w efekcie – jaki smak będą miały przygotowane z niej lody – informuje Marcin Parzyszek z Manufaktury Czekolady Chocolate Story. – Kolor lodów przygotowanych na bazie czekolady rzemieślniczej jest bardziej intensywny od tych przygotowanych z czekolady przemysłowej. Podobnie jest ze smakiem i zapachem. Czekolady bean to barowe cechuje najwyższa jakość surowców oraz wysoka zawartość kakao: od 44 proc. aż po 100 proc. kakao, bez absolutnie żadnych dodatków – dodaje. Czekoladowe lody rzemieślnicze wyróżniają się walorami smakowymi oraz wyższą ceną. Za jedną porcję takiego deseru zapłacimy ok. 5-6 zł.  

Lody rzemieślnicze z dobrej jakości składników są coraz bardziej dostępne, a letnie spacery i spotkania ze znajomymi to doskonały czas na eksperymentowanie i testowanie różnych smaków. Warto wykorzystać lodowy sezon w stu procentach i rozkoszować się ulubionym smakiem!

 


[1] Kantar na zlecenie firmy LOTTE Wedel, „Lody oczami Polaków i Włochów”

[2] Raport „Wiemy, co jemy? Polacy o potrzebie informacji”, Inquiry, ITBC Communication

[3] Roślinniejemy, Raport Roślinniejemy 2019. Postawy Polaków wobec produktów roślinnych

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Unsplash
2025-07-31 | 06:00

NDP i brak wzajemności standardów –pięta Achillesa unijnej polityki handlowej

W raporcie Równi i równiejsi? Czas na środki lustrzane w handlu produktami rolnymi pisano o podwójnych standardach w polityce UE dotyczącej
Żywienie Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE
2025-06-30 | 06:00

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Czy pestycydy wracają na nasze stoły? Najnowszy raport rzuca światło na poważne niespójności w polityce rolnej i handlowej Unii Europejskiej. Analiza wskazuje, że mimo
Żywienie Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?
2025-06-26 | 15:00

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?

Pieczarki to jedne z najczęściej wybieranych grzybów w polskich domach – są delikatne w smaku, łatwe w przygotowaniu i dostępne przez cały rok. Ale

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.