Sernikowy król Gdańska - kolejna edycja konkursu „Mistrzowski sernik!” rozstrzyg
![](/files/_uploaded/wiz_zdjeciekonf_1164828174,w_170,h_95,wo_170,ho_95,_small.jpg)
Katarzyna Bagińska
Publicon Sp. z.o.o.
Świdnicka
50-066 Wrocław
k.baginska|publicon.pl| |k.baginska|publicon.pl
693260235
www.publicon.pl
27 lipca w studio kulinarnym SKOMA w Gdańsku odbył się finał nadmorskiej edycji konkursu, który zorganizowany został w ramach programu „Ja Cię SERniczę!” sfinansowanego z Funduszu Promocji Mleka. Zwycięzca zaskoczył swoim nietypowym wypiekiem nie tylko jury, ale i gości eventu.
Jest to już kolejny finał wydarzeń w ramach konkursu – tym razem odbył się on w Gdańsku i przez kilka tygodni okoliczne restauracje zgłaszały swoje pomysły na autorskie i nietuzinkowe przepisy na króla polskich ciast – sernik. Do konkursu mogły przystąpić, wysyłając swoje przepisy przez dedykowaną stronę konkursową, na której internauci również głosowali na najlepsze z nich. Te z największą liczbą głosów, zostały zaprezentowane przed jury konkursowym podczas finału w ostatnią środę.
W szranki stanęło 3 przedstawicieli gdańskich restauracji – dwie mistrzynie i jeden mistrz wypieków, reprezentujący restauracje Akita Ramen Trójmiasto, Kuźnia oraz Zakręcona Cafe.
Szefowie mieli godzinę na przygotowanie swoich propozycji. Pan Tomasz (Akita Ramen Trójmiasto) zaprezentował UFO Faza Sernik z dodatkiem herbaty matcha, skórką i sokiem z cytryny oraz mleczkiem kokosowym infuzowanym werbeną cytrynową, Pani Tatiana z restauracji Kuźnia postawiła na delikatny sernik nowojorski z kremową polewą Mascarpone i płatkami owsianymi, a Pani Paulina (Zakręcona Cafe) puszysty sernik bezglutenowy na kruchym spodzie z herbatników i nutami cytryny oraz pomarańczy.
Wyniki ogłoszone po krótkiej naradzie nie pozostawiły wątpliwości – I miejsce i voucher na kurs cukierniczy otrzymał Pan Tomasz z restauracji Akita Ramen Trójmiasto, który także otrzymał nagrodę publiczności. Drugie miejsce i blender kielichowy otrzymała Pani Tatiana z restauracji Kuźnia za Sernik Nowojorski, a trzecia nagroda, czyli zestaw ręcznie malowanych talerzy trafił do Pani Pauliny z Zakręcona Cafe i jej bezglutenowego ciasta.
Zwykło się mówić, że rodzajów sernika jest ponad tysiąc – są wśród nich i te gotowane, pieczone, na zimno, bardziej wytrawne, a czasem z nietypowymi dodatkami, na które ciężko samemu wpaść. Sernik to też topowe ciasto w rankingach Polaków, co dowiedli także uczestnicy gdańskiego finału konkursu.
Kolejne edycje sernikowej rywalizacji odbędą się Warszawie, Białymstoku i Krakowie, a zapisy rozpoczną się już wkrótce.
Program „Ja Cię SERniczę!” jest sfinansowany z Funduszu Promocji Mleka.
![Głodny? Spróbuj „Porcji DobreGO!” od Żabki Biuro prasowe](/files/630123938/glowne_1,w_300,wo_300,ho_169,r_jpeg,_small.jpg)
Głodny? Spróbuj „Porcji DobreGO!” od Żabki
![Grillowanie z VEGETA Natur: niezwykłe smaki na Twoim talerzu](/files/_uploaded/glownekonf_72690923,w_169,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Grillowanie z VEGETA Natur: niezwykłe smaki na Twoim talerzu
![Celebruj Światowy Dzień Sernika i nie tylko z letnią ofertą ciast w Tchibo](/files/_uploaded/glownekonf_306983065,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Celebruj Światowy Dzień Sernika i nie tylko z letnią ofertą ciast w Tchibo
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Handel
![](/files/1922771799/tpay-platnosci-foto-ram,w_274,r_png,_small.png)
E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi
Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.
Firma
Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie
![](/files/1922771799/fundacja-lbc-kobiety-foto-1,w_133,r_png,_small.png)
Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.
Media
Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie
![](/files/1922771799/pakosinska-na-zywo-foto,w_133,_small.jpg)
Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i w ten sposób rozładować napięcie.